ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 #135 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Αυτόνομη οδήγηση, λογισμικό και μπαταρίες στην πρώτη γραμμή Αύξηση πωλήσεων μεταχειρισμένων EV Οι αξιολογήσεις ασφαλείας του Euro NCAP
13.12.21 #135 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η Renault ανακοίνωσε πως το νέο της SUV θα ονομάζεται Austral. Προερχόμενη από τη λατινική λέξη «australis», η Austral είναι λέξη που περιλαμβάνεται σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών, κάτι πολύ σημαντικό για μια μάρκα που είναι υπερήφανη για τις ρίζες της. Όπως εξηγεί η Sylvia Dos Santos, διευθύντρια Στρατηγικής Ονομασίας Μοντέλων του Τμήματος ΠαγκόσμιουΜάρκετινγκ της Renault, «η λέξη Austral φέρνει στο νου τη ζωντάνια και τη ζέστη του νότιου ημισφαιρίου. Είναι όνομα που προσκαλεί σε ταξίδια και τέλειο για SUV. Οι αρμονικά ισορροπημένοι ήχοι προφέρονται εύκολα και είναι διεθνείς». Το νέο SUV της Renault είναι υψηλής τεχνολογίας, ευρύχωρο και ευχάριστο στην οδήγηση, κομίζοντας κάτι νέο στην κατηγορία C. Το Austral μπορεί να μεταφέρει έως και 5 επιβάτες και έχει μήκος 4,51 μέτρων. Το Austral δείχνει ότι η Renault επιδιώκει να ανακτήσει τη θέση της στην κατηγορία των SUV, μετά το Arkana και το νέο Mégane E-TECH Electric. Το Austral θα αντικαταστήσει το Kadjar στην γκάμα της Renault και θα διατεθεί στο ευρύ κοινό την άνοιξη του 2022. AUSTRAL: ΤΟ ΝΕΟ SUV ΤΗΣ RENAULT Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων που πληροί τις απαιτητικές νομικές απαιτήσεις του UN-R157 για ένα σύστημα Επιπέδου 3. Η αρμόδια γερμανική αρχή (KBA) χορήγησε την έγκριση του συστήματος, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την προσφορά του διεθνώς, υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπεται από την εθνική νομοθεσία. Έτσι οι πρώτοι πελάτες θα μπορούν να αγοράσουν μια S-Class με Drive Pilot το πρώτο εξάμηνο του 2022, που θα τους επιτρέπει να οδηγούν σε αυτόνομη λειτουργία υπό όρους με ταχύτητες έως και 60 χλμ/ώρα σε πυκνή κυκλοφορία ή καταστάσεις συμφόρησης σε κατάλληλα τμήματα του γερμανικού αυτοκινητόδρομου (13.191 χιλιόμετρα συνολικά). Η έγκριση συστήματος ισχύει και για την EQS. Εκτεταμένες δοκιμές για αυτά τα συστήματα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στις ΗΠΑ και την Κίνα. Το Drive Pilot αφαιρεί την πίεση από τον οδηγό και του επιτρέπει να εκτελεί βοηθητικές εργασίες στην κεντρική οθόνη, όπως ηλεκτρονικές αγορές ή επεξεργασία e-mail. Στα κατάλληλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου, το Drive Pilot μπορεί να αναλάβει την οδήγηση, αρχικά μέχρι τη νόμιμα επιτρεπόμενη ταχύτητα των 60 χλμ/ώρα. Τα χειριστήριά του βρίσκονται στο τιμόνι, αριστερά και δεξιά, πάνω από τις εσοχές του αντίχειρα. Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το Drive Pilot, το σύστημα ελέγχει την ταχύτητα και την απόσταση και καθοδηγεί αβίαστα το όχημα στη λωρίδα του. Το προφίλ διαδρομής, τα συμβάντα και τα σήματα κυκλοφορίας λαμβάνονται αντίστοιχα υπόψη. Το σύστημα αντιδρά επίσης σε απροσδόκητες κυκλοφοριακές καταστάσεις και τις χειρίζεται ανεξάρτητα, π.χ. με ελιγμούς αποφυγής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας ή με ελιγμούς πέδησης. ΗΠΡΩΤΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΥΠΟΟΡΟΥΣ Αυτόνομη οδήγηση από τηMercedes-Benz
13.12.21 #135 4 Η Intel ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εισαγάγει τη θυγατρική της Mobileye στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ το 2022. Η Mobileye, εταιρεία κατασκευής προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) και λύσεων αυτόνομης οδήγησης, εισήχθη αρχικά στο χρηματιστήριο το 2014 και εξαγοράστηκε -εξ ολοκλήρου- από την Intel το 2017. Η INTEL ΕΠΙΘΥΜΕΊ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΉΣΕΙ ΤΟΝ ΈΛΕΓΧΟ Αυτήν τη φορά, η αρχική δημόσια προσφορά θα δημιουργήσει ξεχωριστή εισηγμένη εταιρεία. Η Intel θα παραμείνει πλειοψηφικός μέτοχος και οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν τη στρατηγική τους συνεργασία. Η εκτελεστική ομάδα της Mobileye θα παραμείνει επίσης στη θέση της, με επικεφαλής τον καθηγητή Amnon Shashua. Η Mobileye προβλέπει πάνω από 40% περισσότερα έσοδα το 2021, σε σύγκριση με το 2020 και προμηθεύει πάνω από 30 διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Πρόσφατα απέστειλε το 100 