13.12.21 #135 10 Η Stellantis N.V. χαρτογραφεί τη στρατηγική λογισμικού της, μέσω της οποίας θα αναπτύξει την επόμενη γενιά αρχιτεκτονικών τεχνολογίας, στηριζόμενη στις παρούσες δυνατότητες συνδεσιμότητας των οχημάτων και μετασχηματίζοντας τη διαδραστική διαδικασία μεταξύ του χρήστη και του οχήματος, δημιουργώντας επιπλέον ετήσια έσοδα ύψους περίπου 20 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2030. Ο μετασχηματισμός θα αλλάξει τα οχήματα της Stellantis από τις σημερινές «κλειστές» ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές σε ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες θα ενώνονται απόλυτα με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Οι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων over-the-air (OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους. «Οι στρατηγικές μας που αφορούν τον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό, θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας», ανέφερε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, τονίζοντας ότι «με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού». ΔΙΑΜΌΡΦΩΣΗ ΕΠΙΠΛΈΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΏΝ ΣΥΜΜΑΧΙΏΝ Foxconn Το μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί με τη Foxconn, στοχεύει στη σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων τα οποία θα εφοδιάζουν τη Stellantis αλλά και τρίτους πελάτες. Η συνεργασία στοχεύει στην εξέλιξη τεσσάρων οικογενειών ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του ομίλου, ενισχύοντας την εφοδιαστική του αλυσίδα. Η εφαρμογή αυτών των στοιχείων σε οχήματα της Stellantis αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. Waymo Η Stellantis συνεχίζει την εξέλιξη των προγραμμάτων με τη Waymo. Ήδη τα Chrysler Pacifica Hybrid, που είναι εφοδιασμένα με το Waymo Driver, προσφέρουν χιλιάδες διαδρομές με αυτόνομη οδήγηση στο Φοίνιξ της Αριζόνα των ΗΠΑ, ενώ τώρα η Stellantis και ηWaymo επέκτειναν τη συνεργασία τους σε υπηρεσίες παράδοσης. Με βάση την ηγετική θέση της Stellantis στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και την εξηλεκτρισμένη κίνηση, η συνεργασία θα εστιάσει στην εμπορική ανάπτυξη, με τις ομάδες μηχανικών να έχουν στα χέρια τους τα πρώτα πρωτότυπα μέσα στην επόμενη χρονιά. Η Stellantis θα αναπτύξει το λογισμικό και τις υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω πέντε βασικών πυλώνων: Υπηρεσίες και συνδρομές Επιλογές “On Demand” Δεδομένα για υπηρεσίες και στόλους Υπολογισμός τιμών επαναγοράς Προσέλκυση νέων πελατών ΤΡΕΙΣ ΝΈΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΈΣ ΠΛΑΤΦΌΡΜΕΣ ΈΡΧΟΝΤΑΙ ΤΟ 2024 Το 2024, θα παρουσιαστούν τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, οι οποίες θα εφαρμοστούν στις τέσσερις βασικές αρχιτεκτονικές οχημάτων της Stellantis. Η βάση της αλλαγής στις πελατοκεντρικές υπηρεσίες θα είναι η νέα πλατφόρμα λογισμικού, STLA Brain. Η STLA Brain έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Η αρχιτεκτονική της συνδέει μέσω cloud τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική του μονάδα (HPC) μέσω διαύλων υπερύψηλής ταχύτητας. Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και τη Stellantis, κάνουν πιο απλή τη συντήρηση του οχήματος, ενώ παράλληλα διασφαλίζουν την αξία του. Το STLA SmartCockpit θα βασίζεται στο STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό, αφού έρευνες έχουν σημειώσει ότι ο μέσος χρόνος που ξοδεύει κάποιος μέσα σε αυτοκίνητο είναι περίπου 4 χρόνια, με τα δεδομένα να δείχνουν αυξητική τάση σε αυτό το επίπεδο. Το STLA SmartCockpit θα δημιουργηθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Το STLA AutoDrive εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW και θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται μέσωΟΤΑ. Αναλυτικά στο fleetnews.gr STELLANTIS Έσοδα 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 από λογισμικό
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=