ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 #138 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Νέα εταιρεία leasing από Stellantis -Crédit Agricole Κατασκευαστές: Αγώνας ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2030 Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα την περίοδο 1990 - 2021
17.01.22 #138 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Tα My Modes αναβαθμίζουν την εμπειρία του ταξιδιού με μια BMW. Αυτά δημιουργούν μια ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη στο εσωτερικό, που αντικατοπτρίζει και επηρεάζει τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών ανάλογα με την περίσταση. Στη φετινή CES, το BMW Group παρουσίασε μία αποκλειστική έκδοση των My Modes, σε συνδυασμό με ένα νέο και παγκοσμίως μοναδικό σύστημα ψυχαγωγίας για μελλοντικά μοντέλα BMW. Το My Mode Theatre μεταμορφώνει το πίσω τμήμα της καμπίνας σε ιδιωτική κινηματογραφική αίθουσα με ήχο surround και συνδεσιμότητα 5G, χάρη στην BMW Theatre Screen, μια πανοραμική οθόνη σε διάταξη 32:9. Η μεγάλη οθόνη με λειτουργία smart TV ξεδιπλώνεται από την επένδυση οροφής όταν χρειάζεται, μέσω προηγμένης περιστροφικής κίνησης σε δύο αρθρωτές ράγες στο πλάι. Οι επιβάτες μπορούν να χειρίζονται την BMW Theatre Screen μέσω επιφανειών αφής, είτε πάνω στην οθόνη είτε μέσω touch panels στις πίσω πόρτες. Tο BMW Group συνεργάζεται με την Amazon, ώστε να προσφέρει στους πίσω επιβάτες ένα ποικίλο πρόγραμμα ψυχαγωγίας μέσω Fire TV αλλά και πρόσβαση εν κινήσει σε περιεχόμενο που ήδη απολαμβάνουν στο σπίτι. BMW THEATRE SCREEN NX PHEV OFFROAD CONCEPT ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ROV CONCEPT Πρεμιέρες της Lexus στο Τόκιο Η Lexus έκανε το ντεμπούτο των «NX PHEV Offroad Concept» και «ROV Concept» στο Tokyo Auto Salon 2022, που πραγματοποιήθηκε στο Makuhari Messe (Chiba City), από τις 14 έως τις 16 Ιανουαρίου 2022. Τα δύο πρότυπα οχήματα είναι μοντέλα που ενσωματώνουν τις προσπάθειες της Lexus για μια κοινωνία ουδέτερη άνθρακα, διευρύνοντας τις επιλογές των πελατών, προτείνοντας διαφοροποίηση και επέκταση του τρόπου ζωής και προσφέροντας νέες αξίες που ξεπερνούν τις προσδοκίες, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Το NX PHEV Offroad Concept βασίζεται στο πρώτο μοντέλο PHEV της Lexus που ξεκίνησε να πωλείται τον Νοέμβριο του 2021, το NX 450h+. Οι λειτουργίες BEV και PHEV προσφέρουν εκλεπτυσμένες επιδόσεις οδήγησης και εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις που μειώνουν τις εκπομπές CO2, καθώς και αξιόπιστη απόδοση οδήγησης με ηλεκτροκινητήρα σε δρόμους χαμηλής τριβής. Το αμάξωμα εμπνέει έναν περιπετειώδη τρόπο ζωής με την ανυψωμένη πλατφόρμα του, τα ελαστικά μεγάλης διαμέτρου παντός εδάφους για οδήγηση εκτός δρόμου και το εξατομικευμένο σχέδιο μπρονζέ και ματ μαύρου χρώματος με όμορφο φινίρισμα. Το ROV (Recreational Off Highway Vehicle - όχημα αναψυχής εκτός δρόμου) Concept αποσκοπεί να προσφέρει απολαυστική αυτοκίνηση σε αρμονία με τη φύση. Το ROV προχωρά ένα βήμα παραπέρα, σε μέρη όπου ακόμη και οχήματα εκτός δρόμου δεν μπορούν να πάνε, παρέχοντας, όμως, εξαιρετική απόκριση και συναρπαστικό ήχο, που διεγείρει τις πέντε αισθήσεις. Επιπλέον, είναι το πρώτο όχημα της Lexus που χρησιμοποιεί κινητήρα υδρογόνου, καθιστώντας το φιλικό προς το περιβάλλον.
