FLEETNEWS #138

17.01.22 #138 16 Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέλεξε τον Martin Lundstedt, CEO του Volvo Group, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων για το τρέχον έτος. «Το 2022 θα είναι αποφασιστική χρονιά για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο κ. Lundstedt. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις συζητούν για τον προτεινόμενο κανονισμό υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος θα περιέχει δεσμευτικούς στόχους υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων για κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται επίσης να προτείνει αναθεωρημένα πρότυπα CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα εντός του έτους. «Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν σε μεγάλους αριθμούς και τα φορτηγά κυψελών καυσίμου θα ακολουθήσουν σύντομα», εξήγησε ο κ. Lundstedt. «Ωστόσο, η ικανότητα των μεταφορέων να επενδύσουν σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη διαθεσιμότητα της σωστής υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων». «Δυστυχώς, η κατάλληλη υποδομή για τις συγκεκριμένες ανάγκες των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων απουσιάζει σχεδόν παντελώς σήμερα», προειδοποίησε ο κ. Lundstedt. «Πρόκειται για κάτι που η AFIR πρέπει να αντιμετωπίσει επειγόντως, με συγκεκριμένους και φιλόδοξους στόχους ειδικών υποδομών για φορτηγά. Είναι πολύ απλό: κανένας μεταφορέας δεν πρόκειται να αγοράσει ηλεκτρικό φορτηγό μπαταρίας, εκτός εάν μπορεί να το φορτίσει για σωστή και απρόσκοπτη δραστηριότητα». Οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να κατανοήσουν πλήρως πως η θέσπιση στόχων AFIR για βαρέα οχήματα τώρα -πριν την αναθεώρηση των προτύπων CO2 εντός του 2022- θα καθορίσει ουσιαστικά τη μείωση CO2 των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΟΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ACEA ΖΗΤΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Φορτηγά μηδενικών εκπομπών Η ολλανδική κυβέρνηση επέβαλε νέο κανονισμό, βάσει του οποίου οι εταιρείες που λειτουργούν στη χώρα πρέπει να καταγράφουν και να αναφέρουν τις εκπομπές CO2 του προσωπικού τους. Κάθε εργοδότης με 100 ή περισσότερους εργαζομένους πρέπει να καταγράφει το CO2 που εκπέμπει κάθε μέλος του προσωπικού κατά την εργασία του, τη μετακίνηση για επαγγελματικούς λόγους καθώς και τη μετακίνηση από και προς την εργασία του. Στόχος είναι η παροχή δεδομένων που θα επιτρέψουν τη θέσπιση περαιτέρω μέτρων μείωσης CO2 κατά ένα εκατομμύριο τόνους έως το 2030. Όσον αφορά στις μετακινήσεις, αυτό σημαίνει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ελέγχουν το προσωπικό για τον τρόπο μετάβασης από το σπίτι στην εργασία - με αυτοκίνητο, δημόσια συγκοινωνία, μοτοποδήλατο, ποδήλατο; Θα ερωτώνται επίσης τι είδος αυτοκινήτου οδηγούν και τι καύσιμο χρησιμοποιούν; Το μέτρο εισήχθη για πρώτη φορά το 2019, δεν τέθηκε όμως σε ισχύ λόγω καθυστέρησης σχηματισμού νέας κυβέρνησης, ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών και Δημοσίων Έργων προβλέπει πως θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2023. Αν και πολλοί Ολλανδοί πολίτες υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή, ο κανονισμός έχει ήδη επικριθεί, τόσο από επικεφαλής επιχειρήσεων όσο και από εργαζομένους, με τους πρώτους να λένε πως θα είναι χρονοβόρος και δαπανηρός και τους δεύτερους να ανησυχούν για την ιδιωτικότητα. Κάποιοι ανησυχούν επίσης πως μπορεί να σημάνει την αρχή περαιτέρω περιορισμών για τις εταιρείες ή ακόμα και πρόστιμα μη συμμόρφωσης ή φόρους εκπομπών. ΟΛΛΑΝΔΙΑ: ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=