FLEETNEWS #132
22.11.21 #132 19 Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτο - κινήτων στην Ευρώπη κινδυνεύει να σταματήσει, θέτοντας σε κίνδυνο τις πωλήσεις 18 εκατ. ηλεκτρικών οχη - μάτων μπαταρίας, σύμφωνα με νέα στοιχεία, επισημαίνει η Transport & Environment ( T&E ). Οι κανόνες της Ε.Ε. για καθαρά αυτοκίνητα οδήγη - σαν σε πωλήσεις οχημάτων plug-in σχεδόν στο ένα πέμπτο της αγοράς. Ωστόσο, οι αδύναμοι στόχοι μεταξύ 2022 και 2030 δεν θα απαιτήσουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να υλοποιήσουν τα σχέδια παραγωγής EV και ίσως προκαλέσουν 55 εκατ. επιπλέον τόνους ρύπανσης CO2 - περισσότερους από τις ετήσιες εκ - πομπές όλων των αυτοκινήτων της Ισπανίας, σύμφωνα με ανάλυση της T&E. Ο στόχος 2025 της Ε.Ε. για τις αυτο - κινητοβιομηχανίες είναι τόσο αδύ - ναμος, που θα πραγματοποιηθεί δύο χρόνια νωρίτερα, διαπιστώνει η ανά - λυση. Και ενώ πολλές χώρες της Ε.Ε. πρέπει να μειώσουν σχεδόν στο μισό τις συνολικές εκπομπές τους μέχρι το τέλος της δεκαετίας, οι κατασκευα - στές αυτοκινήτων δεν θα συμβάλουν πολύ σε αυτό. Η T&E επισημαίνει πως χωρίς πιο φιλόδοξους στόχους κατασκευαστών αυτοκινήτων από το 2025 και μετά -συμπεριλαμβανο - μένων του ενδιάμεσου στόχου 2027 και της μείωσης CO2 κατά 80% των αυτοκινήτων το 2030, σε σύγκριση με σήμερα- θα είναι πολύ δύσκολο για τα κράτη-μέλη να επιτύχουν τους προτεινόμενους εθνικούς στόχους για το κλίμα έως το 2030. Ο Alex Keynes , διευθυντής καθαρών οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Η αύξη- ση των ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται στους κανόνες της Ε.Ε. για καθαρά αυτο- κίνητα, αλλά θα υποχωρήσει εάν δεν πα- ρέμβουν οι νομοθέτες. Τώρα είναι η ώρα να τεθούν σωστοί φιλόδοξοι στόχοι, εάν επιθυμούμε να μη χάσουμε μία δεκαετία στην απανθρακοποίηση αυτοκινήτων». Τα κενά στους κανόνες της Ε.Ε. απο - δυναμώνουν τον αντίκτυπό τους και θα επιτρέψουν στις αυτοκινητοβιο - μηχανίες να αποφύγουν την πώληση 840.000 αμιγώς ηλεκτρικών αυτο - κινήτων μόνο φέτος, διαπιστώνει η ανάλυση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ευκολότερους στό - χους πουλώντας βαρύτερα οχήματα, αυξάνοντας τις πωλήσεις SUV υψη - λών εκπομπών και plug-in υβριδικών. Η ευρεία εκμετάλλευση ώθησε τους κατασκευαστές να συμμορφωθούν με τους στόχους CO2 της Ε.Ε. για το 2021, διαπιστώνει η ανάλυση της T&E. Και τούτο, παρά το γεγονός ότι τρεις εταιρείες έχουν υψηλότερες εκπομπές ρύπων βενζίνης και ντίζελ κατά μέσο όρο από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Η T&E στήριξε την πρόβλεψή της στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ο Alex Keynes κατέληξε: «Οι αυτοκι- νητοβιομηχανίες διαφημίζουν απεγνω- σμένα τα πράσινα διαπιστευτήριά τους, αλλά μπλοφάρουν εκμεταλλευόμενες κάθε παραθυράκι για να καθυστερή- σουν τη μετάβαση σε αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές ρύπων. Οι πολιτικοί έχουν την ευκαιρία να τερματίσουν αυτή την υποκρισία, τώρα που η Ε.Ε. επικαιρο- ποιεί τους κλιματικούς στόχους για τους κατασκευαστές». Οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. και οι ευρω - βουλευτές συζητούν τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για νέα πρότυπα, που αναμένεται να οριστι - κοποιηθούν στις αρχές του 2023. TRANSPORT & ENVIRONMENT Ανησυχίες για την πορεία των EV Οι αδύναμοι στόχοι μεταξύ 2022 - 2030 δεν θα απαιτήσουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να υλοποιήσουν τα σχέδια παραγωγής EV προκαλώντας ίσως επιπλέον ρύπανση ΟΙ ΑΔΎΝΑΜΟΙ ΣΤΌΧΟΙ ΤΗΣ Ε.Ε. ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΎΝ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΏΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΆ ΤΟΥΣ ΓΙΑ EV Δεσμεύσεις κατασκευαστών για EV Ισχύοντες στόχοι Ε.Ε. Προτεινόμενοι στόχοι 2030 της Ε.Ε. Πηγή: T&E - Εκπομπές κατασκευαστών βάσει των σχεδίων παραγωγής τους το 2020 Μέσες εκπομπές CO 2 αυτοκινήτων σε γρ/χλμ (WLTP)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=