FLEETNEWS #138

17.01.22 #138 15 H RENAULT ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ 100%ηλεκτρική το 2030 ΚΟΙΝΟΠΡΑΞIΑ MOTOR OIL ΚΑΙ ΔΕΗ ΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Η Motor Oil (Ελλάς) Α.Ε. και η ΔΕΗ Α.Ε. ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης (Memorandum of Understanding - MOU) για τη διαμόρφωση του πλαισίου και την υλοποίηση μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου υδρογόνου. Η συμμετοχή της Motor Oil στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%. Η Κοινοπραξία πιστεύει ότι μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ Α.Ε., εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της Motor Oil (Ελλάς) Α.Ε. ως μιας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων στη χώρα. Η σκοπούμενη κοινοπραξία έχει στόχο την ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero). Υπενθυμίζεται πως στο πρώτο κύμα Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (ΙPCEI) για το «Yδρογόνο» εντάχθηκε -μαζί με άλλα τέσσερα- το έργο Blue Med της Motor Oil. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΙΣΩΣ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ EV ΚΑΤΆ 30% Οι επιστήμονες πιστεύουν πως ανακάλυψαν μέθοδο παράτασης της διάρκειας ζωής μπαταριών EV έως και κατά 30%. Αυτό θα αποτελούσε σημαντική ώθηση για την ηλεκτροκίνηση. Με δημοσίευση στο περιοδικό Nature, ερευνητές του Εθνικού Εργαστηρίου Επιταχυντών SLAC του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ και του Πανεπιστημίου Stanford ισχυρίζονται πως βρήκαν μέθοδο που αντιστρέφει τον κύκλο εκφυλισμού μπαταριών EV. Η έρευνα επικεντρώνεται στην επανενεργοποίηση των συσσωρευμένων ποσοτήτων λιθίου της μπαταρίας και στην επανασύνδεσή τους με ηλεκτρόδια, επεκτείνοντας έτσι τον κύκλο ζωής. Οι ερευνητές πιστεύουν πως αυτή η μέθοδος αντιστροφής μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας έως και κατά 30%. Αυτό το εύρημα ίσως βοηθήσει τους ερευνητές στην ανάπτυξη μπαταριών ιόντων λιθίου νέας γενιάς, μικρότερου βάρους, μεγαλύτερου κύκλου ζωής, ασφαλέστερων και ταχύτερα φορτιζόμενων. Οι επιστήμονες ασχολούνται επίσης με την ανάπτυξη ελαφρότερων μπαταριών λιθίου-μετάλλου, οι οποίες θα μπορούν να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια, να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και να παρέχουν καλύτερη αυτονομία ανά φόρτιση. Ο Yi Cui, καθηγητής στο Stanford και στο SLAC, αναφέρει πως η μέθοδος αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ενεργοποίηση και ανάκτηση μεμονωμένου λιθίου μπαταριών, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο αποσύνθεσης των μπαταριών, ακόμα και ανάφλεξής τους. Ο CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo, ανακοίνωσε ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα γίνει 100% ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Πρόκειται για αναβάθμιση του προηγούμενου στόχου -90% ηλεκτρική στην Ευρώπη έως το 2030- που ανακοινώθηκε μόλις πέρυσι. Η ανακοίνωση έρχεται καθώς η Renault ετοιμάζεται να λανσάρει νέα μοντέλα EV και ευθυγραμμίζεται με τις πρόσφατες δηλώσεις του κ. de Meo σχετικά με τους κανονισμούς. Ο κατασκευαστής σχεδιάζει να κυκλοφορήσει επτά EV μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένων των Mégane E-Tech Electric, Renault 5 ηλεκτρικό hatchback και Renault 4ever. Στην τελευταία του δήλωση, ο κ. de Meo είπε ότι «η Renault έχει υποχρέωση να συμμετάσχει στη μετάβαση ολόκληρου του κλάδου προς την ουδετερότητα του άνθρακα». Και πρόσθεσε πως το όμιλος πιθανόν να εξακολουθήσει να πουλά μοντέλα ICE της Dacia μετά το 2030 εάν οι συνθήκες, όπως η έλλειψη υποδομής ή οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, δεν ευνοούν μια σειρά αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων. Τον Ιανουάριο του 2020 η Renault αποκάλυψε τη φιλόδοξη στρατηγική, «Renaulution», που περιλαμβάνει την επέκταση της σειράς EV, την Alpine ως αμιγώς ηλεκτρική και 24 νέα μοντέλα από όλες τις μάρκες του ομίλου μέχρι το 2025, 10 από τα οποία αμιγώς ηλεκτρικά.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=