εκατομμυριοστό σύστημα EyeQ®-on-chip, παρουσίασε το ρομποταξί παραγωγής της και αύξησε τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων σε πολλές πόλεις, σε όλο τον κόσμο, καλύπτοντας τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία. Η INTEL ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΑΡΧΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ (IPO) ΓΙΑ ΤΗ MOBILEYE Τελικά, το Toyota Corolla Cross περιλαμβάνεται στην ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της μάρκας. Κατόπιν κάποιων αρχικών αμφιβολιών, η Toyota αποφάσισε να διαθέσει το νέο Corolla Cross στην Ευρώπη, πέρα από τα δύο subcompact cross-over που ήδη προσφέρει: το CH-R και το RAV4. Ενώ τα δύο αδελφά μοντέλα διαθέτουν ξεχωριστό στυλ, οι ρευστές γραμμές του Corolla Cross στοχεύουν στη συμβατική αποδοχή. Είναι πιο πρακτικό, για να ταιριάζει στις οικογενειακές ανάγκες. Οι διαστάσεις του κυμαίνονται μεταξύ των άλλων δύο, αλλά διαθέτει το μεταξόνιο του μικρότερου CH-R. Το μοντέλο κυκλοφορεί ήδη στην αγορά του εξωτερικού, αλλά αναβαθμίζεται εσωτερικά εν όψει του ευρωπαϊκού λανσαρίσματός του, με μεγαλύτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο σύστημα ψυχαγωγίας, με το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα της Toyota. Το cross-over της Toyota θα εξοπλιστεί με πλέον προηγμένο πακέτο ασφαλείας (ADAS) T-Mate της μάρκας, με δυνατότητα ασύρματης αναβάθμισης. Το Corolla Cross διαθέτει την πέμπτη γενιά του διάσημου υβριδικού αυτοφορτιζόμενου συστήματος κίνησης της Toyota, FWD (εμπρόσθιο) ή AWD-i (έξυπνο σύστημα τετρακίνησης). Το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας - βενζίνης εξακολουθεί να βασίζεται στον κινητήρα 2.0 λίτρων, αλλά αναβαθμίζεται με ελαφρύτερη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, η οποία βελτιώνει περαιτέρω τις εκπομπές CO2. Το νέο Cross αναμένεται στην Ευρώπη το φθινόπωρο του 2022, υποστηρίζοντας τη φιλοδοξία της εταιρείας για 400.000 πωλήσεις -που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 9% της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας αυτοκινήτων στην Ευρώπη- έως το 2025. TOYOTA COROLLA CROSS Στην ευρωπαϊκή γκάμα FIAT PROFESSIONAL: ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΤΑ WHAT VAN? AWARDS Η Fiat Professional κατέκτησε τρεις διακρίσεις στα βρετανικά What Van? Awards: Στο νέο Ducato απονεμήθηκε ο τίλτος Van of the Year και τα επιμέρους βραβεία Large Van of the Year, αλλά και το Minibus of the Year, χάρη στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό E-Ducato Minibus. Οι κριτές τόνισαν το εντυπωσιακό επίπεδο τεχνολογίας που φέρει το νέο Ducato, το οποίο αποτελεί το πρώτο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που είναι διαθέσιμο με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, χάρη στην ευρεία χρήση προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), τα οποία αυξάνουν κατακόρυφα τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης που προσφέρει το μοντέλο. Τα συστήματα περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων, ενεργό σύστημα διατήρησης της ταχύτητας και της πορείας, αυτόματο φρενάρισμα αλλά και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι το τεχνολογικό υπόβαθρο και σε επίπεδο συνδεσιμότητας και συστημάτων πολυμέσων, με το νέο Uconnect.
13.12.21 #135 5 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΝΕΑ MUSTANG MACH-E GT ΜΕ 487 ΙΠΠΟΥΣ Παράγοντας την περισσότερη ισχύ από οποιοδήποτε μοντέλο που έχει ποτέ διαθέσει η Ford στην Ευρώπη, η νέα Mustang Mach-E GT έρχεται τώρα και στην Ελλάδα, να ανοίξει νέους ορίζοντες στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας, προσφέροντας, εκτός από αστραπιαίες επιδόσεις, την πλέον συναρπαστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV οχημάτων. Σημείο αναφοράς για την έκδοση GT είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες της, που αποδίδουν 487 ίππους και θηριώδη, άμεσα διαθέσιμη ροπή 860 Nm, εξασφαλίζοντας στο ηλεκτρικό pony επιτάχυνση από στάση σε μόλις 3,7 δλ. Και όλα αυτά, χωρίς συμβιβασμούς στην ελευθερία κίνησης, καθώς η προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου των 98,7 kWh εξασφαλίζει αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση, που φτάνει τα 500 km βάσει του πρωτοκόλλουWLTP. Ο σπορ χαρακτήρας της Mustang Mach- GT είναι άμεσα διακριτός. Εκτός