FLEETNEWS #134

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 #134 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Οι εταιρείες επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση Dataforce: Ποιό μέλλον για τα πετρελαιοκίνητα JATO: Τα EV πέτυχαν νέο ρεκόρ μηνιαίου μεριδίου

06.12.21 #134 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Με στόχο τον μελλοντικό μετασχηματισμό που βασίζεται στο λογισμικό και τις μηδενικές εκπομπές, το Εποπτικό Συμβούλιο της Daimler ενέκρινε επενδύσεις, για τα έτη 2022 - 2026, άνω των 60 δισ. ευρώ. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης εστιάζει στις ευκαιρίες κέρδους και ανάπτυξης επιβατικών και βαν. Η ανακοίνωση ενισχύει τη δέσμευση της MercedesBenz για μηδενικές εκπομπές έως το 2030 και επίτευξη των στόχων περιθωρίων κέρδους. Η στρατηγική περιλαμβάνει αύξηση εσόδων ανά όχημα και σταδιακή μετάβαση σε πρότυπο άμεσων πωλήσεων ενώ επιτρέπει έλεγχο της τιμολόγησης και υποστήριξη της διαδικασίας μέσω αύξησης εσόδων από ψηφιακές υπηρεσίες. Η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει σημαντικά το κόστος των μπαταριών έως το 2030 και να επιτύχει τους στόχους προϋπολογισμού, συρρικνώνοντας το κεφαλαιουχικό κόστος και τις δαπάνες R&D, μεταξύ 2019 και 2025, κατά 20%. Ο Ola Källenius, CEO των Daimler AG και Mercedes-Benz AG, δήλωσε πως θα ακολουθήσουν σαφή στρατηγική παροχής βιώσιμης αξίας. «Στόχος μας είναι η τεχνολογική πρωτοπορία στην κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων και στον τομέα των premium βαν, παραμένοντας δεσμευμένοι στους φιλόδοξους στόχους περιθωρίων κέρδους». Η MERCEDES-BENZ ΘΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ 60 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ Στην Art Basel Miami Beach 2021, η BMWM GmbH παρουσιάζει ένα νέο εκφραστικό πρότυπο στην παγκόσμια σκηνή. Το BMW Concept XM προαναγγέλλει την ισχυρότερη BMWM μαζικής παραγωγής, που θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο τέλος της επόμενης χρονιάς, ενώ αναδεικνύει τα ξεχωριστά στοιχεία της μάρκας M. Η ηλεκτροκίνηση υποστηρίζει μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία, που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται σχεδόν αθόρυβα με υψηλές επιδόσεις. Το πρότυπο δίνει μια πρώτη γεύση από τη σχεδίαση του εμπρός τμήματος των προσεχών πολυτελών μοντέλων BMW. Επίσης, θα μυήσει το κοινό σε ένα πολύ προχωρημένο στυλ μοντέλου BMWX και σε νέο είδος πολυτέλειας και αίσθησης εσωτερικού χώρου. Η έκδοση παραγωγής της BMW XM θα κατασκευάζεται από το τέλος του 2022 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg (ΗΠΑ). Έτσι, η BMWM λανσάρει το πρώτο της αυθύπαρκτο όχημα μετά τη θρυλική BMW M1, τη χρονιά που γιορτάζεται η 50ή της επέτειος. Το μοντέλο θα διατίθεται μόνο ως plug-in υβριδικό. Το τολμηρό εξωτερικό στυλ του αντανακλά τις δυνατότητες του αυτοκινήτου: δυναμισμό, ευελιξία και ακρίβεια και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. Το νέο σύστημα κίνησης M Hybrid συνδυάζει έναν V8 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλών επιδόσεων, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 550 kW/750 hp και μέγιστη ροπή 1.000 Nm. «Το BMW Concept XM επαναπροσδιορίζει πλήρως την κατηγορία αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων», δήλωσε ο Franciscus van Meel, CEO της BMW M GmbH, επισημαίνοντας ότι «υπογραμμίζει την ικανότητα της BMW M GmbH να ανατρέπει τα καθιερωμένα και να ανοίγει νέους ορίζοντες, για να προσφέρει στους φίλους της μάρκας την απόλυτη οδηγική εμπειρία. Η έκδοση παραγωγής -το πρώτο αυθύπαρκτο μοντέλο BMW M μετά τη θρυλική BMW M1- επιβεβαιώνει επίσης τη σταδιακή πορεία μας προς τον εξηλεκτρισμό της μάρκας μας». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΠΡΟΤΥΠΟ ΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ BMWConcept XM