17.01.22 #138 3 Το Stellantis Group ιδρύει εταιρεία leasing διαφόρων μαρκών σε συνεργασία 50:50 με την Crédit Agricole Consumer Finance (CACF), για στόλο άνω του 1 εκατομμυρίου οχημάτων έως το 2026. Η γαλλική τράπεζα θα αγοράσει το 50% των μετοχών της FCA Bank και της Leasys Rent, που αμφότερες ανήκουν στη Stellantis. Βάσει της συμφωνίας, η Stellantis και η CACF θα συνδυάσουν τις δραστηριότητες Leasys και Free2Move Lease μέσω της πλατφόρμας Leasys, δημιουργώντας μια πρωτοποριακή ευρωπαϊκή εταιρεία ολοκληρωμένων υπηρεσιών leasing. ΜΕΤΑΞΎ ΤΩΝ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ LEASING Τα στοιχεία που παρείχαν οι δύο εταίροι αποκαλύπτουν πως, στα τέλη του 2020, η Leasys διαχειριζόταν στόλο 314.000 οχημάτων, ενώ η Free2Move διέθετε 369.000. Ο συνδυασμός των δύο εταιρειών θα δημιουργήσει μια κορυφαία εταιρεία στην ευρωπαϊκή αγορά leasing αυτοκινήτων, με δραστηριότητες σε 10 χώρες. Ο Stéphane Priami, αναπληρωτής CEO της Crédit Agricole και CEO της CA Consumer Finance, δήλωσε: «Η νέα εταιρεία θα υποστηρίξει τη φιλοδοξία του Crédit Agricole Group να καταλάβει σημαντική θέση στη δραστηριότητα leasing αυτοκινήτων, που αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία με τις μεγαλύτερες δυνατότητες στην αγορά αυτοκινήτου και η οποία υφίσταται εκτεταμένες αλλαγές και εξελίξεις». Πρόσθεσε δε πως η συμφωνία θα ενισχύσει το στρατηγικό σχέδιο της τράπεζας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πελατών για ολοκληρωμένες και καινοτόμους προσφορές. 1 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΟ ΟΧΉΜΑΤΑ Ο Car los Tavares, CEO της Stellantis, δήλωσε: «Η ανάπτυξη δραστηριότητας leasing στην Ευρώπη είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τους δύο εταίρους. Η φιλοδοξία αυτής της νέας κοινοπραξίας μεταξύ δύο κορυφαίων εταιρειών αποσκοπεί στη διαχείριση στόλου άνω του ενός εκατομμυρίου οχημάτων μεσοπρόθεσμα και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των κοινών δραστηριοτήτων μας μακροχρόνιου leasing». Ως εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, η Stellantis διαθέτει μάρκες όπως οι Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall, Maserati, Abarth, Jeep, Chrysler, Dodge και Ram. Άλλοι κατασκευαστές με δραστηριότητες leasing διαφόρων μαρκών είναι η BMW με την Alphabet, η Daimler με την Athlon και η Toyota με την Kinto. ΝΈΑ ΕΤΑΙΡΕΊΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗΣ, LEASING ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Εκτός από τη συγχώνευση Leasys και Free2Move, η CA Consumer Finance σχεδιάζει επίσης να αποκτήσει το 100% της FCA Bank και της Leasys Rent και να ξεκινήσει αυτόνομη πανευρωπαϊκή δραστηριότητα χρηματοδότησης, leasing και κινητικότητας σε 18 χώρες. Αυτή η νέα δραστηριότητα θα αφορά σε τρεις διαφορετικούς τομείς: συμφωνίες λευκής ετικέτας και κοινοπραξίες που διαχειρίζεται επί του παρόντος η FCA Bank (αποκτώντας και νέες κοινοπραξίες), νέες συμφωνίες χρηματοδότησης αντιπροσώπων αυτοκινήτων, βαν και μοτοσυκλετών, ομίλων διανομής και εταιρειών ενοικίασης· και χρηματοδότησης δραστηριοτήτων βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, συνδρομής και κινητικότητας της Leasys Rent. Στόχος, να καταστεί επιχείρηση των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026. «Αυτό το φιλόδοξο σχέδιο θα φέρει κερδοφόρα και διαφοροποιημένη ανάπτυξη. Το Crédit Agricole Group θα δημιουργήσει μια κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία leasing, από κοινού με τη Stellantis και θα επωφεληθεί από μια 100% καινοτόμο πλατφόρμα χρηματοδότησης αυτοκινήτων, που θα του επιτρέψει να εξυπηρετήσει όλους τους παράγοντες της αγοράς σε 18 χώρες, συμπεριλαμβανομένων λευκών ετικετών, με ολοκληρωμένη και λειτουργική προσφορά», δήλωσε ο κ. Priami. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΈΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΕΣ ΤΗΣ STELLANTIS Επιπλέον, η Stellantis δημιουργεί κοινοπραξίες χρηματοδότησης καταναλωτών με την BNP Paribas Personal Finance στη Γερμανία, την Αυστρία και το Ηνωμένο Βασίλειο και με τη Santander Consumer Finance (SCF) σε Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Πολωνία και Ολλανδία. Η SCF θα καταστεί επίσης αποκλειστικός χρηματοοικονομικός συνεργάτης της Stellantis στην Πορτογαλία. Οι συμβάσεις των νέων συμφωνιών πρόκειται να υπογραφούν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και οι συναλλαγές θα ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2023, κατόπιν έγκρισης των εθνικών ρυθμιστικών αρχών. Η Crédit Agricole Consumer Finance, θυγατρική της Crédit Agricole SA, προσφέρει (στη Γαλλία, κυρίως μέσω της μάρκας Sofinco) ευρύ φάσμα δανείων και συναφών υπηρεσιών μέσω όλων των καναλιών διανομής: απευθείας πωλήσεις, χρηματοδότηση στο σημείο πώλησης (αυτοκίνητα και οικιακός εξοπλισμός) και συνεργασίες. Στις 31 Δεκεμβρίου 2020, η CA Consumer Finance διαχειριζόταν 91 δισ. ευρώ σε δάνεια, το 46% των οποίων αφορούσε τη χρηματοδότηση αυτοκινήτων. ΣΤΟΛΟΣ LEASING 1 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝΜΑΡΚΩΝ Stellantis και Crédit Agricole