από τους μοναδικούς εξωτερικούς χρωματισμούς Grabber Blue και Cyber Orange, η έκδοση GT ξεχωρίζει με τα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος τόξα των τροχών, την ειδική πολυανθρακική μάσκα με 3D χαρακτηριστικά σε χρωματισμό Dark Matter Grey, καθώς και από τη μοναδική σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, με τις χαρακτηριστικές αεροδυναμικές εισαγωγές και σπόιλερ. Την ίδια στιγμή, διαθέσιμες μόνο για τηMustangMach-E GT είναι οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών, ενώ ανάμεσα στις υπόλοιπες εξωτερικές λεπτομέρειες περιλαμβάνονται η βαμμένη οροφή σε χρώμα Shadow Black, οι εξωτερικοί καθρέπτες σε Pillar Black και οι δαγκάνες φρένων σε Colorado Red. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Το BMWGroup διερευνά νέους τρόπους συνεργασίας με προμηθευτές και, όταν πρόκειται για εξαρτήματα στρατηγικής σημασίας, εμπλέκεται όλο και πιο στενά στο δίκτυο προμηθευτών. Θέλοντας να διασφαλίσει την προμήθεια ημιαγωγών μακροπρόθεσμα, η εταιρεία έχει συνάψει άμεση συμφωνία με τον προμηθευτή microchip υψηλής τεχνολογίας INOVA Semiconductors και την Globalfoundries, έναν κατασκευαστή ημιαγωγών με πολλές δυνατότητες και χαρακτηριστικά. Η εταιρεία εγγυάται στο BMW Group την παροχή αρκετών εκατομμυρίων microchips το χρόνο. Ταmicrochips θα χρησιμοποιούνται στην τεχνολογία ISELED smart LED που αναπτύχθηκε από κοινού με το BMW Group, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην BMW iX ενώ θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα. Οι παραδόσεις της BMW iX στους πελάτες ξεκίνησαν στις αρχές Νοεμβρίου. «Ενισχύουμε τη συνεργασία μας με προμηθευτές σε βασικά σημεία στο δίκτυο προμηθευτών και συγχρονίζουμε τον προγραμματισμό της δυναμικότητάς μας απευθείας με κατασκευαστές και δημιουργούς ημιαγωγών. Αυτό βελτιώνει την αξιοπιστία και τη διαφάνεια προγραμματισμού ως προς τις απαιτούμενες ποσότητες για όλους τους εμπλεκόμενους και διασφαλίζει τις ανάγκες μας μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος τμήματος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών, επισημαίνοντας ότι «αυτή η πρωτοποριακή συμφωνία σηματοδοτεί το επόμενο λογικό βήμα στη διασφάλιση του εφοδιασμού των εξαρτημάτων μας με ακόμα πιο ισορροπημένο και προληπτικό τρόπο οδεύοντας στο μέλλον». ΑΡΚΕΤΈΣ ΧΙΛΙΆΔΕΣ ΗΜΙΑΓΩΓΟΊ ΑΝΆ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, κάθε αυτοκίνητο περιέχει αρκετές χιλιάδες ημιαγωγούς, που είναι απαραίτητοι για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές. Αυτοί εξυπηρετούν διάφορες λειτουργίες, εκτελώντας υπολογισμούς και ελέγχους σε υπολογιστές, αποθηκεύοντας δεδομένα ή ακόμα και να διαχειρίζονται πολλαπλά καθήκοντα ταυτόχρονα. Το μερίδιο των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων στα οχήματα προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω στο μέλλον. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr BMWGROUP Άμεση συμφωνία με κατασκευαστές chip
13.12.21 #135 6 Το Volkswagen Group προχώρησε σε τρεις ακόμη στρατηγικές συνεργασίες, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση του στον τομέα των μπαταριών. Οι νέοι συνεργάτες είναι ο κορυφαίος όμιλος τεχνολογίας υλικών Umicore, η ειδική στις μπαταρίες 24M Technologies και η εταιρεία καθαρής τεχνολογίας Vulcan Energy Resources Ltd. Αν και αυτές οι τρεις συνεργασίες είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους, μοιράζονται έναν κοινό στόχο: την εκβιομηχάνιση της τεχνολογίας μπαταριών και την παραγωγή σε όγκο ακόμη πιο βιώσιμων μπαταριών αιχμής. Το Volkswagen Group εφαρμόζει με συνέπεια τον τεχνολογικό του οδικό χάρτη για την ίδια ανάπτυξη και παραγωγή κυψελών μπαταριών, όπως παρουσιάστηκε στην Power Day. Μόνο στην Ευρώπη, ο όμιλος σχεδιάζει να κατασκευάσει έξι gigafactories έως το 2030. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΊΑΜΕ ΤΗ UMICORE Η Volkswagen AG και η Umicore, ηγέτης στα υλικά καθαρής κινητικότητας, σχεδιάζουν να ιδρύσουν μια κοινοπραξία, με σκοπό να προμηθεύουν τα ευρωπαϊκά εργοστάσια κυψελών της Volkswagen AG με υλικά καθόδου. Για τη Volkswagen AG, αυτό είναι το επόμενο λογικό βήμα προς την κάθετη ολοκλήρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, έχοντας ήδη αποφασίσει να δημιουργήσει μεγάλης κλίμακας ίδια παραγωγή ενιαίων κυψελών. Πρόθεση είναι η σταδιακή αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της κοινοπραξίας, ξεκινώντας το 2025 με αρχική παραγωγή 20 GWh για το gigafactory της Volkswagen στο Salzgitter της Γερμανίας. Απώτερος στόχος είναι να επιτευχθεί ετήσια παραγωγική δυναμικότητα έως και 160 GWh μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δηλαδή ετήσια παραγωγική ικανότητα για την τροφοδοσία περίπου 2,2 εκατομμυρίων BEV. Βασικός πυλώνας είναι η δημιουργία μιας μακροπρόθεσμης εταιρικής σχέσης, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατανομή των επενδύσεων και την ύπαρξη ενός πλαισίου για την ανάπτυξη τεχνολογιών επόμενης γενιάς. Επιπλέον, η κοινοπραξία στοχεύει στην από κοινού δημιουργία ικανότητας παραγωγής υλικών πρόδρομων συστημάτων και καθόδων στην Ευρώπη και στην εξασφάλιση βιώσιμης προμήθειας πρώτων υλών που προέρχονται από υπεύθυνη πηγή σε ανταγωνιστικές τιμές. Προβλέπεται, επίσης, στενή συνεργασία για την προώθηση των δραστηριοτήτων βελτιστοποίησης του κόστους και την αύξηση της αποτελεσματικότητας στις διαδικασίες παραγωγής. ΕΠΈΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ 24M TECHNOLOGIES, INC. Προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογία παραγωγής αιχμής για τα εργοστάσια κυψελών της, η Volkswagen AG επενδύει στη start-up μπαταριών 24M με έδρα το Κέιμπριτζ, μια spinoff από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT). Στόχος είναι η βιομηχανοποίηση της τεχνολογίας 24M, μιας ημι-ξηράς διαδικασίας που αποτελεί βελτίωση σε σχέση με τη διαδικασία ξηράς επίστρωσης, στον τομέα των μπαταριών αυτοκινήτου. Στόχος είναι η σημαντική βελτιστοποίηση κόστους στη μελλοντική παραγωγή μπαταριών, μειώνοντας τη χρήση υλικών και εξαλείφοντας πολλά στάδια της συμβατικής διαδικασίας παραγωγής. Για το σκοπό αυτό, μια νέα θυγατρική που ανήκει στη Volkswagen θα αναπτύξει περαιτέρω και θα αναβαθμίσει την τεχνολογία για εφαρμογές αυτοκινήτων που βασίζονται σε 24 εκατομμύρια IP. ΜΑΚΡΟΠΡΌΘΕΣΜΗ ΣΥΜΦΩΝΊΑΜΕ ΤΗ VULCAN ENERGY RESOURCES LTD Η Volkswagen AG και η Vulcan Energy Resources Ltd υπέγραψαν συμφωνία σχετικά με την προμήθεια λιθίου ουδέτερου άνθρακα από την κοιλάδα του Άνω Ρήνου στη Γερμανία. Η δεσμευτική σύμβαση επικεντρώνεται στην παροχή υδροξειδίου του λιθίου για μια περίοδο πέντε ετών, αρχής γενομένης από το 2026. Το προϊόν θα συμβάλει στην εξασφάλιση της ζήτησης της Volkswagen για μελλοντική ίδια παραγωγή κυψελών στη Γερμανία και γενικότερα στην Ευρώπη. Περαιτέρω πτυχές μιας πιθανής στρατηγικής εταιρικής σχέσης βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση. Η Vulcan αναπτύσσει επί του παρόντος ένα έργο για την παραγωγή λιθίου χωρίς άνθρακα στην κοιλάδα του Άνω Ρήνου, χρησιμοποιώντας μια τοπική και πλούσια σε λίθιο γεωθερμική άλμη. Το έργο Zero Carbon Lithium στοχεύει στη δημιουργία μιας βιώσιμης και περιφερειακής πηγής λιθίου από το μεγαλύτερο κοίτασμα της Ευρώπης. Η διαδικασία παραγωγής δεν απαιτεί ορυκτά καύσιμα ή δεξαμενές εξάτμισης. ΚΑΘΕΤΟΠΟΙΗΣΗΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Στρατηγικές συνεργασίες της Volkswagen
13.12.21 #135 8 Η Bentley Motors εγκαινίασε ένα νέο υπερσύγχρονο Κέντρο Μηχανολογικών Δοκιμών, λίγες μέρες μετά την επίσημη έγκρισή του από τον Οργανισμό Πιστοποίησης Οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου. Με έδρα τις κεντρικές εγκαταστάσεις της Bentley στο Crewe της Αγγλίας, αυτή η τελευταία επένδυση ακολουθεί την πρόσφατη επαναπιστοποίηση από το Carbon Trust του εργοστασίου της Bentley στο Crewe, ως περιβαλλοντικά ουδέτερου ως προς τον άνθρακα. Η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την τήρηση των προτύπων που έχει θέσει η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE), με την Bentley να είναι σε θέση να πραγματοποιεί in-house δοκιμές εκπομπών ρύπων, οικονομίας καυσίμου και αυτονομίας ηλεκτρικών οχημάτων, με τα υψηλότερα παγκόσμια πρότυπα. Το νέο Κέντρο έχει λάβει την ονομασία “33 Pyms Lane”, απότιση φόρου τιμής στην ιστορική διεύθυνση της Bentley Motors. Η πιστοποίηση που έλαβε το νέο Κέντρο αντιπροσωπεύει ακόμα ένα σημαντικό βήμα της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση, βασικό πυλώνα στη στρατηγική “Beyond100” της Bentley προς την αειφορία. Στόχος της εταιρείας είναι να καταστεί ο πιο βιώσιμος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο. Το σημαντικό είναι ότι το κέντρο, αξίας 12,5 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας, θα επιτρέψει στην Bentley να πραγματοποιεί in-house τις πιο πρόσφατες διαδικασίες δοκιμών κατανάλωσης καυσίμου, απόδοσης και εκπομπών ρύπων κατά WLTP, επιταχύνοντας την όλη διαδικασία. Περισσότερα στο fleetnews.gr H BENTLEY ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΝΕΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΟΚΙΜΩΝ Η Volkswagen AG ενισχύει το Δ.