FLEETNEWS #132

22.11.21 #132 18 O Green NCAP ολοκληρώνει τη χρο - νιά με μια παρτίδα πέντε αυτοκι - νήτων, εν όψει κάποιων μεγάλων αλλαγών δοκιμών το 2022. Τα αμιγώς ηλεκτρικά Lexus UX 300e και Nissan LEAF e+ επιτυγχάνουν αμφότερα μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων. Δύο plug-in υβριδικά -το Renault CAPTUR - TECH και το Volkswagen Golf 8 GTE- αποσπούν τριάμισι αστέ - ρια και το μοναδικό αυτοκίνητο με κι - νητήρα εσωτερικής καύσης, το Audi A3 Sportback 35 TDI, εξακολουθεί να παίρνει τρία αστέρια. Μέχρι στιγμής, o Green NCAP βαθ - μολογεί τα αυτοκίνητα μόνο βάσει εκπομπών εξάτμισης και, έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία δεν έχουν εκπομπές εξάτμισης, διαθέ - τουν πλεονέκτημα. Τόσο το Nissan , όσο και το Lexus , εκμεταλλεύονται πλήρως αυτό το πλεονέκτημα και επιτυγχάνουν τη μέγιστη βαθμολο - γία, βάσει μικτών επιδόσεων καθα - ρού αέρα, εκπομπών αερίων θερμο - κηπίου και ενεργειακής απόδοσης. Μόνο στο τελευταίο κριτήριο, αυτά τα EV χάνουν κλάσμα βαθμού - το Lexus κυρίως λόγω της ενέργειας που καταναλώνει για τη θέρμανση της καμπίνας στη δοκιμή ψυχρού περιβάλλοντος (-7°). Ο Green NCAP κατέγραψε επίσης αυτονομία οδήγη - σης αρκετά χαμηλότερη αυτής που ισχυρίζεται η Lexus, αποτέλεσμα των πιο ρεαλιστικών δοκιμών σε σχέση με τους κανονισμούς. Το 2022, ο Green NCAP θα βασίσει την αξιολόγησή του για τις εκπο - μπές αερίων θερμοκηπίου σε ανά - λυση «από το διυλιστήριο (ή άλλη πηγή ενέργειας) στον τροχό - well- to-wheel», που σημαίνει πως θα συμπεριληφθούν και οι περιβαλλο - ντικές επιπτώσεις παραγωγής της ενεργειακής πηγής. Αυτό θα δώσει καλύτερη ένδειξη του πραγματικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος των αυτοκινήτων στους καταναλωτές, ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Alex Damyanov , νέος τεχνικός διευθυντής του Green NCAP, εξηγεί: «Η εξέταση μόνο των εκπομπών εξά- τμισης δίνει πλεονέκτημα στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, παραβλέποντας την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν. Το αντιλαμβανό- μαστε και επιχειρούμε να βελτιώσουμε το σύστημα αξιολόγησης, ώστε να πε- ριλαμβάνει αυτό το γεγονός. Του χρό- νου, σχεδιάζουμε επίσης να παρέχουμε στους καταναλωτές ανάλυση συνολικού κύκλου ζωής (LCA), η οποία θα τους επιτρέψει να αντιληφθούν ποιο αυτοκί- νητο προσφέρει τον καθαρότερο τρόπο μεταφοράς, ανάλογα με τη χρήση του, από πού προέρχεται η ηλεκτρική ενέρ- γεια, πού παράγεται το όχημα και πώς ανακυκλώνεται τελικά». Τα δύο PHEV, το Golf 8 GTE και το Captur E-Tech Plug-in 160 , ισο - βαθμούν στη δεύτερη θέση του γύρου δοκιμών, αποσπώντας τριά - μισι αστέρια έκαστο. Όπως όλα τα PHEV, αποδίδουν καλύτερα όταν η μπαταρία φορτίζεται τακτικά, αλλά και τα δύο διαθέτουν αποτελεσμα - τική επεξεργασία καυσαερίων, που διατηρεί χαμηλές εκπομπές ρύπων όταν λειτουργούν με βενζίνη. Τέλος, το Audi A3 Sportback 35 TDI με κινητήρα ντίζελ παρουσίασε πολύ καλά αποτελέσματα Καθαρού Αέρα και Ενεργειακής Απόδοσης, αλλά μέτρια απόδοση κατακράτησης αε - ρίων θερμοκηπίου. Ωστόσο, η βαθ - μολογία τριών αστέρων του Green NCAP αποτελεί καλή απόδοση για ένα παραδοσιακό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. O GREENNCAP ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΤΟ 2022 Τα αποτελέσματα του Green NCAP

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=