06.12.21 #134 3 Η Opel αποκάλυψε το νέο Astra Sports Tourer, το station wagon που διατίθεται με δύο επίπεδα plug-in υβριδικής κίνησης. Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο station wagon της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, το νέο Astra Sports Tourer θα διατίθεται με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Η ισχύς κυμαίνεται από 81 kW (110 hp) έως 96 kW (130 hp) με τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες, ενώ με τα plug-in υβριδικά σύνολα, η συνολική ισχύς φτάνει τα 165 kW (225 hp). Ένα εξατάχυτο κιβώτιο διατίθεται στάνταρ με τις μονάδες βενζίνης και diesel, ενώ ένα οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (electrified με τις plug-in hybrid εκδόσεις) διατίθεται προαιρετικά με τους ισχυρότερους κινητήρες. «Το νέο Astra Sports Tourer είναι ένα πολύπλευρο μοντέλο για μία νέα εποχή - εξηλεκτρισμένο, ψηφιοποιημένο και σχεδιασμένο για να συναρπάζει», δήλωσε ο CEO της Opel, Uwe Hochgeschurtz. «Με αυτό τον τρόπο συνδυάζουμε τη μακρά μας παράδοση στα συμπαγή station wagon με τις τελευταίες καινοτομίες όπως η plug-in υβριδική τεχνολογία. Είμαστε σίγουροι ότι θα κατακτήσουμε νέους πελάτες για την Opel με το συγκλονιστικά ελκυστικό Sports Tourer». Με διαστάσεις 4.642 (μήκος) x 1.860 (πλάτος) x 1.480 (ύψος) και ύψος φόρτωσης περίπου 600 χιλιοστά, το πρακτικό, νέο Astra Sports Tourer ενισχύει περαιτέρω τη φήμη της Opel στην αγορά station wagon και επιβεβαιώνει το ταλέντο της στην αποδοτική διάταξη χώρων. Ωστόσο, το συνολικό μήκος είναι 60 χιλ. μικρότερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου, χάρη στον πολύ μικρό εμπρός πρόβολο, και παρά το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.732 χιλ. (+70 χιλ.) που είναι 57 χιλ. μεγαλύτερο από αυτό του νέου Astra hatchback. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ ΝΕΟ OPEL ASTRA SPORTS TOURER Η Nissan αποκάλυψε το νέο Nissan Ariya Single Seater Concept, ένα πρότυπο όχημα εξερεύνησης, ανάπτυξης και επίδειξης υψηλών επιδόσεων, για το πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του επιβατικού Nissan Ariya, σε ένα εξατομικευμένο σασί μονοθέσιου αυτοκινήτου. Το concept παρουσιάστηκε στην εκδήλωση Nissan Futures από τον Alfonso Albaisa, ανώτερο αντιπρόεδρο της Nissan για τον παγκόσμιο σχεδιασμό, και τον Juan Manuel Hoyos, γενικό διευθυντή του τομέα παγκόσμιου μάρκετινγκ της εταιρείας. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσουμε το Nissan Ariya Single Seater Concept από την εκδήλωσή μας στο Nissan Futures», δήλωσε ο Hoyos. «Στη Nissan, τολμάμε να κάνουμε αυτό που δεν κάνουν οι άλλοι. Με αυτό το concept θέλουμε να δείξουμε τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του συστήματος μετάδοσης κίνησης του Ariya, σε ένα πλαίσιο εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που όχι μόνο υποδηλώνει τη σχεδίαση και το στυλ του επιβατικού αυτοκινήτου που το ενέπνευσε, αλλά δείχνει επίσης μια νέα και αποτελεσματική γλώσσα απόδοσης EV. Λειτουργώντας ως βάση δοκιμών για μελλοντική τεχνολογική εξέλιξη, αυτό το πρωτότυπο μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ενθουσιασμού από το δρόμο στην πίστα και επίσης να επιδείξει την τεχνογνωσία της Nissan στη μεταφορά γνώσης και τεχνολογίας από την πίστα των αγώνων στο δρόμο». Σχεδιαστικά στοιχεία από το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV Nissan Ariya είναι σαφώς ευδιάκριτα στο μονοθέσιο Concept Ariya. Στο μπροστινό μέρος του οχήματος είναι η ηλεκτροκίνητη και φωτιζόμενη «V» motion μάσκα, γνωστή από την τρέχουσα γλώσσα σχεδιασμού των επιβατικών αυτοκινήτων της Nissan. Στην πλαϊνή όψη, η έμπνευση έχει αντληθεί από τις ρευστές και αποδοτικές επιφάνειες του Ariya, εμπλουτισμένη στο μέγιστο με ανθρακονήματα. Συνολικά, το Nissan Ariya Single Seater Concept περιγράφει μια μορφή που μοιάζει να έχει πάρει σχήμα από τον ίδιο τον αέρα. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΠΡΟΤΥΠΟΟΧΗΜΑ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΤΗΣ NISSAN Το Ariya Single Seater Concept

