FLEETNEWS #133

29.11.21 #133 17 ση με το δεκάμηνο του 2020 που επηρεάστηκε έντονα από τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού (66.893 μονάδες) και πτώση 11,9% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (100.048 μονάδες). Αντιθέτως, τα φορτηγά παρουσίασαν αύξηση 46,1%, με 928 μονάδες τον φετινό Οκτώβριο έναντι 635 του περσινού και του προπέρσινου. Σημαντική ήταν και η αύξηση του δεκαμήνου σε αυτή την κατηγορία με 9.371 μονάδες συνολικά φέτος (+55,7%) έναντι 6.020 πέρσι και 6.929 πρόπερσι. Ελαφρά ανοδική πορεία και για τα λεωφορεία με 32 μονάδες τον Οκτώβριο του 2021 (+6,7%) έναντι 30 τον Οκτώβριο του 2020 και 41 του 2019. Αυξητική και η πορεία του δεκαμήνου με 349 φέτος (+33,2%) έναντι 262 πέρσι και 334 πρόπερσι. Τα SUV συνολικά κατέλαβαν το 57% των ταξινομήσεων του μηνός, έναντι 46,2% αντιστοίχως του περσινού, με σημαντική αύξηση του μεριδίου τους κατά 10,8%, με πρωταγωνιστή το τμήμα B SUV που κατέλαβε το 26,6% της αγοράς ανεβάζοντας το μερίδιό του σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020 κατά 6,8%, ακολουθούμενο από το τμήμα C SUV με 25,6% της αγοράς και 3,6% αύξηση μεριδίου. Το τμήμα B SUV ήταν αυτό που κυρίως ξεχώρισε θετικά και το δεκάμηνο του 2021 με 3% αύξηση μονάδων μεριδίου. Από ενεργειακής πλευράς, πετρέλαιο και βενζίνη συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς (-10,1 και -5,6 αντίστοιχα), ενώ και το φυσικό αέριο έπεσε στο 1,4% από 1,6% τον περσινό Οκτώβριο. Πρώτα σε αύξηση τα υβριδικά, που κατέλαβαν το 27,4% της αγοράς με 9,8 αύξηση μεριδίου, ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV – PHEV) με 9% μερίδιο αγοράς και 5,8 μονάδες αύξηση του μεριδίου. Μικρή αύξηση 0,3 μονάδες του μεριδίου τους παρουσίασαν τα αυτοκίνητα υγραερίου. Στο δεκάμηνο τα αυτοκίνητα πετρελαίου έπεσαν στο 17,7% της αγοράς (-8,7) και τα βενζινοκίνητα στο 50,4 (-5,6). Το 22,7% της συνολικής αγοράς το δεκάμηνο κατέλαβαν τα υβριδικά, το 6,1% τα επαναφορτιζόμενα, το 1,7% τα υγραερίου και το 1, 3% τα οχήματα φυσικού αερίου. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ -ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2021 2020 2021 2020 A 7,7% 8,5% -0,8 10,0% 9,2% +0,8 A-SUV 1,2% 1,7% -0,6 1,3% 1,6% -0,3 A TOTAL 8,9% 10,2% -1,3 11,3% 10,7% +0,5 B 20,8% 27,5% -6,8 27,4% 28,7% -1,2 B-SUV 26,6% 19,8% +6,8 21,8% 18,8% +3,0 B TOTAL 47,3% 47,3% +0,0 49,2% 47,5% +1,7 C 11,5% 15,2% -3,7 12,7% 13,9% -1,2 C-SUV 25,6% 22,0% +3,6 20,6% 21,6% -1,1 C TOTAL 37,1% 37,2% -0,1 33,2% 35,5% -2,3 D 1,7% 1,4% +0,3 1,9% 1,5% +0,4 D-SUV 3,3% 2,0% +1,2 2,6% 2,6% +0,0 D TOTAL 4,9% 3,4% +1,5 4,5% 4,0% +0,4 E 0,3% 0,1% +0,1 0,1% 0,2% -0,1 E-SUV 0,3% 0,4% -0,1 0,4% 0,3% +0,1 E TOTAL 0,6% 0,5% +0,1 0,5% 0,5% +0,0 F-G 0,1% 0,0% +0,1 0,1% 0,1% +0,0 F-G-SUV 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,2% -0,1 F-G TOTAL 0,2% 0,2% -0,1 0,2% 0,2% -0,1 SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0 MPV 0,0% 0,3% -0,3 0,1% 0,2% +0,0 MPV-M/COMBI 0,8% 0,5% +0,3 0,9% 1,1% -0,3 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 (Εκ των οποίων SUV 57,0% 46,2% +10,8 46,8% 45,1% +1,7) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ ΜET '21/'20 ΜET '21/'19 ΙΑΝ. -ΟΚΤ . ΜET '21/'20 ΜET '21/'19 2021 2020 2019 2021 2020 2019 Επιβατικά 6.336 6.847 7.276 -7,5% -12,9% 88.094 66.893 100.048 +31,7% -11,9% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 928 635 635 +46,1% +46,1% 9.371 6.020 6.929 +55,7% +35,2% Λεωφορεία 32 30 41 +6,7% -22,0% 349 262 334 +33,2% +4,5% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΟΚΤ. Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2021 2020 2021 2020 ‘21* ‘20* Βενζίνη 43,0% 48,6% -5,6 50,4% 56,0% -5,6 41,3% 50,3% -9,0 Πετρέλαιο 16,6% 26,7% -10,1 17,7% 26,5% -8,7 20,5% 29,0% -8,5 Υβριδικά (HEV) 27,4% 17,6% +9,8 22,7% 13,7% +9,0 19,4% 10,6% +8,8 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,0% 3,2% +5,8 6,1% 1,7% +4,4 16,1% 8,1% +8,0 Φυσικό αέριο (bi-fuel) 1,4% 1,6% -0,2 1,3% 1,7% -0,4 2,7% 2,0% +0,9 Υγραέριο (bi-fuel) 2,7% 2,4% +0,3 1,7% 0,5% +1,2 *Εκδίδονται σε τριμηνιαία βάση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=