FLEETNEWS #133

29.11.21 #133 15 (-22,8%). Αύξηση κατέγραψε και η χώρα μας (+48,7%) με 907 μονάδες έναντι 610 του περσινού Οκτωβρίου. Το διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ ανήλθαν συνολικά σε 1,3 εκατ. μονάδες, αυξημένες κατά 14,1% σε ετήσια βάση. Παρά την πτώση των τελευταίων μηνών, όλες οι μεγαλύτερες αγορές είχαν καλές επιδόσεις μέχρι στιγμής, ιδιαίτερα η Ιταλία (+21,9%) και η Γαλλία (+12,2%), ενώ η ανάπτυξη ήταν πιο μέτρια στην Ισπανία (+3,7%) και τη Γερμανία (+3,7%). Συνολικά 8.920 νέα βαν ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα το δεκάμηνο του 2021 έναντι 5.509 του περσινού δεκαμήνου καταγράφοντας υψηλή ανάπτυξη (+61,9%). ΝΈΑ HCV 16 T ΚΑΙ ΆΝΩ Τον Οκτώβριο, η ζήτηση για βαρέα φορτηγά στην ΕΕ συρρικνώθηκε και πάλι (-4,5%), με την περιοχή να παρουσιάζει μικτά αποτελέσματα. Οι περισσότερες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης κατέγραψαν άνοδο, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (+22,9%), ενώ οι ταξινομήσεις σε όλες τις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης συρρικνώθηκαν τον περασμένο μήνα, επηρεάζοντας αρνητικά τα συνολικά αποτελέσματα της ΕΕ. Άνοδο σημείωσαν οι ταξινομήσεις και σε αυτό τον τομέα στη χώρα μας τον Οκτώβριο με 20 μονάδες έναντι 12 του αντίστοιχου περσινού (+66,7%). Συνολικά το δεκάμηνο, σχεδόν 200.000 νέα βαρέα φορτηγά έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 24,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020. Λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2020, όλες οι μεγάλες αγορές κατάφεραν να καταγράψουν θετικές επιδόσεις στο σύνολο του δεκαμήνου: Ιταλία (+30,5%), Ισπανία (+18,6%), Γερμανία (+12,3%) και Γαλλία (+8,3%). Η επίδοση της Ελλάδας ήταν αρνητική συνολικά φέτος (-6,3%) με 295 μονάδες το δεκάμηνο του 2021 έναντι 315 της αντίστοιχης περιόδου του 2020. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση στην ΕΕ για φορτηγά μειώθηκε κατά 7,5% φτάνοντας τις 23.479 νέες ταξινομήσεις. Όπως και στον τομέα των βαρέων φορτηγών, η Κεντρική Ευρώπη σημείωσε θετικά αποτελέσματα τον Οκτώβριο - ειδικά η Πολωνία (+20,1%), η οποία είναι μία από τις κορυφαίες αγορές φορτηγών της ΕΕ από πλευράς όγκου. Θετική και η επίδοση της Ελλάδας (+24%), με 31 μονάδες τον Οκτώβριο του 2021 έναντι 25 του περσινού. Αντίθετα, οι επιδόσεις των μεγάλων αγορών της Δυτικής Ευρώπης ήταν χειρότερες από εκείνες του Οκτωβρίου 2020. Την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 19,5%, ανερχόμενες συνολικά σε 240.369 μονάδες. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,8%) και την Κύπρο (-21,1%), όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα το δεκάμηνο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Ο όγκος πωλήσεων του Οκτωβρίου στον τομέα των λεωφορείων συρρικνώθηκαν κατά 21,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα αδύναμα αποτελέσματα των μεγαλύτερων αγορών -ιδιαίτερα της Γαλλίας (-28,4%) και της Ιταλίας (-48,7%)- παρέσυραν τη συνολική επίδοση της περιοχής. Αν και οι μικρότερες αγορές κατέγραψαν πραγματικά ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την EΕ+EΖΕΣ1+ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ %ΜΕΤ 21/20 ΙΑΝ-ΟΚΤ %ΜΕΤ 21/20 2021 2020 2021 2020 ΑΥΣΤΡΙΑ 8.164 3.013 +171,0 53.310 30.486 +74,9 ΒΕΛΓΙΟ 5.754 6.875 -16,3 62.058 59.724 +3,9 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 410 552 -25,7 5.709 4.010 +42,4 ΚΡΟΑΤΙΑ 703 559 +25,8 7.005 5.632 +24,4 ΚΥΠΡΟΣ 217 124 +75,0 1.644 1.302 +26,3 ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 1.457 1.743 -16,4 15.789 13.676 +15,5 ΔΑΝΙΑ 2.211 2.903 -23,8 26.319 24.581 +7,1 ΕΣΘΟΝΙΑ 259 289 -10,4 3.581 2.809 +27,5 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 943 1.214 -22,3 11.036 10.430 +5,8 ΓΑΛΛΙΑ 30.149 39.992 -24,6 361.037 321.922 +12,2 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 21.130 28.261 -25,2 223.017 215.034 +3,7 ΕΛΛΑΔΑ 907 610 +48,7 8.920 5.509 +61,9 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.689 1.953 -13,5 19.099 17.176 +11,2 IΡΛΑΝΔΙΑ3 1.270 1.651 -23,1 27.657 20.602 +34,2 ITAΛΙΑ4 14.387 18.644 -22,8 150.671 123.575 +21,9 ΛΕΤΟΝΙΑ 205 190 +7,9 2.149 1.778 +20,9 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 226 280 -19,3 2.914 2.444 +19,2 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 313 455 -31,2 3.880 3.712 +4,5 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 5.688 5.413 +5,1 58.659 51.120 +14,7 ΠΟΛΩΝΙΑ 5.212 5.439 -4,2 60.472 45.801 +32,0 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 2.352 2.477 -5,0 22.872 21.104 +8,4 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.203 1.019 +18,1 13.440 10.696 +25,7 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 587 490 +19,8 6.652 5.111 +30,2 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 700 838 -16,5 8.083 6.593 +22,6 ΙΣΠΑΝΙΑ 10.469 16.577 -36,8 130.579 125.927 +3,7 ΣΟΥΗΔΙΑ 2.401 3.300 -27,2 31.029 23.892 +29,9 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 119.006 144.861 -17,8 1.317.581 1.154.646 +14,1 EΕ145 106.138 131.385 -19,2 1.171.044 1.037.618 +12,9 EΕ126 12.868 13.476 -4,5 146.537 117.028 +25,2 IΣΛΑΝΔΙΑ 84 93 -9,7 969 829 +16,9 NOΡΒΗΓΙΑ 2.284 2.875 -20,6 28.404 25.768 +10,2 ΕΛΒΕΤΙΑ 2.040 2.389 -14,6 24.456 22.558 +8,4 EΖΕΣ 4.408 5.357 -17,7 53.829 49.155 +9,5 ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 27.420 28.753 -4,6 294.656 236.833 +24,4 ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 150.834 178.971 -15,7 1.666.066 1.440.634 +15,6 ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 137.966 165.495 -16,6 1.519.529 1.323.606 +14,8 ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3LCV ≤6t 4Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6ΚράτηΜέλη μετά το 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=