06.12.21 #134 4 ΟΙ ΦΙΝΑΛΙΣΤ ΤΟΥ CAR OF THE YEAR 2022 Οι επτά φιναλίστ για το βραβείο Car of the Year 2022 είναι τα ακόλουθα μοντέλα: Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Peugeot 308 και Renault Mégane E-Tech. Πρόκειται για πανευρωπαϊκό βραβείο με μεγάλο κύρος στην αυτοκινητοβιομηχανία. Απονέμεται σε ετήσια βάση από το 1963, σε ένα θεσμό που συνδιοργανώνουν εννέα ευρωπαϊκά περιοδικά αυτοκινήτου. Η τελική επτάδα των φιναλίστ ψηφίστηκε από μία διεθνή επιτροπή αποτελούμενη από 61 δημοσιογράφους από 23 ευρωπαϊκές χώρες - ανάμεσά τους και η Ελένη Ξενάκη από το περιοδικό 4Τροχοί. Η ίδια επιτροπή θα αναδείξει τον τελικό νικητή, μετά από μια απαιτητική ολιγοήμερη διαδικασία οδήγησης-δοκιμών των επτά μοντέλων, στις 28 Φεβρουαρίου. Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το Skoda Karoq, το επιτυχημένο και βραβευμένο διεθνώς compact SUV της Skoda, ανανεώνεται με: „Λεπτότερους και πιο κομψούς προβολείς με τεχνολογία full-LED Matrix „Βελτιωμένη αεροδυναμική και χαμηλότερες εκπομπές CO2 „Βιώσιμα υλικά και περισσότερα χαρακτηριστικά άνεσης στο εσωτερικό „Δυναμικούς και αποδοτικούς κινητήρες από τη γενιά EVO του Volkswagen Group „Σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και Infotainment MIB τρίτης γενιάς. To νέο Skoda Karoq υιοθετεί την πιο σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, αποκτά πληθώρα βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό, νέες τεχνολογίες και ακόμα πιο αποδοτικούς κινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group. Η ανανέωση του μοντέλου, που τόσο για το 2020 όσο και το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν το δεύτερο μοντέλο της Skoda σε επίπεδο παραδόσεων παγκοσμίως, πίσω από την Octavia, αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις του. Το Karoq, που πρωτοκυκλοφόρησε το 2017 και ήταν το δεύτερο SUV της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παράγεται στην Τσεχία, τη Σλοβακία, τη Ρωσία και την Κίνα και διατίθεται σε 60 χώρες. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το Karoq παρέχει πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα διαδικτυακών υπηρεσιών Skoda Connect. Το νέο μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη. Αναλυτικά στο fleetnews.gr SKODA KAROQ Tο επιτυχημένο SUV ανανεώνεται Η BMW i7 ΣΕ ΔΟΚΙΜΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΚΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ Tην προσεχή χρονιά, ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων θα παρουσιάσει το πρώτο στον κόσμο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της πολυτελούς κατηγορίας - την BMW i7. Στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέλιξης για παραγωγή, η BMW i7 υποβάλλεται τώρα σε δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς στις εγκαταστάσεις του χειμερινού κέντρου δοκιμών του BMWGroup στο Arjeplog της Σουηδίας. Εκεί, σε απόσταση μόλις μερικών χιλιομέτρων από τον Αρκτικό Κύκλο, οι μηχανικοί δοκιμών θεωρούν ότι οι παγωμένες επιφάνειες και οι χιονισμένοι δρόμοι προσφέρουν τις ιδανικές προϋποθέσεις για ολοκληρωμένη χρήση όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης. Καθώς το πρόγραμμα δοκιμών πραγματοποιείται σε τσουχτερό κρύο, οι δοκιμές αυτές ανοίγουν το δρόμο για μια νέα εκδοχή της πολυτελούς εμπειρίας οδήγησης. Για πρώτη φορά, θα μπορούν οι οδηγοί να βιώσουν στο μέγιστο τον δυναμικό χαρακτήρα μιας BMW, την άνεση και την υπεροχή στην πολυτελή κατηγορία, με απόλυτα μηδενικές εκπομπές ρύπων. Περισσότερα στο fleetnews.gr

06.12.21 #134 5 Η NissanMotor Co., Ltd. παρουσίασε το Nissan Ambition 2030, το νέο μακροπρόθεσμο όραμά της για την ενίσχυση της κινητικότητας, και όχι μόνο. Με αυτό το όραμα, η Nissan θέλει να προσφέρει στρατηγική αξία, ενδυναμώνοντας τις μετακινήσεις που προσφέρουν σίγουρες, συναρπαστικές και πιο ολοκληρωμένες εμπειρίες στους πελάτες της και, μέσω συνεργασιών, ενισχύουν την κοινωνία και οικοδομούν ένα έξυπνο οικοσύστημα, με ολοκληρωμένη κινητικότητα. Τα επόμενα δέκα χρόνια, η Nissan θα προσφέρει νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τεχνολογικές καινοτομίες, ενώ θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της παγκοσμίως. Το όραμα υποστηρίζει το στόχο της Nissan για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα, σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της, έως το οικονομικό έτος 2050. Ο CEO της Nissan, Makoto Uchida, δήλωσε: «Ο ρόλος των εταιρειών στην αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Με το Nissan Ambition 2030, θα οδηγήσουμε τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, θα προωθήσουμε τεχνολογίες