FLEETNEWS #135

13.12.21 #135 18 νό. Η Renault ήταν από τις πρώτες που κατέκτησαν επιτυχώς την αγορά, με το δημοφιλές ZOE, που κυκλοφόρησε το 2013. Το «νέο» ZOE, με ανακαίνιση που παρουσιάστηκε το 2020, είχε αρκετές βελτιώσεις μπαταρίας, αλλά χωρίς επιπλέον ασφάλεια, σύμφωνα με την αξιολόγηση του Euro NCAP. Αντιθέτως, ο πλευρικός αερόσακος καθίσματος, που προστάτευε το κεφάλι και το θώρακα, αντικαταστάθηκε από έναν λιγότερο αποτελεσματικό, μόνον για το θώρακα, γεγονός που υποβαθμίζει την προστασία των επιβατών. Το νέο ZOE προσφέρει κακή προστασία σε συγκρούσεις συνολικά, όπως επισημαίνει ο Euro NCAP, κακή προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου, στερείται ουσιαστικής τεχνολογίας αποφυγής σύγκρουσης και αποκλείεται για οποιοδήποτε αστέρι. Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι πολύ καλύτερα για τη μάρκα Dacia της Renault. Το αμιγώς ηλεκτρικό Spring, που διατίθεται ως νέο όχημα, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο κινεζικής κατασκευής Renault City K-ZE, που και αυτό προέρχεται από το προβληματικό Renault Kwid, που πωλείται στην Ινδία και τη Βραζιλία εδώ και αρκετά χρόνια. Η Dacia έχει ένθερμους υποστηρικτές σε όλη την Ευρώπη: χρήστες που εκτιμούν τις χαμηλές τιμές αγοράς και αποφεύγουν τους «άχρηστους εξοπλισμούς». Ωστόσο, με το Spring, οι «μάστορες της λιτής μηχανικής» λανσάρισαν ένα προϊόν που ξεπερνά τη λιτότητα, αναφέρει ο Euro NCAP. Οι επιδόσεις του σε δοκιμές πρόσκρουσης είναι εντελώς προβληματικές, με υψηλό κίνδυνο μοιραίων τραυματισμών για το στήθος του οδηγού και το κεφάλι του οπίσθιου επιβάτη σε δοκιμές μετωπικής πρόσκρουσης και οριακή προστασία στήθους σε πλευρική σύγκρουση. Οι μέτριες επιδόσεις σύγκρουσης και η χαμηλού επιπέδου τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης έχουν ως αποτέλεσμα τη βαθμολογία του Dacia Spring με ένα αστέρι. Ο Michiel van Ratingen σχολίασε, Τα 5άστερα αυτής της παρτίδας κυμαίνονται από προσιτά σουπερμίνι και μικρά MPV έως κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=