Σ. του ομίλου της, για να αντιμετωπίσει την επόμενη φάση του μετασχηματισμού. Έτσι η δομή του διοικητικού οργάνου και οι λειτουργίες του θα αναδιοργανωθούν, για να καταστήσουν την εταιρεία αποτελεσματικότερη στην αντιμετώπιση των προκλήσεων των επόμενων ετών. Ο πρόεδρος του Δ.Σ., Herbert Diess, θα αναλάβει την ευθύνη για το τμήμα λογισμικού αυτοκινήτου Cariad εντός του Δ.Σ. του ομίλου από τον Markus Duesmann στις αρχές του 2022. Ο CEO της μάρκας Volkswagen Passenger Cars, Ralf Brandstätter, θα προσχωρήσει στο Δ.Σ. του ομίλου και ταυτόχρονα θα είναι υπεύθυνος για τις δραστηριότητες της βασικής μάρκας. ΟHerbert Diess θα συνεχίσει ως μέλος του Δ.Σ., με ευθύνη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής του Ομίλου. Την 1η Φεβρουαρίου 2022, ο Manfred Döss θα αναλάβει τον τομέα «Ακεραιότητα και νομικές υποθέσεις» από τη Hiltrud Werner. Την ίδια ημέρα, η Hauke Stars θα αναλάβει τη θέση του μέλους του Δ.Σ. του ομίλου, υπεύθυνη για το «IT». Εκτός από μέλος του Δ.Σ. της Audi για τις πωλήσεις, η Hildegard Wortmann θα αναλάβει τον ίδιο ρόλο στο Δ.Σ. του ομίλου από την 1η Φεβρουαρίου 2022 επίσης. Μία από τις αλλαγές περιλαμβάνει την ανάθεση του τομέα της Κίνας στον Ralf Brandstätter, ο οποίος θα την αναλάβει την 1η Αυγούστου 2022. Τον Brandstätter θα διαδεχθεί ο Thomas Schäfer, ο οποίος είναι επί του παρόντος πρόεδρος του Δ.Σ. της Škoda Auto. Θα εξοικειωθεί με αυτόν το ρόλο από την 1η Απριλίου και μετά ως COO της μάρκας Volkswagen Passenger Cars και στη συνέχεια θα περιληφθεί στο Δ.Σ. του ομίλου από την 1η Ιουλίου 2022. «Με τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν, θέτουμε το Δ.Σ. του ομίλου σε ακόμη ευρύτερη βάση. Ταυτόχρονα, όλοι οι τομείς κεντρικής στρατηγικής σημασίας ενισχύονται με βασικό άξονα την ύπαρξη των κατάλληλων ανθρώπων για τη δουλειά. Αυτό δίνει στο Δ.Σ. του ομίλου ακόμη μεγαλύτερη επιρροή, για να αντιμετωπίσει με επιτυχία τα στρατηγικά καθήκοντα των επόμενων ετών», δήλωσε ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, Hans Dieter Pötsch. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΣΥΜΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ VOLKSWAGEN Αλλαγές στο ΔΣ του Volkswagen Group
13.12.21 #135 9 Η Ford Motor Company και το DP World London Gateway πραγματοποίησαν δοκιμή με ένα προσομοιωμένο αυτόνομο όχημα, για να καταδείξουν πόσο χρήσιμη μπορεί να αποβεί μια τέτοια μελλοντική τεχνολογία για εργαζομένους και διαχειριστές μεγάλων εργοταξίων. Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος της Ford για την αυτόνομη οδήγηση (SelfDriving Research Programme), που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν πόσο ωφέλιμα είναι τα αυτόνομα οχήματα για τις δραστηριότητές τους. Έχοντας ξεκινήσει από τον Ιούνιο με σκοπό να διερευνήσει τις πιθανές επιπτώσεις στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και τις κατ’ οίκον παραδόσεις, η δοκιμή με την DPWorld κατέγραψε με ποιον τρόπο διαχειρίστηκαν οι παραλήπτες την πρόσβαση σε αυτόνομα οχήματα. Βαθύτερος σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι να αναγνωριστούν νέες ευκαιρίες και μοντέλα για δραστηριότητες αυτόνομων οχημάτων - κυρίως να καταστεί σαφές με ποιον τρόπο οι υπάρχουσες διαδικασίες και οι ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις μπορούν να λειτουργήσουν με τα αυτόνομα οχήματα. Η Ford δοκιμάζει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Αμερική, σε συνεργασία με την Argo AI. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 7 δισ. δολάρια (6,02 δισ. ευρώ) σε αυτόνομα οχήματα σε διάστημα μίας δεκαετίας μέχρι το 2025 -εκ των οποίων τα 5 δισ. δολάρια (4,3 δισ. ευρώ) από το 2021 και μετά- στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της για την κινητικότητα. Το DP World London Gateway -ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια της Μεγάλης Βρετανίας- βρίσκεται 40 χιλιόμετρα ανατολικά του κεντρικού Λονδίνου και ήδη ασπάζεται την αυτοματοποιημένη τεχνολογία ως εγγενές κομμάτι των δραστηριοτήτων του στη διαχείριση μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Περισσότερα στο fleetnews.gr FORD - DPWORLD Έρευνες σε αυτόνομα οχήματα Η Volvo Cars επιβραβεύεται για τη στρατηγική της στη βιωσιμότητα από τον διεθνή μη κερδοσκοπικό περιβαλλοντικό οργανισμό CDP, λαμβάνοντας βαθμολογία Α για τις δράσεις της που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών, τον περιορισμό των κλιματικών απειλών και το μετασχηματισμό της σε μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία. Η επίδοση αυτή τοποθετεί τη Volvo Cars στην υψηλότερη βαθμίδα της λίστας του CDP με τις εταιρείες που μάχονται την κλιματική αλλαγή, μαζί με έναν μικρό αριθμό άλλων εταιρειών. Περισσότερες από 13.000 εταιρείες συμμετείχαν, παρέχοντας δεδομένα για την κλιματική τους επίπτωση, τις απειλές και τις ευκαιρίες. Η υψηλή βαθμολογία της Volvo Cars αντανακλά την ηγετική της θέση όσον αφορά τις κλιματικές φιλοδοξίες και τη δράση για το κλίμα. «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που βλέπουμε ότι η σκληρή δουλειά μας για τη μείωση των εκπομπών και την εξέλιξή μας σε κλιματικά ουδέτερη εταιρεία αναγνωρίζεται από τον CDP», δήλωσε ο Anders Kärrberg, επικεφαλής Παγκόσμιας Βιωσιμότητας της Volvo Cars, επισημαίνοντας ότι «η επίτευξη της ιδιαίτερα τιμητικής βαθμολογίας Α καταδεικνύει ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο και ελπίζουμε ότι μπορούμε να εμπνεύσουμε κι άλλες εταιρείες ώστε να κάνουν ακόμη περισσότερα». Υπογράφοντας τη Διακήρυξη για Μηδενικές Εκπομπές στα αυτοκίνητα και τα van στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, COP26, τον Νοέμβριο, η Volvo Cars προχώρησε συγχρόνως στη θέσπιση εσωτερικής τιμής άνθρακα: 1.000 σουηδικές κορώνες ανά τόνο εκπομπών άνθρακα προερχόμενο από όλες τις δραστηριότητές της. Με την κίνηση αυτή, η εταιρεία έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που εφαρμόζει έναν τέτοιο μηχανισμό τιμολόγησης για τον άνθρακα σε όλο το εύρος της λειτουργίας της. Η VOLVO CARS ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΓΕΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
13.12.21 #135 10 Η Stellantis N.V. χαρτογραφεί τη στρατηγική λογισμικού της, μέσω της οποίας θα αναπτύξει την επόμενη γενιά αρχιτεκτονικών τεχνολογίας, στηριζόμενη στις παρούσες δυνατότητες συνδεσιμότητας των οχημάτων και μετασχηματίζοντας τη διαδραστική διαδικασία μεταξύ του χρήστη και του οχήματος, δημιουργώντας επιπλέον ετήσια έσοδα ύψους περίπου 20 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2030. Ο μετασχηματισμός θα αλλάξει τα οχήματα της Stellantis από τις σημερινές «κλειστές» ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές σε ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες θα ενώνονται απόλυτα με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Οι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων over-the-air (OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους. «Οι στρατηγικές μας που αφορούν τον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό, θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας», ανέφερε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, τονίζοντας ότι «με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού». ΔΙΑΜΌΡΦΩΣΗ ΕΠΙΠΛΈΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΏΝ ΣΥΜΜΑΧΙΏΝ Foxconn Το μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί με τη Foxconn, στοχεύει στη σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων τα οποία θα εφοδιάζουν τη Stellantis αλλά και τρίτους πελάτες. Η συνεργασία στοχεύει στην εξέλιξη τεσσάρων οικογενειών ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του ομίλου, ενισχύοντας την εφοδιαστική του αλυσίδα. Η εφαρμογή αυτών των στοιχείων σε οχήματα της Stellantis αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. Waymo Η Stellantis συνεχίζει την εξέλιξη των προγραμμάτων με τη Waymo. Ήδη τα Chrysler Pacifica Hybrid, που είναι εφοδιασμένα με το Waymo Driver, προσφέρουν χιλιάδες διαδρομές με αυτόνομη οδήγηση στο Φοίνιξ της Αριζόνα των ΗΠΑ, ενώ τώρα η Stellantis και ηWaymo επέκτειναν τη συνεργασία τους σε υπηρεσίες παράδοσης. Με βάση την ηγετική θέση της Stellantis στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και την εξηλεκτρισμένη κίνηση, η συνεργασία θα