για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και θα επιδιώξουμε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Θέλουμε να μεταμορφώσουμε τη Nissan, ώστε να γίνει μια βιώσιμη εταιρεία που χρειάζονται πραγματικά οι πελάτες και η κοινωνία». ΕΠΙΤΆΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ ΜΕ ΠΟΙΚΊΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΈΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΊΕΣ Ως πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), η Nissan έχει «εκδημοκρατίσει» τα EV και έχει επενδύσει στην κατασκευή υποδομών φόρτισης και διαχείρισης ενέργειας. Θέτοντας την ηλεκτροκίνηση στον πυρήνα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της, με το Nissan Ambition 2030, η εταιρεία στοχεύει να επιταχύνει τον «εξηλεκτρισμό» της γκάμας των οχημάτων της και το ποσοστό της τεχνολογικής καινοτομίας με επενδύσεις 2 τρισ. γιεν (16 δισ. ευρώ), τα επόμενα πέντε χρόνια. Βασιζόμενη στις απαιτήσεις των πελατών της για μια διαφοροποιημένη γκάμα συναρπαστικών οχημάτων, η Nissan θα παρουσιάσει 23 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 15 νέων EV έως το οικονομικό έτος 2030, με στόχο να επιτύχει ένα μείγμα ηλεκτροκίνησης άνω του 50% παγκοσμίως, στις μάρκες Nissan και INFINITI. Παράλληλα, με το λανσάρισμα 20 νέων μοντέλων τύπου EV και e-POWER τα επόμενα πέντε χρόνια, η Nissan σκοπεύει να αυξήσει το ποσοστό πωλήσεων «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων στις μεγάλες αγορές έως το οικονομικό έτος 2026. Στην Ευρώπη > 75%, στην Ιαπωνία > 55%,στην Κίνα > 40% και στις ΗΠΑ >40% των πωλήσεων EV, το οικονομικό έτος 2030. Αντιπροσωπεύοντας το επόμενο στάδιο του «εξηλεκτρισμένου» μέλλοντος της Nissan, η εταιρεία αποκάλυψε τρία νέα πρωτότυπα αυτοκίνητα που προσφέρουν βελτιωμένες εμπειρίες μέσω ενός πακέτου προηγμένης τεχνολογίας. Αυτά τα πρωτότυπα παρουσιάζουν τις συναρπαστικές δυνατότητες που η Nissan επιδιώκει να προσφέρει σε μια μεγάλη γκάμα νέων προηγμένων οχημάτων και οικοσυστημάτων. Καθώς η Nissan αυξάνει το ρυθμό της καινοτομίας στην κινητικότητα, σκοπεύει να προσλάβει περισσότερα από 3.000 στελέχη παγκοσμίως στον τομέα της προηγμένης έρευνας και ανάπτυξης, ενώ συνεχίζει να αναβαθμίζει τις ικανότητες του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού της. Αναλυτικά στο fleetnews.gr NISSAN AMBITION 2030 Επενδύσεις 16 δισ. ευρώ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ OPEL ΕΛΛΑΣ Από την Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021, η Opel Ελλάς Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία, εντάχθηκε στο δυναμικό του Ομίλου Συγγελίδη. Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης, ανακοινώθηκαν οι ακόλουθες διοικητικές αλλαγές: „Τη θέση του Chief Operating Officer αναλαμβάνει ο Δημήτρης Καββούρης. „Ο Τάσος Αραμπατζής αναβαθμίζεται σε εμπορικό διευθυντή, έχοντας πλέον υπ’ ευθύνη του τις δραστηριότητες Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της εταιρείας, ενώ μετέχει και στο Διοικητικό Συμβούλιο. Ο κύριος Αραμπατζής, με πολυετή πείρα στο χώρο, έχει καλύψει επιτυχημένα διάφορες διοικητικές θέσεις, με πιο πρόσφατη αυτή του διευθυντή Πωλήσεων. „Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται και ο Αντώνης Καλοδήμου, μέχρι πρότινος διευθυντής Λογιστηρίου, ο οποίος αναλαμβάνει επικεφαλής του Οικονομικού Τμήματος.

06.12.21 #134 6 Αυξήθηκαν τα έσοδα, τα λειτουργικά κέρδη και οι πωλήσεις της Volvo Cars το εννεάμηνο του 2021 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020, παρά τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και την εξ αυτής μείωση της παραγωγής, η οποία προκάλεσε όμως τη συρρίκνωσή τους κατά το τρίτο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε η Volvo Cars, στην πρώτη παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων μετά την είσοδό της στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, από τα ενδιάμεσα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2021, που είναι διαθέσιμα εδώ, προκύπτει ότι την περίοδο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου η εταιρεία πέτυχε έσοδα 60,8 δισ. σουηδικές κορώνες -SEK- (5,81 δισ. ευρώ), μειωμένα κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το λειτουργικό κέρδος ανήλθε σε 3,3 δισ. SEK (320 εκατ. ευρώ) στη διάρκεια του τριμήνου, με αντίστοιχο περιθώριο κέρδους 5,5%. Κατά το εννεάμηνο του 2021, τα έσοδα της Volvo Cars αυξήθηκαν στα 202 δισ. SEK (16,64 δισ. ευρώ), από 177,5 δισ. SEK (17,26 δισ. ευρώ) την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Η εταιρεία κατέγραψε λειτουργικό κέρδος 16,6 δισ. SEK (1,61 δισ. ευρώ) για την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, από 3,6 δισ. SEK (350 εκατ. ευρώ) την αντίστοιχη περίοδο του 2020, η οποία επηρεάστηκε από την πανδημία Covid-19. Το περιθώριο κέρδους για το εννεάμηνο του 2021 ήταν 8,2%. Το τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Οι κυλιόμενες πωλήσεις δωδεκαμήνου ισοδυναμούν με περίπου 741.200 αυτοκίνητα. «Η παραγωγή μας στο τρίμηνο ήταν περίπου 50.000 αυτοκίνητα λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 30.000 αυτοκίνητα, καθώς η μείωση της παραγωγής αντισταθμίστηκε από τη μείωση του αποθέματος», δήλωσε ο Håkan Samuelsson, CEO της Volvo Cars. «Η κατάσταση στον εφοδιασμό βελτιώθηκε με την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, όμως εκτιμούμε ότι η έλλειψη ημιαγωγών σε όλη τη βιομηχανία θα παραμείνει περιοριστικός παράγοντας». Τα προκαταρκτικά στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις Νοεμβρίου δείχνουν όγκο πωλήσεων περίπου 52.000 αυτοκινήτων. Η μείωση σε σύγκριση με τον περσινό Νοέμβριο οφείλεται στη διεύρυνση του αποθέματος σε μεταφορά. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η ζήτηση για τα μοντέλα Volvo Recharge ανήλθε σε ποσοστό 26% επί του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων, αποτυπώνοντας την απήχηση που έχει η ηλεκτροκίνητη σειρά αυτοκινήτων της μάρκας. Τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν το 22% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το τρίτο τρίμηνο είναι 4%. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΝΕΑΜΗΝΟΥ 2021 Volvo Cars Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ NIO Δοκιμάζεται ο πρώτος σταθμός εναλλαγής μπαταριών της Nio στην Ευρώπη, που είναι πλέον έτοιμη να εξυπηρετήσει τους πελάτες της. Και πιο συγκεκριμένα στη Νορβηγία, τη δοκιμαστική της αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου η κινεζική μάρκα αυτοκινήτων ξεκίνησε τις πρώτες παραδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου ES8, πριν από λίγους μήνες. Η διαδικασία εναλλαγής είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Ο οδηγός πιέζει ένα κουμπί στην κεντρική οθόνη του ES8, το αυτοκίνητο σταθμεύει αυτομάτως σε έναν ειδικό χώρο, όπου ρομπότ σηκώνουν το αυτοκίνητο, αποσυνδέουν τη χρησιμοποιημένη μπαταρία, τη μεταφέρουν για αποθήκευση, φέρνουν μια νέα και την συνδέουν. Δεν χρειάζεται περισσότερο από ένα λεπτό για να συνεχίσει ο οδηγός την πορεία του. Η Nio λανσάρει τον τύπο 2.0 του σταθμού μπαταριών της, ικανό να πραγματοποιεί 324 εναλλαγές την ημέρα. Ο νορβηγικός σταθμός διαθέτει 14 θέσεις που περιέχουν 13 μπαταρίες και μια ελεύθερη θέση για την εναλλαγή. Στην Κίνα, η μάρκα διαχειρίζεται λίγο περισσότερους από 600 σταθμούς εναλλαγής. Πάνω από το 90% των πελατών ES8 επέλεξαν την μπαταρία ως Λύση (Battery as a Solution -BaaS), προτιμώντας να μισθώσουν το πακέτο και να πληρώνουν λιγότερα για το αυτοκίνητο. Αυτή η υπηρεσία μειώνει το όριο εναλλαγών. Μετά τη Νορβηγία, η Νiο στρέφεται στη Γερμανία. Στοχεύει στη λειτουργία 4.000 σταθμών παγκοσμίως έως το 2025. Για την ανάπτυξή τους συνεργάζεται με τη Shell. Περισσότερα στο fleetnews.gr