17.01.22 #138 4 Η Arval και η Ridecell συνήψαν στρατηγική συνεργασία. Στόχος η επιτάχυνση της ανάπτυξης ολοκληρωμένων λύσεων κινητικότητας για τους Ευρωπαίους πελάτες της Arval. Η νέα συνεργασία της Arval με τη Ridecell, η οποία είναι εξειδικευμένη στον αυτοματισμό IoT και στη διαχείριση στόλου, γίνεται βάσει του στρατηγικού σχεδίου Arval Beyond. Καλύπτοντας την περίοδο 20202025, στόχος είναι η προσφορά απρόσκοπτης εμπειρίας μετακίνησης στους πελάτες, ενσωματώνοντας συνδεδεμένα ευέλικτα προϊόντα και υπηρεσίες. Τέτοια λύση, που προκύπτει από τη νέα συνεργασία, είναι η πλατφόρμα Arval Car Sharing, η οποία θα λανσαριστεί στο Βέλγιο εντός του έτους. Θα εισαχθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές πριν από το τέλος του έτους και στη συνέχεια στις αγορές της Arval παγκοσμίως. Στόχος είναι η αύξηση του στόλου αυτοκινήτων διαμοιρασμού της Arval κατά 50% ετησίως. Το Arval Car Sharing θα ενσωματωθεί στην εφαρμογή Arval Mobility, δίνοντας τη δυνατότητα στους εργαζομένους να επιλέξουν τις καταλληλότερες επιλογές κινητικότητας για τις μετακινήσεις τους. ΝΈΕΣ ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ «Η Ridecell θα προσφέρει στους πελάτες της Arval πλατφόρμα διαμοιρασμού αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας και θα συμβάλει σημαντικά στους στόχους μετασχηματισμού κινητικότητας της Arval», δήλωσε ο Alain van Groenendael, πρόεδρος και CEO της Arval. Οι νέες υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας διαμοιρασμού Ridecell περιλαμβάνουν: Αδιάλειπτη διαδικασία. Η εμπειρία χρήστη συνδυάζει λύσεις κινητικότητας και μικροκινητικότητας σε ενιαία εφαρμογή κινητού. Εξατομίκευση. Η πλατφόρμα παρέχει ευελιξία υπηρεσιών, καθημερινών λειτουργιών και εσωτερικών δομικών αναγκών. Αποκεντρωμένες κρατήσεις. Το σύστημα επιτρέπει στους εργαζομένους τη χρήση αυτοκινήτου χωρίς παρέμβαση του υπεύθυνου στόλου. Αυτοματοποιημένες λειτουργίες. Οι πληροφορίες διαχείρισης στόλου επιτρέπουν αυτοματοποιημένες διαδικασίες ροής εργασιών. Βελτιστοποιημένα εργαλεία. Αυτά θα βοηθήσουν τους πελάτες στην επίτευξη των στόχων ΕΚΕ και στη μείωση CO2. Το Arval Mobility Hub επωφελε ί ται επίσης της συνεργασίας με τη Ridecell. Η σημασία του κόμβου έγκειται στο ότι συγκεντρώνει διάφορες επιλογές κινητικότητας διαμοιρασμού σε ένα σημείο. Η υπηρεσία που ξεκίνησε πρόσφατα, διατίθεται στις εγκαταστάσεις εταιρικών πελατών της Arval για ευκολότερη πρόσβαση. «Ο συνδυασμός της πλατφόρμας αυτοματισμού και κινητικότητας στόλου της Ridecell με τις δυνατότητες του στόλου της Arval επιτρέπει καινοτομία και λύσεις στις προκλήσεις κινητικότητας», δήλωσε ο Aarjav Trivedi, ιδρυτής και CEO της Ridecell. «Βοηθάμε στην κάλυψη των αναγκών για ασφαλή, αξιόπιστη και απρόσκοπτη λύση ψηφιακής κινητικότητας διαμοιρασμού». ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Συνεργασία Arval - Ridecell Η GOODYEAR ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΤΟ EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 Με νέα τεχνολογία για τη βελτίωση της απόδοσης σε στεγνό οδόστρωμα, το φρενάρισμα και το χειρισμό σε βρεγμένο οδόστρωμα και με καταλληλότητα τοποθέτησης σε ηλεκτρικά οχήματα, το Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 είναι έτοιμο για όλα. Το Eagle F1 Asymmetric 6 έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει σε ένα ευρύ φάσμα αυτοκινήτων και διαθέτει μια σειρά από καινοτομίες για να εξελίξουν το βραβευμένο Eagle F1 Asymmetric 5. Το αποτέλεσμα είναι ένα ελαστικό που σχεδιάστηκε για να προσφέρει σιγουριά στους οδηγούς με τις ικανότητές του στο φρενάρισμα και το χειρισμό στο Alain van Groenendael Aarjav Trivedi βρεγμένο οδόστρωμα και να τους συναρπάζει με τις εξαιρετικές επιδόσεις του στο στεγνό οδόστρωμα και τα sport χαρακτηριστικά του. Κάθε ελαστικό της προϊοντικής γκάμας της Goodyear μπορεί να τοποθετηθεί σε ηλεκτρικά οχήματα, όμως το Eagle F1 Asymmetric 6 έχει σχεδιαστεί ειδικά με γνώμονα τις απαιτήσεις των κατασκευαστών για ηλεκτρικά οχήματα (EV). Το μοτίβο ακύρωσης θορύβου που διαθέτει έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 1 dB, η οποία αναγράφεται στην ετικέτα του ελαστικού, ενώ η νέα τεχνολογία σύνθετων υλικών μειώνει την αντίσταση κύλισης, για να βοηθήσει στην αύξηση της αυτονομίας των EV. Το αποτέλεσμα είναι ένα ελαστικό που είναι έτοιμο για την επόμενη γενιά αυτοκίνησης. Αναλυτικά στο fleetnews.gr
17.01.22 #138 5 Η Hyundai Motor Company κατέκτησε πολλαπλές διακρίσεις στα βραβεία Good Design 2021, με τα μοντέλα Ioniq 5 και Staria να κατακτούν ηγετική θέση στην κατηγορία των μεταφορών. Η Hyundai θριάμβευσε επίσης σε πολλές άλλες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των διαδραστικών μέσων, των οικιακών, των εφαρμογών για κινητές συσκευές και της γραφιστικής. «Είναι μεγάλη τιμή για εμάς να ξεχωρίζουν αυτά τα πολύ σημαντικά οχήματα και οι καινοτομίες που διαθέτουν στα βραβεία Good Design», δήλωσε ο SangYup Lee, Executive Vice President και Head του Global Design Center της Hyundai. «Αυτή η διάκριση αναδεικνύει την εξαιρετική δουλειά της dream team του σχεδιαστικού μας τμήματος, που έβαλαν το πάθος και την καρδιά τους σε αυτό το project καθώς και των