FLEETNEWS #132

22.11.21 #132 17 «Ο εθνικός κλιματικός νόμος είναι ιστο- ρικής σημασίας καθώς ορίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας για τη σταδιακή μείωση των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με σκοπό την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Περιβάλ - λοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέ - κας , κατά την παρουσίαση, σε συ - νέντευξη τύπου, του νέου θεσμικού πλαισίου που θα αποτελέσει τον οδι - κό χάρτη για την πράσινη μετάβαση της χώρας τα προσεχή χρόνια. Το σχέδιο περιλαμβάνει: εθνικούς ποσοτικούς στόχους και επιμερισμό τους στους 7 κυριότερους τομείς μέσω της σύνταξης πενταετών προ - ϋπολογισμών άνθρακα με βάση τις προβλέψεις του ΕΣΕΚ. Ενσωμάτωση των μέτρων προσαρ - μογής στην κλιματική αλλαγή στις τομεακές πολιτικές. Σύστημα δια - κυβέρνησης και δείκτες παρακο - λούθησης. Γενικές κατευθύνσεις και συγκεκριμένα μέτρα. Ουσιαστικά, πρόκειται για τον Οδικό Χάρτη που θα υιοθετήσει η χώρα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Για το σκοπό αυτό, θεσπίζο - νται οι εξής ποσοτικοί στόχοι: Α. ΠΟΣΟΤΙΚΟΊ ΣΤΌΧΟΙ „ Μείωση εκπομπών αερίων θερμο - κηπίου κατά 55% έως το 2030 σε σχέση με το 1990. „ Μείωση εκπομπών αερίων θερμο - κηπίου κατά 80% έως το 2040 σε σχέση με το 1990. „ Κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 (αυτό σημαίνει ότι οι ρύποι που εκλύονται από τις ρυπογόνες παραγωγικές δραστηριότητες πρέ - πει να απορροφώνται πλήρως). Οι στόχοι και η πορεία επίτευξής τους θα επανεξετάζονται κάθε πέντε χρόνια, αρχής γενομένης από το τέ - λος του 2024. Η πορεία επίτευξης και ο επιμερι - σμός των βαρών στους επιμέρους τομείς γίνονται μέσω της κατάρ - τισης τομεακών προϋπολογισμών άνθρακα πενταετούς διάρκειας για: „ παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, „ μεταφορές, „ βιομηχανία, „ κτίρια, „ γεωργία και κτηνοτροφία, „ απόβλητα και „ χρήσεις γης, αλλαγές χρήσεων γης και δασοπονία. Για καθέναν από τους παραπάνω κλάδους θα εκπονούνται τομεακοί προϋπολογισμοί άνθρακα, αρχής γε - νομένης από το 2023 για την περίοδο 2026-2030. Η διαδικασία θα επανα - λαμβάνεται κάθε πέντε έτη για την επόμενη πενταετή περίοδο. ΕΙΔΙΚΆ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ, ΠΕΡΙΛΑΜΒΆΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΚΌΛΟΥΘΑΜΈΤΡΑ: „ Από το 2023, το 1/4 των νέων εται - ρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρή - σης που ταξινομούνται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξω - τερικής φόρτισης ρύπων έως 50γρ CO2/χλμ. „ Από το 2025, υποχρεωτικά σε Αθή - να και Θεσσαλονίκη: — Όλα τα νέα ταξί ηλεκτροκίνητα. — Το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλο - νίκη ηλεκτροκίνητα. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, τα μέ - τρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθ - μών φόρτισης. Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Ο πρώτος Κλιματικός Νόμος Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο LAVO είναι το πρώτο του είδους του. Σχε - διασμένο από το Studio MOM της Ολλανδίας από κοινού με την πρω - τοπόρο στις μπαταρίες υδρογόνου LAVO , θα αποτελεί «εργαλείο για κινητικότητα χωρίς εκπομπές», όπως αναφέρουν οι εφευρέτες του - προ - σαρμόζεται εύκολα από ποδήλατο πόλης σε ποδήλατο μεταφορών χάρη στην σπονδυλωτή κατασκευή του. Με ένα σύστημα που αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότι - ας Ουαλίας, η μπαταρία υδρογόνου του ποδηλάτου LAVO χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για να εξάγει υδρο - γόνο από το νερό. Το υδρογόνο στη συνέχεια απορροφάται από μια με - ταλλική πατέντα, που το μετατρέπει σε τάση μπαταρίας. Σύμφωνα με τη LAVO, ένα ποδήλατο μπορεί να αποθηκεύσει έως και 40 kWh υδρο - γόνου, αρκετό για να τροφοδοτήσει ένα ολόκληρο νοικοκυριό για δύο ημέρες. Οι επενδύσεις στο υδρογό - νο αυξάνονται - η Ε.Ε. σχεδιάζει να δαπανήσει 470 δισ. ευρώ για πράσινο υδρογόνο έως το 2050. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=