06.12.21 #134 8 Ένα ακόμα βήμα προς το Έξυπνο Εργοστάσιο: Από κοινού με τη σουηδική πάροχο κινητής τηλεφωνίας Ericsson, η Porsche ξεκίνησε ερευνητικό δίκτυο 5G στο εργοστάσιό της στη Λειψία. Το δίκτυο αυτό επιτρέπει την ασφαλή μετάδοση σημάτων σε πραγματικό χρόνο. Το ανεξάρτητο ερευνητικό δίκτυο 5G χρησιμοποιεί ιδιωτικό φάσμα συχνοτήτων, αλλά βασίζεται στην ίδια τεχνολογία των εμπορικών δικτύων. «Καθώς μεταβαίνουμε σε εργοστάσια του μέλλοντος, η παραγωγή της Porsche υφίσταται πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό. Στην πορεία, καθοδηγούμαστε από το όραμά μας: έξυπνο, απέριττο και πράσινο. Η τεχνολογία 5G είναι από τα βασικά στοιχεία του Έξυπνου Εργοστασίου μας», δήλωσε ο Albrecht Reimold, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Παραγωγής και Logistics της Porsche AG. Το δίκτυο 5G χρησιμοποιείται ήδη στο Κέντρο Ανάπτυξης της Porsche, στοWeissach. Εδώ, η εστίαση αφορά στην ανάπτυξη λειτουργιών ανταλλαγής δεδομένων ασφαλείας μεταξύ οχημάτων. Η δικτύωση, η ψηφιοποίηση και ο αυτοματισμός διαμορφώνουν, όχι μόνον τα οχήματα, αλλά και τις μελλοντικές παραγωγικές διαδικασίες. Το ερευνητικό δίκτυο 5G της Λειψίας καθιστά εφικτές τις δοκιμές ποικιλίας συστημάτων παραγωγής, που θα ωφελούντο από τη μετάβαση στην ασύρματη επικοινωνία και την κινητικότητα που επωφελείται από αυτήν, κατά τρόπο ακίνδυνο και ευέλικτο. Η εφαρμογή του δικτύου γίνεται πιλοτικά στο συνεργείο φανοποιίας. «Αυτές οι δοκιμές 5G είναι σημαντικές για τις μελλοντικές πρακτικές παραγωγής του εργοστασίου της Λειψίας. Ο χώρος του συνεργείου φανοποιίας της Macan μας δίνει την εξαιρετική ευκαιρία να δοκιμάσουμε διάφορες διαδικασίες παραγωγής», σημείωσε ο Gerd Rupp, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Porsche Leipzig GmbH. Το ερευνητικό δίκτυο 5G επιτρέπει ασφαλή μετάδοση δεδομένων μεταξύ ανθρώπου, μηχανής και οχήματος σε πραγματικό χρόνο. Η Åsa Tamsons, επικεφαλής Επιχειρηματικών Τεχνολογιών και Νέων Δραστηριοτήτων της Ericsson, ανέφερε: «Η Ericsson είναι υπερήφανη για τη συνεργασία της με κορυφαίες εταιρείες, όπως η Porsche, στα έξυπνα εργοστάσιά τους και τους παρέχει τα κορυφαία παγκοσμίως προϊόντα μας 5G και ιδιωτικού δικτύου. Η συνδεσιμότητα 5G προσφέρει το επόμενο βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού κατασκευών, καθιστώντας τις πιο αποτελεσματικές και αποδοτικές. Τα ιδιωτικά δίκτυα της Ericsson ενισχύουν την παραγωγικότητα, την ασφάλεια και την ευελιξία των διαφόρων κλάδων, κατασκευών, μεταποίησης, εξόρυξης, υπεράκτιων δραστηριοτήτων και άλλων». Οι ειδικοί στρέφουν ήδη την προσοχή τους στην πρώτη συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης. Το πιλοτικό έργο τεχνολογίας του φανοποιείου της Macan επεξεργάζεται την ασύρματη μετάδοση ρομποτικών σημάτων. Σε αυτήν την περίπτωση, τα ρομποτικά συστήματα επεξεργασίας ελέγχονται μέσω 5G και όχι μέσω καλωδίων. Η εμπειρία της Porsche θα αποτελέσει τη βάση για μελλοντικές ιδέες αυτοματισμού. PORSCHE ΚΑΙ ERICSSON Εγκαινιάζουν ερευνητικό δίκτυο 5G Το BMW Group εισάγει την καινοτόμο υπηρεσία eDrive Zones σε 20 ακόμα ευρωπαϊκές πόλεις, μεταξύ των οποίων η Κοπεγχάγη, η Βερόνα και η Τουλούζη. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά 138 πόλεις στην Ευρώπη -καμία όμως ακόμα στην Ελλάδα- επωφελούνται τώρα από αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία. Η υπηρεσία αναμένεται να λανσαριστεί του χρόνου σε τουλάχιστον 30 πόλεις ακόμα σε όλο τον κόσμο. Με την υπηρεσία eDrive Zone, η μετάβαση στο ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας γίνεται αυτόματα στα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW όταν εισέρχονται σε κέντρα πόλεων. Στη συνέχεια, τα plug-in μοντέλα κινούνται με μηδενικούς ρύπους -όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά- και με χαμηλό κόστος καυσίμου, καθώς οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ πιο αποδοτικοί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην κυκλοφορία της πόλης. Το όχημα αναγνωρίζει τις καθορισμένες ζώνες χρησιμοποιώντας τεχνολογία geofencing και GPS. Η αυτοματοποιημένη λειτουργία eDrive διατίθεται στάνταρ σε πολλά από τα υφιστάμενα και σε όλα τα μελλοντικά plug-in υβριδικά μοντέλα BMW. Οι οδηγοί ανταμείβονται με πόντους επιβράβευσης (bonus points) για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν αμιγώς με ηλεκτροκίνηση -και με διπλάσιους πόντους σε περιοχή eDrive Zone- που μπορούν να εξαργυρώνονται ως πίστωση φόρτισης. Από την άλλη, οι οδηγοί μπορούν επίσης να συλλέγουν πόντους επιβράβευσης κατά τη φόρτιση του οχήματός τους. Η BMW eDRIVE ZONES ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΣΕ 138 ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