μηχανικών του R & D Center που συμμετείχαν σε αυτό το επίτευγμα. Επιπρόσθετα, αντανακλά την ανταγωνιστικότητα της σχεδιαστικής ταυτότητας της Hyundai στην παγκόσμια αγορά». Τα προϊόντα και οι καινοτομίες της Hyundai Motor που διακρίθηκαν στα Βραβεία Good Design 2021, είναι τα εξής: TRANSPORTATION CATEGORY Ioniq 5 Staria E-Pit Ultra Fast Charging Station INTERACTIVE MEDIA CATEGORY Hyundai Infotainment System - Aqua Design Hyundai EV Infotainment System - Jong-e Hyundai N Infotainment System HOUSEHOLD CATEGORY HTWOHydrogen Power Generation System MOBILE APPLICATIONS CATEGORY Hyundai Connectivity Application - Bluelink GRAPHIC DESIGN CATEGORY Hyundai Brand Collection Περισσότερα στο fleetnews.gr ΗHYUNDAI ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ GOOD DESIGN Ioniq 5 και Staria στην κορυφή Ioniq 5 Staria
17.01.22 #138 6 Το Νέο C5 Aircross επανασχεδιάστηκε από τη Citroën, με στόχο να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην άνεση και στην ευελιξία, ειδικά στην plug-in υβριδική του έκδοση. Στην Ελλάδα θα βρίσκεται το τέταρτο τρίμηνο του 2022. «Το νέο C5 Aircross, που έχει αναγνωριστεί από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση ως το πιο άνετο και ευέλικτο SUV στην κατηγορία του, έχει πλέον ανανεωθεί για να προβάλλει μια πιο μοντέρνα και δυναμική προσωπικότητα. Ενώ βασίζεται στα δυνατά σημεία της άνεσης, της ευρυχωρίας και της ευελιξίας του, το γαλλικό μοντέλο έχει ωριμάσει, για να γίνει πιο δυναμικό και πιο κομψό. Στο εσωτερικό, συναντάμε ακόμα πιο μοντέρνα και υψηλής ποιότητας χρώματα και υλικά», δήλωσε ο PierreYves Couineau, Project Manager του C5 Aircross. Με περισσότερες από 260.000 πωλήσεις από το λανσάρισμά του, στα τέλη του 2018, το C5 Aircross έχει αφήσει το στίγμα του στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την άνεσή του, χάρη στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα Citroën Advanced Comfort. Το Νέο C5 Aircross εισάγει μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα στο εμπρός μέρος, με τις καμπύλες να δίνουν τη θέση τους σε πιο «α ι χμηρές » και «καθαρές» γραμμές, που αποπν έουν περισσότερο δυναμισμό. Στο εσωτερικό, η νέα σχεδίαση της οθόνης αφής 10” και της κεντρικής κονσόλας ενισχύουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της καμπίνας επιβατών. Η προσφορά ενός plug-in υβριδικού κινητήρα ενισχύει περαιτέρω την ευεξία στο όχημα, χάρη στα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής κίνησης. ΑΝΕΣΗ, ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΥΛ Νέο Citroën C5 Aircross Η SHELL ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΒΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ 100% EV Η πετρελαϊκή εταιρεία Shell εγκαινίασε τον πρώτο της κόμβο φόρτισης EV, αφαιρώντας τις αντλίες βενζίνης και ντίζελ από πρατήριο καυσίμων του Λονδίνου και εγκαθιστώντας εννέα σημεία υπερταχείας φόρτισης. Ο νέος κόμβος αποτελεί παγκόσμιο πιλοτικό έργο για τη Shell, η οποία διαθέτει πάνω από 40.000 σημεία ανά τον κόσμο. Ο αστικός αυτός χώρος διαθέτει εννέα σημεία φόρτισης των 175 kW, ικανά να επαναφορτίσουν μπαταρίες EV από 0-80% σε μόλις 10 λεπτά, καθώς και δωρεάν WiFi, καφέ και χώρο αναμονής και ένα μικρό σούπερ μάρκετ. Ο István Kapitány, παγκόσμιος εκτελεστικός αντιπρόεδρος Κινητικότητας της Shell, δήλωσε πως ο νέος χώρος αποτελεί «μια ματιά στο μέλλον της κινητικότητας». Πρόσθεσε πως: «Οι οδηγοί EV αναζητούν εμπειρία φόρτισης όσο το δυνατόν ταχύτερη, άνετη και πρακτική». Η ηλεκτρική ενέργεια των φορτιστών θα προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές - η Shell χρησιμοποιεί ήδη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις 119 τοποθεσίες Shell Recharge του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει το δίκτυο φόρτισης EV σε πάνω από 5.000 σημεία σε χώρους των πρατηρίων καυσίμων της και σε νέες τοποθεσίες έως το 2025 και έχει εκφράσει την πρόθεση να εγκαταστήσει 50.000 φορτιστές στο οδικό δίκτυο μέχρι το τέλος του 2025, μέσω της θυγατρικής της, Ubitricity. Η PEPSICO ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 15 ΦΟΡΤΗΓA TESLA Στα μέσα του 2021, η PepsiCo ανακοίνωσε πως θα προμηθευόταν τα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά Κατηγορίας 8 της Tesla. Τα πρώτα 15 θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου. Τα νέα πρότυπα, στο εργοστάσιο της Tesla στηΝεβάδα, μοιάζουν με αναβαθμισμένες εκδόσεις του Alpha, που αναπτύχθηκε προ ετών. Τα αναβαθμισμένα ημιφορτηγά Tesla προβλέπεται να εξοπλιστούν με 4.680 κυψέλες μπαταριών. Μετά την ανακοίνωση της επικείμενης παράδοσης των φορτηγών Tesla στην PepsiCo, ανακοινώθηκε η εγκατάσταση μεγαφορτιστών Tesla στις εγκαταστάσεις Frito-Lay της PepsiCo, στοModesto της Καλιφόρνιας. Αυτοί οι μεγαφορτιστές υποτίθεται πως φορτίζουν με 1,5MW, υπερβαίνοντας τον αρχικά δηλωμένο ρυθμό φόρτισης κατά 50%, παρέχοντας ταχύτερη φόρτιση στα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά. Οι επόμενες παραδόσεις φορτηγών Tesla ενδέχεται να καθυστερήσουν, καθώς η Tesla έχει μειώσει τη μαζική παραγωγή από το καλοκαίρι του 2021 έως το 2023, λόγω περιορισμών στις προμήθειες.