εστιάσει στην εμπορική ανάπτυξη, με τις ομάδες μηχανικών να έχουν στα χέρια τους τα πρώτα πρωτότυπα μέσα στην επόμενη χρονιά. Η Stellantis θα αναπτύξει το λογισμικό και τις υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω πέντε βασικών πυλώνων: Υπηρεσίες και συνδρομές Επιλογές “On Demand” Δεδομένα για υπηρεσίες και στόλους Υπολογισμός τιμών επαναγοράς Προσέλκυση νέων πελατών ΤΡΕΙΣ ΝΈΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΈΣ ΠΛΑΤΦΌΡΜΕΣ ΈΡΧΟΝΤΑΙ ΤΟ 2024 Το 2024, θα παρουσιαστούν τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, οι οποίες θα εφαρμοστούν στις τέσσερις βασικές αρχιτεκτονικές οχημάτων της Stellantis. Η βάση της αλλαγής στις πελατοκεντρικές υπηρεσίες θα είναι η νέα πλατφόρμα λογισμικού, STLA Brain. Η STLA Brain έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Η αρχιτεκτονική της συνδέει μέσω cloud τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική του μονάδα (HPC) μέσω διαύλων υπερύψηλής ταχύτητας. Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και τη Stellantis, κάνουν πιο απλή τη συντήρηση του οχήματος, ενώ παράλληλα διασφαλίζουν την αξία του. Το STLA SmartCockpit θα βασίζεται στο STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό, αφού έρευνες έχουν σημειώσει ότι ο μέσος χρόνος που ξοδεύει κάποιος μέσα σε αυτοκίνητο είναι περίπου 4 χρόνια, με τα δεδομένα να δείχνουν αυξητική τάση σε αυτό το επίπεδο. Το STLA SmartCockpit θα δημιουργηθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Το STLA AutoDrive εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW και θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται μέσωΟΤΑ. Αναλυτικά στο fleetnews.gr STELLANTIS Έσοδα 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 από λογισμικό
13.12.21 #135 11 Οι τραυματικές εμπειρίες της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων κινητικότητας και τελικών παραδόσεων των επιχειρήσεων στις μεγάλες πόλεις, καταδεικνύονται από τα νέα στοιχεία κυκλοφορίας. Το ετήσιο Global Traffic Scorecard της INRIX δείχνει τις μέσες ταχύτητες στις πιο σημαντικές αστικές περιοχές του κόσμου και τις εκατοντάδες ώρες που χάνονται, με τους οδηγούς ακινητοποιημένους. ΑΠΏΛΕΙΑ ΠΟΛΛΏΝ ΩΡΏΝ ΕΤΗΣΊΩΣ Το Λονδίνο, παρόλο που υπήρξε από τις πρώτες πρωτεύουσες που εφάρμοσε ζώνη χρέωσης συμφόρησης, επλήγη περισσότερο, με τους οδηγούς να χάνουν 148 ώρες το χρόνο, ακολουθούμενο από το Παρίσι (140 ώρες), τις Βρυξέλλες (134 ώρες), τη Μόσχα (108 ώρες) και τη Νέα Υόρκη (102 ώρες). Η Αθήνα σε λίγο καλύτερη κατάσταση με τους οδηγούς να χάνουν 70 ώρες ετησίως. Η INRIX κατέγραψε επίσης τη μέση ταχύτητα τελικών παραδόσεων, στα 17,6 χλμ/ώρα στο Λονδίνο και το Παρίσι, 16 χλμ/ώρα στις Βρυξέλλες και 15 χλμ/ώρα στην Αθήνα. Αυτές οι ταχύτητες είναι σήμερα μεγαλύτερες και τα επίπεδα συμφόρησης σημαντικά χαμηλότερα από το 2019, λόγω της μικρότερης κυκλοφορίας, που οφείλεται στα περιοριστικά μέτρα και στην κατ’ οίκον εργασία. Οι οδηγοί στο Παρίσι, για παράδειγμα, εξοικονόμησαν 25 ώρες σε σύγκριση με τα μέτρα προ Covid και οι μέσες ταχύτητες στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Ρώμη και τη Νέα Υόρκη βελτιώθηκαν από 10% έως 27%. ΚΌΣΤΟΣ ΣΥΜΦΌΡΗΣΗΣ Ωστόσο, η INRIX υπολόγισε πως η συμφόρηση κοστίζει στον μέσο οδηγό στη Νέα Υόρκη 1.595 δολάρια σε χαμένο χρόνο και παραγωγικότητα, με παρόμοιες οικονομικές επιπτώσεις στο Λονδίνο (1.211 λίρες) και στο Μόναχο (740 ευρώ). Τα δεδομένα smartphone, αυτοκινήτων, φορτηγών και αισθητήρων πόλεων καταγράφηκαν και αναλύθηκαν για το Global Traffic Scorecard, το οποίο αξιολογεί τις τάσεις συμφόρησης και κινητικότητας σε περισσότερες από 1.000 πόλεις, σε 50 χώρες. «Η πρόσβαση σε αξιόπιστα δεδομένα είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της συμφόρησης», δήλωσε εκπρόσωπος της INRIX. «Η χρήση μεγάλων δεδομένων για δημιουργία ευφυών συστημάτων μεταφορών είναι σημαντικότατη για την επίλυση προβλημάτων αστικής κινητικότητας. Τα δεδομένα και οι αναλύσεις της INRIX σχετικά με την κινητικότητα, την κυκλοφορία και τα σήματα κυκλοφορίας, τη στάθμευση και την μετακίνηση πληθυσμού, βοηθούν τους πολεοδόμους και τους μηχανικούς στη λήψη αποφάσεων, για να δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες μεγιστοποίησης των οφελών και στη μείωση του κόστους, τώρα και στο μέλλον.» ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΛΥΣΕΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ανησυχητικά δεδομένα κυκλοφοριακής συμφόρησης ΟΙ 20 + 1 ΠΌΛΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΣΥΜΦΌΡΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΠΌΛΗ ΑΠΏΛΕΙΑ ΩΡΏΝ ΛΌΓΩ ΣΥΜΦΌΡΗΣΗΣ (2021 RANK) ΔΙΑΦΟΡΆ ΠΡΟ-COVID ΤΑΧΎΤΗΤΑ ΤΕΛΙΚΉΣ ΠΑΡΆΔΟΣΗΣ (ΧΛΜ/ΏΡΑ) Λονδίνο 148 (1) -1% 22,4 Παρίσι 140 (2) -15% 20,8 Βρυξέλλες 134 (3) -4% 20,8 Μόσχα 108 (5) -15% 24 Νέα Υόρκη 102 (9) -27% 19,2 Σικάγο 104 (7) -28% 24 Ρώμη 107 (6) -35% 24 Μπογκοτά 94 (12) -51% 17,6 Παλέρμο 109 (4) -20% 17,6 Κωνσταντινούπολη 88 (18) -42% 22,4 Βουκουρέστι 98 (10) - 24 Λυών 102 (8) -2% 20,8 Φιλαδέλφεια 90 (16) -37% 19,2 Ροστόφ επί του Ντον 97 (11) 16% 22,4 Βουδαπέστη 92 (15) - 27,2 Δουβλίνο 89 (17) -42% 22,4 Τουρίνο 93 (13) -24% 20,8 Βοστώνη 78 (28) -47% 24 Προύσα 82 (24) 75% 30,4 Αγία Πετρούπολη 75 (32) -50% 24 Αθήνα 70 (37) -35% 22,5 Πηγή: INRIX Global Traffic Scorecard 2021
13.12.21 #135 12 Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Indicata Market Watch για πληροφορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα BEV πρωτοστάτησαν στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μεταχειρισμένων τον Οκτώβριο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Πορτογαλία, τη Δανία και την Ολλανδία. Οι καταναλωτές έστρεψαν την προσοχή τους στα διαθέσιμα EV, λόγω των παρατεταμένων χρόνων παράδοσης νέων αυτοκινήτων και της αυξανόμενης ζήτησης μεταχειρισμένων, που οδηγεί στην εξάντληση των αποθεμάτων. Σύμφωνα με την Indicata, οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4% τον περασμένο μήνα, καθιστώντας τον Οκτώβριο τον δεύτερο διαδοχικό μήνα με μεγαλύτερες πωλήσεις EV έναντι των ICE στην Ευρώπη. Ωστόσο, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων BEV μειώθηκαν κατά 2,5% σε ετήσια βάση, λόγω της περιορισμένης προσφοράς EV. Τα στοιχεία που δημοσίευσε η μητρική εταιρεία Autorola δείχνουν πως οι πωλήσεις BEV σε ετήσια βάση ήταν 12,9% υψηλότερες από ό,τι την ίδια περίοδο του 2020 και 10,9% πάνω από το επίπεδο του 2019, τονίζοντας την προτίμηση των πελατών για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της εφοδιαστικής κρίσης. Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος, οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων BEV αυξήθηκαν κατά 150% το 2021, έναντι του 2020 και τα υβριδικά αυξήθηκαν κατά 79% την ίδια περίοδο. Αυτό είναι αποτέλεσμα της έλλειψης παραδοσιακών κινητήρων από την αγορά πρώην ενοικιαζόμενων, σε συνδυασμό με τις τακτικές ταξινομήσεις καθαρότερων κινητήρων. Η αξιοσημείωτη αύξηση της ζήτησης μεταχειρισμένων BEV σχετίζεται με την περιορισμένη προμήθεια και τη συρρίκνωση αποθεμάτων, που συνοδεύεται από αύξηση τιμών. Οι μέσες τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 28,3% στο Ηνωμένο Βασίλειο και 14,9% στην Πορτογαλία, από την αρχή του έτους. Επίσης, στη Γερμανία και τη Γαλλία οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,6% και 3,2% αντίστοιχα. ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Πωλήσεις μεταχειρισμένων στην Ευρώπη ΜΕΤΑΒΟΛΗ % ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΤΟΣ Πηγή: INDICATA %Μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους -20% -10% 0% 10% 20% 30% 40% 50% Οκτώβριος 2021 Αυστρία Γερμανία Δανία Ισπανία Γαλλία Ην. Βασίλειο Ιταλία Ολλανδία Πολωνία Πορτογαλία Σουηδία Χώρα 2,4% -9,8% 8,6% 41,7% -0,9% -4,8% 6,3% -1,6% -0,2% -18,2% -7,7% ΚΟΡΥΦΑΊΑ ΣΕ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΗΛΙΚΊΑΣ ΈΩΣ 4 ΕΤΏΝ ΒΆΣΕΙ ΌΓΚΟΥ Κατασκευαστής Μοντέλο MDS* Εσωτ. Καύσης Υβριδικά Ηλεκτρικά Volkswagen Golf 56,0 Volkswagen Golf Toyota C-HR Renault Zoe Renault Clio Clio 45,0 Renault Clio Toyota Yaris BMW i3 Volkswagen Polo 42,9 Volkswagen Polo Toyota Corolla Audi e-tron Πηγή: INDICATA *MDS = Ημέρες προς πώληση ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΕΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΈΩΣ 4 ΕΤΏΝ ΒΆΣΕΙ MDS* Κατασκευαστής Μοντέλο Κύκλος αποθέματος MDS* Εσωτ. καύσης Υβριδικά Ηλεκτρικά Kia Carens 14x 26,3 Kia Carens 26,3 Toyota Prius 26,6 Audi Q4 e-tron 28,9 Toyota Prius 14x 26,6 Opel Zafira 28,9 Toyota Auris 29,3 Skoda Enyaq iV 29,3 Opel Zafira 12x 28,9 Citroen C3 Picasso 30,3 Lancia Ypsilon 30,2 Mercedes-Benz EQC 30,8 Πηγή: INDICATA *MDS = Ημέρες προς πώληση
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=