06.12.21 #134 9 Στο δρόμο για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, η Mercedes-Benz ενώνει τις δυνάμεις της με τη Factorial, για να αναπτύξουν από κοινού τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς, με στόχο τη δοκιμή πρότυπων κυψελών ήδη από το επόμενο έτος. Σκοπός της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη κυψελών και η επέκταση σε πλήρεις συστοιχίες και ενσωμάτωση στις μπαταρίες των οχημάτων. «Επιταχύνοντας τη στρατηγική της Mercedes-Benz για «Αμιγώς Ηλεκτρικά», έχουμε θέσει την πορεία προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Θα διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο και στον τομέα της τεχνολογίας μπαταριών. Με τη συνεργασία της Factorial, οδηγούμε την έρευνα και ανάπτυξη των πολλά υποσχόμενων μπαταριών ξηρού τύπου στο επόμενο επίπεδο. Για το σκοπό αυτό, επενδύουμε διψήφιο ποσό εκατομμυρίων δολαρίων στη Factorial», δήλωσε ο Markus Schäfer, μέλος του Δ.Σ. της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνος Έρευνας του Daimler Group και COO της Mercedes-Benz Cars, αναφέροντας ακόμη ότι «με αυτήν τη συνεργασία, συνδυάζουμε την τεχνογνωσία της Mercedes-Benz στην ανάπτυξη μπαταριών και ενσωμάτωση οχημάτων με τη συνολική τεχνογνωσία της Factorial στον τομέα των μπαταριών ξηρού τύπου. Μοιραζόμαστε το όραμα ουδέτερου CO2. Η διαρκής ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών μπαταριών θα καταστήσει την ηλεκτρική κινητικότητα ακόμα πιο ελκυστική στους πελάτες μας». Η Mercedes-Benz σκοπεύει να εφαρμόσει την τεχνολογία σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων, στο πλαίσιο μιας μικρής γκάμας τα επόμενα πέντε χρόνια. Με την επένδυση αυτή, η Mercedes-Benz αποκτά δικαίωμα εκπροσώπου στο Διοικητικό Συμβούλιο της Factorial. «Για τη Factorial Energy, η συνεργασία με τη Mercedes-Benz, η οποία στην ουσία εφηύρε το αυτοκίνητο, αποτελεί προνόμιο», ανέφερε η Siyu Huang, συνιδρυτής και CEO της Factorial, δηλώνοντας: «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε, για να καινοτομήσουμε περαιτέρω με την καθαρή, αποτελεσματική και ασφαλή τεχνολογία μπαταριών ξηρού τύπου». Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ Οι μπαταρίες ξηρού τύπου είναι μια από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας. Η ειδοποιός διαφορά είναι η χρήση ξηρού ηλεκτρολύτη αντί του συνήθους υγρού ηλεκτρολύτη. Ο ηλεκτρολύτης χρειάζεται για την κίνηση ιόντων μεταξύ των ηλεκτροδίων κατά τη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας. Οι ξηροί ηλεκτρολύτες επιτρέπουν σημαντικά βελτιστοποιημένη ασφάλεια μπαταρίας καθώς και χρήση νέων τύπων ανόδων, όπως ανόδους λιθίου-μετάλλου. Αυτές προσφέρουν σχεδόν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ως αποτέλεσμα, παρέχουν αυξημένη αυτονομία, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζουν σύντομους χρόνους φόρτισης ΗMERCEDES-BENZ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ FACTORIAL ENERGY Μπαταρίες ξηρού τύπου ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ EVBOX - CHARGEMAP Η πάροχος κ ι νητ ι κότητας Chargemap και η εταιρεία υποδομής φόρτισης EVBox συνεργάζονται για την εύκολη πρόσβαση 915.000 οδηγών σε όλη την Ευρώπη. Οι οδηγοί EV μπορούν να έχουν πρόσβαση σε 23.900 σταθμούς φόρτισης EVBox χρησιμοποιώντας το Chargemap Pass, μια λύση καθολικής πρόσβασης που επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα περισσότερα ευρωπαϊκά δίκτυα φόρτισης. Οι πελάτες μπορούν να εντοπίσουν όλους τους σταθμούς EVBox στην εφαρμογή Chargemap, να τους ενσωματώσουν στις διαδρομές τους και να αποκτήσουν πρόσβαση με το Chargemap Pass. Η συνεργασία των κλάδων υποδομής φόρτισης κινητικότητας EV είναι πιθανόν να δημιουργήσει συνέργειες στην Ευρώπη, βοηθώντας πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αλυσίδων υπεραγορών και των χώρων στάθμευσης, να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, προσαρμόζοντας το Λογισμικό Εποπτείας EVBox. Με πληροφορίες για περισσότερους από 270.000 σταθμούς φόρτισης στην Ευρώπη, η στρατηγική της Chargemap είναι η συνέχιση της επέκτασης ηλεκτρικών οχημάτων, σε συνεργασία με την EVBox, ηγέτιδα του κλάδου στην Ολλανδία, με 21.555 σημεία φόρτισης. Ένας άλλος στόχος είναι το Βέλγιο, όπου η EVBox διαθέτει 1.833 σταθμούς φόρτισης.