17.01.22 #138 7 Πρόσωπα Η Ford πραγματοποιεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την επιτάχυνση του μετασχηματισμού των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της και τη δημιουργία μιας εντελώς νέας προϊοντικής σειράς ηλεκτρικών οχημάτων και υπηρεσιών κινητικότητας που επαναπροσδιορίζουν τι σημαίνει να είσαι κάτοχος και οδηγός ενός αυτοκινήτου Ford. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Martin Sander τοποθετήθηκε γενικός διευθυντής Επιβατών Οχημάτων της Ford Ευρώπης και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της FordWerke GmbH, με ισχύ από την 1η Ιουνίου. Τα καθήκοντα του κ. Sander, που συνδυάζουν δύο ανώτερες διοικητικές θέσεις, αντανακλούν τη δέσμευση της Ford στη δημιουργία μιας αναπτυσσόμενης δραστηριότητας για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας στην Ευρώπη. Ο Martin Sander φέρνει μαζί του σημαντική εμπειρία από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας θητεύσει επί 25 χρόνια στο Volkswagen Group, όπου κατείχε ανώτερες διοικητικές θέσεις στη Βόρεια Αμερική, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, ενώ πιο πρόσφατα διετέλεσε αντιπρόεδρος Πωλήσεων Ευρώπης στην Audi AG. Ο κ. Sander και η ομάδα του θα είναι υπεύθυνοι για την επιτάχυνση της ανάπτυξης εμβληματικών, πλήρως ηλεκτρικών και συνδεδεμένων επιβατικών οχημάτων, προωθώντας όλες τις πρωτοβουλίες που συλλογικά διαμορφώνουν μια ανώτερη ψηφιακή εμπειρία για τους πελάτες επιβατικών οχημάτων Ford στην Ευρώπη. ΟMartin Sander θα αναλάβει τα καθήκοντα που μέχρι πρότινος ασκούσαν οι Roelant de Waard και Gunnar Herrmann, οι οποίοι επέλεξαν να αποσυρθούν στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Θα αναφέρεται στον Stuart Rowley, πρόεδρο της Ford Ευρώπης. «ΟMartin είναι ένας εξαιρετικά έμπειρος ηγέτης, με πλούσια παγκόσμια εμπειρία» δήλωσε ο κ. Rowley. «Η ενέργειά του, η ηγετική του ικανότητα και οι νέες απόψεις του θα επιταχύνουν το μετασχηματισμό του τομέα επιβατικών οχημάτων μας στην Ευρώπη, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες νέες συνδεδεμένες εμπειρίες». FORD ΕΥΡΩΠΗΣ OMartin Sander, γενικός διευθυντής Επιβατικών Ο GÉRAUD PORTEU ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ GAC TECHNOLOGY Μόλις ένα χρόνο μετά την ένταξή του στην GAC Technology, ως σύμβουλος υπεύθυνος μάρκετινγκ και ανάπτυξης αγοράς, ο Géraud Porteu ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης λογισμικού διαχείρισης στόλου, με έδρα τη Λυών, από τις αρχές του νέου έτους. Ο κ. Porteu αναφέρεται απευθείας στον CEO της εταιρείας, Matthieu Echalier. Προτεραιότητά του είναι η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για «διατήρηση της κορυφαίας κατάταξης της GAC στην αγορά λογισμικού διαχε ίρισης στόλου». Ο κ. Porteu είναι απόφοιτος της EDHEC, από τις γνωστότερες σχολές διοίκησης επιχειρήσεων της Γαλλίας. Έχοντας θητεύσει στις Avery Dennison, Codir, Alibert και Ayor, ίδρυσε δική του εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων. Τον Οκτώβριο του 2020 εντάχθηκε στην GAC Technology. Η ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους του θα επιτρέψει στον κ. Echalier να αφιερώσει περισσότερο χρόνο και ενέργεια στην ανάπτυξη διεθνών επιχειρηματικών ευκαιριών και νέων καινοτόμων προϊόντων. Ο νέος ρόλος του κ. Porteu αποτελεί μία εκ των δύο σημαντικών αλλαγών στελεχών στη GAC. Η εταιρεία όρισε επίσης εμπορικό διευθυντή για τη γαλλική αγορά τον Sébastien Tarrajat, προηγουμένως υπεύθυνο Άμεσων Πωλήσεων. Ο κ. Tarrajat διατηρεί την προηγούμενη θέση του - που σημαίνει πως τα νέα του καθήκοντα σημαίνουν ουσιαστικά συγχώνευση Άμεσων και Έμμεσων Πωλήσεων. Όπως ανακοίνωσε ο Όμιλος Σφακιανάκη, από τις 10 Ιανουαρίου 2022 η ΜυρτώΜπουτραχάνη εντάχθηκε στη διευθυντική του ομάδα, αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα της Chief Marketing Officer όλων των εταιρειών του ομίλου. ΗΜυρτώ Μπουτραχάνη είναι κάτοχος MBA σε International Marketing από το University of Sunderland Business School της Αγγλίας. Διαθέτει πολυετή πείρα στον τομέα Marketing, μελέτης και προβολής εταιρικής εικόνας, καθώς και στρατηγικής επικοινωνίας και σχεδιασμού CRM. Υπήρξε επί μακρά σειρά ετών μέλος της ομάδας Marketing Suzuki, ενώ το 2012 ανέλαβε τα καθήκοντα της MarketingManager για τη μάρκα. Από το 2016 έως το 2021, διετέλεσε MarketingManager της μάρκας Skoda στην εταιρεία Kosmocar A.E. Η ΜΥΡΤΩ ΜΠΟΥΤΡΑΧΑΝΗ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ
17.01.22 #138 8 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ OPEL HELLAS ΚΑΙ ΣΤΗΝ ARVAL HELLAS Σε συνέχεια της διαδρομής της ως Advertising Manager στην Opel Hellas, η Πάμελα Καραΐσκου ανέλαβε από την 1η Ιανουαρίου και καθήκοντα PR & Communications Manager. Η Πάμελα Καραΐσκου ανήκει στο δυναμικό της Opel Hellas εδώ και 14 χρόνια, έχοντας υπηρετήσει επιτυχώς διάφορες θέσεις στο τμήμα Marketing. Είναι κάτοχος MBA Πανεπιστημίου Πειραιώς και πτυχιούχος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής Πανεπιστημίου Πειραιώς. Για τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, μέχρι το τέλος του 2021, υπεύθυνη επικοινωνίας της Opel στην Ελλάδα ήταν η Μαρία Καλλέργη, η οποία, μετά από εικοσαετή υπηρεσία στην ελληνική εταιρεία, αποχώρησε οικειοθελώς την 31η Δεκεμβρίου. Από την 1η Ιανουαρίου 2022, η κ. Καλλέργη ανέλαβε Marketing Manager στην Arval Hellas, θυγατρική της Arval Service Lease, μέλος του ομίλου BNP Paribas. Στην Ελλάδα, η Arval παρέχει λύσεις κινητικότητας σε εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων, μέσω προγραμμάτων Mid- και Long-term Leasing. Ο Michael Geisinger, προηγουμένως Chief Intelligence Officer (CIO) της Υπηρεσίας Πωλήσεων της MercedesBenz στο Πεκίνο (BMBS), εντάχθηκε στην Athlon ως CIO και μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022. Ο κ. Geisinger αντικαθιστά τον Frieder Kornas, ο οποίος ανέλαβε νέα καθήκοντα στην Daimler IT στη Στουτγάρδη. Στον νέο του ρόλο, ο κ. Geisinger θα αναλάβει ολόκληρο τον οργανισμό πληροφορικής των εγκαταστάσεων της Athlon και θα διευθύνει τη διαδικασία ψηφιοποίησης της εταιρείας, σε στενή συνεργασία με τον Peter Westermann, Chief Digital Operations Officer της εταιρείας. Ο Michael Geisinger ξεκίνησε την καριέρα του στην BW-Bank το 1996 και στη συνέχεια μεταπήδησε στην Oracle. Εντάχθηκε στην Daimler το 2003 και εργάστηκε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δεδομένων της πριν μεταβεί στο Product Management for Business Intelligence and Analytic Τools. Αφού δραστηριοποιήθηκε σε παγκόσμιους ελέγχους πληροφορικής και ανάλυσης δεδομένων για δέκα χρόνια, μεταπήδησε στην Daimler Greater China (DGRC) στο Πεκίνο. Ανέλαβε CIO της Υπηρεσίας Πωλήσεων της Mercedes-Benz εκεί το 2020. Ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, ο κ. Geisinger θέσπισε νέα μοντέλα συνεργασίας και ευέλικτο πλαίσιο ευθυγράμμισης των επιχειρηματικών στρατηγικών και των στρατηγικών πληροφορικής, δημιουργώντας ψηφιακή λύση λιανικής για πάνω από 700 αντιπροσώπους στην Κίνα. Ο MICHAEL GEISINGER ΑΝΕΛΑΒΕ CIO ΤΗΣ ATHLON Πρόσωπα Η Continental αναδιοργάνωσε το τμήμα δημοσίων υποθέσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία τεχνολογίας ενοποιεί τις δραστηριότητές της στον τομέα των δημοσίων και εξωτερικών υποθέσεων υπό την ομπρέλα του Group Public Affairs από την 1η Ιανουαρίου 2022. Ο δρ Thorsten Burger (43 ετών), πρώην επικεφαλής του τμήματος Εξωτερικών Υποθέσεων, ανέλαβε την ευθύνη δημιουργίας του τμήματος Δημοσίων Υποθέσεων του ομίλου και θα επιβλέπει επιπλέον το πολιτικό γραφείο του Βερολίνο. «Με την αναδιοργάνωση, συγκεντρώνουμε τις επικοινωνιακές μας προσπάθειες με τους πολιτικούς και ρυθμιστικούς φορείς λήψης αποφάσεων. Αυτό θα μας επιτρέψει να έχουμε έναν πιο εντατικό διάλογο, ενώ παράλληλα θα επιτύχουμε σημαντικές συνέργειες», εξηγεί η Birgit Hiller, επικεφαλής του τομέα Group Communications and Public Affairs της Continental. Ο προηγούμενος επικεφαλής του πολιτικού γραφείου της Continental στο Βερολίνο, Harry Rogasch (60 ετών), αποχώρησε από την εταιρεία για προσωπικούς λόγους. Ο Thorsten Burger εργάζεται στην Continental από το 2014. Αρχικά, διαχειρίστηκε τη στρατηγική και την επικοινωνία στο τμήμα Advanced Engineering της Continental, προτού αναλάβει την ευθύνη για το τμήμα Εξωτερικών Υποθέσεων το 2020, όπου επέβλεψε μια μεγάλη ποικιλία έργων παγκοσμίως με κρατική χρηματοδότηση. Πριν ενταχθεί στην Continental, ο διδάκτωρ οικονομικής ιστορίας εργαζόταν στον δημόσιο τομέα και ως σύμβουλος μάνατζμεντ. Συμμετέχει σε διάφορες πρωτοβουλίες ευρωπαϊκής βιομηχανικής πολιτικής και σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Περισσότερα στο fleetnews.gr CONTINENTAL Αναδιοργάνωση του τομέα Public Affairs Thorsten Burger
