FLEETNEWS #131

15.11.21 #131 20 Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευα - στών Αυτοκινήτων ( ACEA ) προειδο - ποιεί τους αρμόδιους χάραξης πολι - τικής της Ε.Ε. για το διπλό πρόβλημα υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυ - τοκινήτων: παρατηρείται κατάφωρη έλλειψη φορτιστών στην περιοχή και πολύ λίγοι από τους υπάρχοντες μπορούν να φορτίσουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα. Η ACEA κρούει τον κώδωνα του κιν - δύνου, καθώς οι εθνικές κυβερνή - σεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόκειται να αποφανθούν για τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτι - κών Καυσίμων ( AFIR ) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. Το AFIR αποτελεί κεντρικό συστατι - κό του ευρωπαϊκού πακέτου για το κλίμα «Fit for 55» , το οποίο περιλαμ - βάνει και νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα. Από τους περίπου 225.000 δημόσι - ους φορτιστές που διατίθενται στην Ε.Ε., μόνον 25.000 είναι κατάλληλοι για ταχεία φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνον ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει ταχυφορ - τιστή (ισχύος άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (δυνατό - τητας 22 kWή μικρότερη) διαθέτουν πρίζες μικρής ικανότητας. Η φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μία από αυτές τις 200.000 πρί - ζες χαμηλής τεχνολογίας μπορεί να διαρκέσει και ολόκληρη νύχτα. Αντι - θέτως, η χρήση ενός ταχυφορτιστή μεγάλης ισχύος μπορεί να περιορίσει το χρόνο σε λιγότερο από μία ώρα. Οι ταχυφορτιστές, ωστόσο, εξακο - λουθούν να είναι ελάχιστοι (11%) στο ευρωπαϊκό δίκτυο υποδομής. «Για να υιοθετήσουν περισσότεροι πο- λίτες την ηλεκτροκίνηση, πρέπει να εξαλειφθεί κάθε ταλαιπωρία φόρτισης», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema . «Ο κό- σμος πρέπει να δει πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι ταχέα και εύκολα στη χρήση - χωρίς αναμονή και μεγάλες ουρές». «Η φόρτιση πρέπει να καταστεί πρα- κτική και απλή, όπως ο ανεφοδιασμός σήμερα. Δυστυχώς, η πρόταση AFIR δεν είναι αρκετά φιλόδοξη για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επιπλέον, δεν ευθυ- γραμμίζεται με τους προτεινόμενους νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα», προειδοποίησε ο κ. Huitema. Ως εκ τούτου, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημα - ντικά την πρόταση της Επιτροπής , προκειμένου να διασφαλιστεί η δημιουργία πυκνού ευρωπαϊκού δι - κτύου υποδομών φόρτισης και ανε - φοδιασμού, συμπεριλαμβανομένου επαρκούς αριθμού ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε. έως το 2030. Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα περιλα - βάνεται στις 10 χώρες της Ε.Ε. που δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή -οποιουδήποτε τύπου- για κάθε 100 χλμ βασικού οδικού δικτύου. ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Μόνο 1 στα 9 σημεία φόρτισης είναι γρήγορο ΣΗΜΕΊΑ ΚΑΝΟΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΤΑΧΕΊΑΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ (ΑΝΆ ΧΏΡΑ, 2020) ΚΑΝΟΝΙΚΟΊ ΦΟΡΤΙΣΤΈΣ (<=22KW) ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΈΣ (>22KW) % ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΈΣ Αυστρία 6.724 1.347 16,7 Βέλγιο 8.006 475 5,6 Βουλγαρία 118 76 39,2 Κροατία 483 187 27,9 Κύπρος 46 24 34,3 Τσεχία 590 610 50,8 Δανία 2.699 555 17,1 Εσθονία 223 176 44,1 Φινλανδία 3.244 484 13 Γαλλία 42.000 3.751 8,2 Γερμανία 37.213 7.325 16,4 Ελλάδα 253 22 8 Ουγγαρία 1.008 283 21,9 Ιρλανδία 736 254 25,7 Ιταλία 11.842 1.231 9,4 Λετονία 56 235 80,8 Λιθουανία 74 100 57,5 Λουξεμβούργο 1.051 10 0,9 Μάλτα 96 - 0 Ολλανδία 64.236 2.429 3,6 Πολωνία 1.039 652 38,6 Πορτογαλία 1.976 494 20 Ρουμανία 317 176 35,7 Σλοβακία 656 268 29 Σλοβενία 481 129 21,1 Ισπανία 5.279 2.128 28,7 Σουηδία 8.804 1.566 15,1 ΣΥΝΟΛΟ ΕΕ 199.250 24.987 11,1 Μόνον ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει ταχυφορτιστή (ισχύος άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης ικανότητας 22 kW ή μικρότερη) διαθέτουν πρίζες μικρής ικανότητας

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=