06.12.21 #134 10 Στην εκδήλωση Kenshiki για τα μέσα ενημέρωσης, η Toyota Motor Europe (TME) κοινοποίησε τα τελευταία νέα σχετικά με την ευρωπαϊκή επιχειρηματική στρατηγική της, ανακοινώνοντας το όραμα της εταιρείας, τα νέα προϊόντα και τις τεχνολογικές εξελίξεις. Kenshiki σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή εκδήλωση επικεντρώθηκε στη δέσμευση της TME για ουδέτερο άνθρακα, την επιτάχυνση του προγράμματος ηλεκτροκίνησης και τον ενεργό της ρόλο στη δημιουργία οικονομίας υδρογόνου. Η ΠΟΡΕΊΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΥΔΈΤΕΡΟ ΆΝΘΡΑΚΑ Τα στελέχη της Toyota εξήγησαν τη στρατηγική της εταιρείας για επίτευξη ουδέτερου άνθρακα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ελαχιστοποιώντας ενδιάμεσα τις εκπομπές του. Ο στόχος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα επιτευχθεί με την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης και την προσφορά ποικιλίας λύσεων αποδοτικών συστημάτων κίνησης στους πελάτες. Τα επόμενα χρόνια, η Toyota θα παρουσιάσει αυξανόμενο αριθμό πρακτικών και προσιτών οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV), με το bZ4X το πρώτο που θα λανσαριστεί. Μέχρι το 2030, το μείγμα πωλήσεων ZEV προβλέπεται να ανέλθει τουλάχιστον στο 50% στη Δυτική Ευρώπη, με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης, εάν η ζήτηση αυξηθεί περισσότερο. «Μετά το 2030, αναμένουμε περαιτέρω επιτάχυνση της ζήτησης ZEV και η Toyota θα είναι έτοιμη να επιτύχει 100% μείωση εκπομπών CO2 όλων των νέων οχημάτων έως το 2035 στη Δυτική Ευρώπη, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν δημιουργηθεί επαρκείς υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου μέχρι τότε, με την απαραίτητη αύξηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», δήλωσε ο Matt Harrison, πρόεδρος και CEO της TME. Ο Gill Pratt, Chief Scientist της TMC & CEO της TRI, εξήγησε πως η πορεία προς τον ουδέτερο άνθρακα βασίζεται στην ποικιλία λύσεων συστημάτων κίνησης, λόγω της διαφορετικότητας των αγορών και απορρέει από τρεις βασικούς παράγοντες: τη διαφορετική προέλευση πηγών ενέργειας στις περιφέρειες, τις διαφορετικές μεταφορικές ανάγκες και την ανάγκη μεγιστοποίησης της απόδοσης επένδυσης άνθρακα, για να διασφαλιστεί η βελτιστοποίηση της χρήσης σπάνιων πρώτων υλών μπαταριών. Περισσότερες λεπτομέρειες της στρατηγικής μπαταριών της Toyota ανακοινώθηκαν από τον Gerald Killmann, αντιπρόεδρο Έρευνας και Ανάπτυξης της TME, μετά την πρόσφατη παγκόσμια ανακοίνωση της στρατηγικής επένδυσης μπαταριών ύψους 11,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εμπορική παραγωγή ξεκίνησε με την πρώτη διπολική μπαταρία NiMh στον κόσμο, η οποία, εκτός από τη χρήση λιγότερο πολύτιμων ορυκτών, είναι χαμηλότερη σε κόστος με διπλάσια ισχύ από μια κανονική μπαταρία NiMh. Σχετικά με την πολυαναμενόμενη θέσπιση μπαταριών ξηρού τύπου, ο κ. Killmann επιβεβαίωσε ότι, μετά τις περσινές δοκιμές προτύπων, θα εφαρμοστούν πιθανότατα πρώτα σε υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, προτού εξοπλίσουν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, μεταξύ άλλων, αποσκοπώντας σε υψηλότερη απόδοση, μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης. ΔΙΕΥΡΥΜΈΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ ΧΑΡΤΟΦΥΛΆΚΙΟΟΔΗΓΕΊ ΣΕ ΠΕΡΑΙΤΈΡΩ ΑΝΆΠΤΥΞΗ Η TME θα διαθέσει 1,07 εκατομμύρια οχήματα το 2021, εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 6,3% - νέο ρεκόρ και αύξηση 80 χιλιάδων μονάδων σε σύγκριση με το 2020. Το 2022, η TME προβλέπει να πωλεί περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα, μερίδιο αγοράς 6,5% - άλλο νέο ρεκόρ. Οι πωλήσεις υποστηρίζονται επίσης από νέα μοντέλα, όπως το νέο bZ4X, το Aygo X, το GR86 και το Corolla Cross. TOYOTAMOTOR EUROPE Απανθρακοποίηση έως το 2035 „ Η Toyota έτοιμη για 100% μείωση εκπομπών CO2, σε όλες τις πωλήσεις νέων οχημάτων έως το 2035, στη Δυτική Ευρώπη „ Τουλάχιστον 50% μείγμα ZEV το 2030, με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης, εάν η ζήτηση είναι υψηλότερη „ Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του ηλεκτρικού SUV μπαταρίας bZ4X - το επόμενο βήμα του διευρυνόμενου χαρτοφυλακίου ZEV „ Υποστηρίζει την εξελισσόμενη οικονομία υδρογόνου με παραγωγή μονάδων κυψελών καυσίμου στο Βέλγιο „ Η διεύρυνση της ηλεκτροκίνητης γκάμας είναι βασική για την αύξηση των πωλήσεων - 1,07 εκατομμύρια πωλήσεις το 2021, αύξηση στα 1,3 εκατομμύρια το 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=