17.01.22 #138 10 Το 2021, το BMW Group σημείωσε ισχυρή αύξηση πωλήσεων (+8,4%) συγκριτικά με το 2020, με τις συνολικές παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce να αγγίζουν τις 2.521.525 μονάδες. Οι πωλήσεις της BMW έφτασαν σε ιστορικά επίπεδα με 2.213.795 μονάδες (+9,1%) την περασμένη χρονιά, με τη μάρκα να ηγείται της κατηγορίας πολυτελών οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων το 2021, φτάνοντας τις 103.855 μονάδες (+133,2%). «Παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη συνεχιζόμενη πανδημία: Πετύχαμε ισχυρά αποτελέσματα πωλήσεων το 2021, χάρη στην εξαιρετική λειτουργική απόδοση και την άριστη γκάμα προϊόντων μας. Οι μάρκες μας σε πολλές περιπτώσεις πέτυχαν τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία τους σε παγκόσμια επίπεδο - με τη μάρκα BMW να βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος, κατέχοντας την πρώτη θέση στην κατηγορία πολυτελών οχημάτων σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Pieter Nota, μέλος Δ.Σ. της BMWAG, υπεύθυνος Πελατών, Μαρκών και Πωλήσεων. «Με πάνω από 100.000 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων την περασμένη χρονιά, σαφής στόχος μας ήταν να εντείνουμε τις προσπάθειές μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης», συνέχισε ο Nota. Η εταιρεία αισιοδοξεί για την τρέχουσα χρονιά. «Το 2022 επιθυμία μας είναι να συνεχίσουμε την κερδοφόρα ανάπτυξη και θα επεκτείνουμε συστηματικά την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας. Έχουμε θέσει ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης σε αυτό τον τομέα και σκοπεύουμε να υπερδιπλασιάσουμε τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων από πέρυσι», πρόσθεσε ο κ. Nota. Η μάρκα BMW έκλεισε το 2021 με θετικό πρόσημο στις παγκόσμιες πωλήσεις, +9,1% (2.213.795 οχήματα) έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Χάρη στη νεανική και ελκυστική προϊοντική γκάμα της, η BMWκατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων στην ιστορία της. ΤΟ 2021 ΚΥΡΙΆΡΧΗΣΕ Η ΤΆΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ Το 2021, το 13% των οχημάτων BMW και MINI που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο -συνολικά 328.316 μονάδες (+70,4 %)- ήταν ηλεκτροκίνητα. Στην Ευρώπη, το ποσοστό αυτό ήταν ήδη πάνω από 23% (225.415 μονάδες). Με πωλήσεις 37.939 BMW iX3 το 2021, περίπου η μία στις δέκα BMW X3 που παραδόθηκαν στους πελάτες σε όλο τον κόσμο ήταν αμιγώς ηλεκτρική. Το ίδιο διάστημα, ένας στους τρεις πελάτες που αγόρασε 3θυρο μοντέλο MINI επέλεξε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (34.851 μονάδες). Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο 90% σχεδόν των υφιστάμενων κατηγοριών της. Για την επόμενη δεκαετία, η εταιρεία σχεδιάζει την πώληση δέκα περίπου εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η Neue Klasse, που είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη προς τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, θα συνεισφέρει σημαντικά στους όγκους πωλήσεων του BMW Group από τα μέσα της δεκαετίας και μετά. Η προϊοντική γκάμα της μάρκας MINI θα είναι αμιγώς ηλεκτρική μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, ενώ η Rolls-Royce θα είναι επίσης μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα από το 2030 και μετά. Όλα τα μελλοντικά νέα μοντέλα της BMW Motorrad στην κατηγορία αστικής κινητικότητας θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΗΓΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝΟΧΗΜΑΤΩΝ BMWGroup: ισχυρές πωλήσεις το 2021 ΟΙ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΤΟΥ BMW GROUP ΤΟ 2021 Δ΄ ΤΡΙΜ. 2021 ΜΕΤ % vs 4ο ΤΡΙΜ 2020 ΙΑΝ-ΔΕΚ 2021 ΜΕΤ % vs 2020 BMW Group Αυτοκίνητα 589.301 -14,2% 2.521.525 +8,4% BMW 510.727 -15,1% 2.213.795 +9,1% - BMWM GmbH 40.540 -7,0% 163.542 +13,4% MINI 77.306 -8,5% 302.144 +3,3% BMW Group Ηλεκτροκίνητα* 96.741 +26,9% 328.316 +70,4% Rolls-Royce 1.268 +14,8% 5.586 +48,7% BMWMotorrad 37.652 -5,1% 194.261 +14,8% *BEV και PHEV ΠΩΛΉΣΕΙΣ BMW& MINI ΑΝΆ ΠΕΡΙΟΧΉ 4ο ΤΡΙΜ 2021 ΜΕΤ % ΙΑΝ-ΔΕΚ 2021 ΜΕΤ % Ευρώπη 223.167 -15,8% 948.087 +3,9% Γερμανία 62.745 -26,4% 267.917 -6,8% Ασία 232.222 -17,1% 1.065.141 +8,2% Κίνα 176.600 -18,9% 846.237 +8,9% Αμερική 120.838 -5,2% 450.062 +18,9% ΗΠΑ 100.891 -6,0% 366.574 +19,5%
