06.12.21 #134 18 Ο Οκτώβριος ήταν δύσκολος μήνας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 30%, στις 790.652 μονάδες, λόγω των συνεχιζόμενων ελλείψεων νέων αυτοκινήτων στις αντιπροσωπίες. Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Η έλλειψη ημιαγωγών αποδεικνύεται τόσο σοβαρή, όσο οι περιορισμοί της Covid του περασμένου έτους. Είδαμε εργοστάσια να κλείνουν σε ολόκληρη την ήπειρο και, επί του παρόντος, ο κλάδος προσπαθεί να βρει τη λύση στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας». Σε ετήσια βάση, ο συνολικός όγκος των 26 αγορών της Ευρώπης συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2020, αυξημένος κατά 2,6%, στα 9,85 εκατομμύρια μονάδες - ωστόσο η διαφορά μειώθηκε και πάλι σε σύγκριση με την άνοδο 7% του εννεαμήνου. Οι ελλείψεις έχουν επίσης άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις, σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, τον περασμένο μήνα, για δεύτερη φορά στην εικοσαετία, το Volkswagen Group έχασε την ηγετική θέση των μηνιαίων ταξινομήσεων μεταξύ κατασκευαστών. Για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, στις αρχές του έτους, η Stellantis ξεπέρασε τις πωλήσεις του γερμανικού ομίλου. Τ ο ν π ε ρ α σ μ έ ν ο μ ή ν α , η Volkswagen κατέγραψε πτώση 42% σε όγκο, με διψήφια πτώση σε όλες τις χώρες, εκτός της Ιρλανδίας. Οι κατηγορίες των συμπαγών και μεσαίων αυτοκινήτων της ήταν αυτές που επλήγησαν περισσότερο. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να δώσουν προτεραιότητα στις κατηγορίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, που σημαίνει πως οι λίγοι διαθέσιμοι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την παραγωγή SUV και EV». Το μερίδιο αγοράς των SUV εκτινάχθηκε, από 40,7% τον Οκτώβριο του 2020, στο νέο μηνιαίο ρεκόρ 46,8% τον περασμένο μήνα. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές κατηγορίες, η ζήτηση για SUV συνέχισε να αυξάνεται, καθώς οι κατασκευαστές παρουσιάζουν τα νέα μοντέλα τους EV. Επικεφαλής της κατηγορίας ήταν το Volkswagen Group, η Stellantis και ο όμιλος Hyundai-Kia, αλλά μόνον ο τελευταίος σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη +23%, λόγω των τελευταίων μοντέλων του. Η Toyota, στην 6η θέση, σημείωσε επίσης αύξηση όγκου κατά 3%. Κατά τη διάρκεια του μηνός ταξινομήθηκαν συνολικά 181.300 μονάδες BEV και PHEV, αντιπροσωπεύοντας το 22,9% του συνολικού μεριδίου αγοράς - νέο μηνιαίο ρεκόρ. Ενώ η κατηγορία των EV συνεχίζει την ανοδική της πορεία, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προσπαθούν να ανακτήσουν έδαφος στην Ευρώπη, με το μερίδιο αγοράς τους να πέφτει στο 19%. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Όπως είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η τρέχουσα κρίση αποτελεί Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ JATODYNAMICS Νέο ρεκόρ μηνιαίου μεριδίου για τα EV ΠΟΣΟΣΤΙΑΊΑ ΜΕΤΑΒΟΛΉ vs Οκτωβρίου 2020 vs Οκτωβρίου 2019 Οκτώβριος - Εκατ. μονάδες ΕΥΡΏΠΗ-26 ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ (%) Οκτώβριος ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΥΡΩΠΗ-26. ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 6 ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉΣ ΜΗΝΙΑΊΟΣ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ ΣΕΠ 2018 ΜΗΝΙΑΊΟΣ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ ΟΚΤ 2018 - ΣΕΠ 2021 ΟΚΤ 2021 ΙΑΝ 2000 - ΔΕΚ 2009 ΙΑΝ 2010 - ΑΥΓ 2018 Volkswagen Group 19,9% 24,3% 15,6% 25,1% 20,7% Renault Group 10,0% 9,7% 8,1% 9,9% 10,2% Stellantis - - - 20,4% 21,0% Ford 8,3% 7,3% 7,2% 5,8% 4,6% Fiat Group/FCA 8,6% 6,6% 5,4% 5,7% - General Motors 8,8% 6,8% - - - PSA 13,5% 11,4% - - - PSA + Opel/Vauxhall - 16,0% 18,0% 15,3% %
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=