17.01.22 #138 11 Η ζήτηση οχημάτων MercedesBenz παραμένει σταθερή, καθώς τα οχήματα Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG και G-Class πέτυχαν νέα ρεκόρ πωλήσεων το 2021, τονίζοντας τη δύναμη της πολυτιμότερης μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι παραδόσεις plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων Mercedes-Benz έφτασαν στο επίπεδο ρεκόρ των 227.458 μονάδων (+69,3%), εκ των οποίων οι 48.936 ήταν ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα Mercedes-EQ μπαταρίας (BEV) (+154,8%). Συμπεριλαμβανομένων των smart και των Βαν MercedesBenz, οι συνολικές πωλήσεις BEV αυξήθηκαν πάνω από τις 99.000 μονάδες. Από την κυκλοφορία του EQS τον Αύγουστο του 2021, οι παραγγελίες για την ηλεκτρική ναυαρχίδα έφτασαν τις 16.370. Η λιανική στις δύο μεγαλύτερες αγορές -τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα- ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στις παραγγελίες πελατών. Συνολικά, ηMercedes-Benz Cars παρέδωσε 2.093.476 οχήματα (-5,0%) μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου, καθώς η έλλειψη ημιαγωγών καθυστέρησε την παραγωγή οχημάτων, παρά την έντονη ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων και βαν όλων των κατηγοριών διεθνώς. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις το δ’ τρίμηνο μειώθηκαν κατά -24,7%. Η Britta Seeger, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνη μάρκετινγκ και πωλήσεων, δήλωσε: «Σε μια δύσκολη χρονιά, τα οχήματα Maybach, AMG και G-Class σημείωσαν νέα ρεκόρ. Οι παραγγελίες για την EQS, το EV με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην αγορά σήμερα, είναι πολύ ενθαρρυντικές και η παραγωγή της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής AMG ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο για την ηλεκτρική ναυαρχίδα μας. Αυτή η ισχυρή παγκόσμια ζήτηση για όλες τις μάρκες μας δίνει στηMercedes-Benz την ώθηση για μια νέα ηλεκτρική εποχή». Η Mercedes-Benz καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσει την ικανοποίηση των αυξανόμενων παραγγελιών πελατών το συντομότερο δυνατόν. Η ημερομηνία κατά την οποία ο πελάτης υπέβαλε την παραγγελία του λαμβάνεται υπόψη όταν διατίθενται οι δυσεύρετοι ημιαγωγοί για παραγωγή οχημάτων. Η κατάσταση διαθεσιμότητας ημιαγωγών παραμένει ρευστή και η έλλειψη προβλέπεται να επηρεάσει τα επόμενα τρίμηνα όσον αφορά στην παραγωγή και τις πωλήσεις. Οι παραδόσεις της Mercedes-Benz S-Class αυξήθηκαν κατά 40%, στις 87.064 μονάδες, με τις πωλήσεις στην Κίνα να αντιπροσωπεύουν το 35,5% της παγκόσμιας ζήτησης, ενώ οι πωλήσεις της G-Class αυξήθηκαν σε νέο ρεκόρ 41.174 οχημάτων και οι παραδόσεις μοντέλων MercedesAMG έφτασαν τις 145.979 (+16,7%). Οι πωλήσεις Mercedes-Maybach αυξήθηκαν στις 15.730 μονάδες (+50,7%), ενισχυμένες λόγω Κίνας, όπου οι Mercedes-Maybach πωλούνται με ρυθμό άνω των 900 το μήνα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΥΞΗΣΗΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz το 2021 ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΛΙΑΝΙΚΉΣ MERCEDES-BENZ CARS &VANS Q4 2021 ΜΕΤ % Q1-Q4 2021 ΜΕΤ % Mercedes-Benz* 464.130 -24,6 2.054.962 -5,0 smart 11.838 -27,8 38.514 +0,3 Mercedes-Benz Cars 475.968 -24,7 2.093.476 -5,0 Mercedes-Benz Vans (επαγγελματικά) 90.532 -12,9 334.210 +2,6 Mercedes-Benz Cars & Vans 566.500 -23,0 2.427.686 -4,0 - εκ των οποίων BEV 35.026 +29,7 99.301 +90,3 ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ MERCEDES-BENZ ΑΝΆ ΠΕΡΙΟΧΉ Q4 2021 ΜΕΤ % Q1-Q4 2021 ΜΕΤ % Ευρώπη 167.956 -29,0 696.136 -11,2 - εκ των οποίων Γερμανία 60.591 -36,4 213.105 -25,5 Ασία-Ειρηνικός 219.160 -21,3 1.009.763 -1,6 - εκ των οποίων Κίνα 166.660 -18,6 758.863 -2,0 Βόρεια Αμερική 70.370 -21,1 318.456 +0,3 -εκ των οποίων ΗΠΑ 60.326 -22,7 276.102 +0,4 *περιλαμβάνονται V-Class και EQV
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=