FLEETNEWS #131
15.11.21 #131 19 αυτός όγκος καθαρών οχημάτων θα διατεθεί τελικά μέσω remarketing και θα καταλήξει στη γενική αγορά». Εκτός, φυσικά, εάν η γενική αγορά δεν επι - θυμεί ακόμα ηλεκτρικά οχήματα, οπότε οι remarketers θα χάσουν. 5 Επιδοτήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων Ο κ. Lopez παρουσίασε μια άλλη επιλογή για την ενίσχυση της εξά - πλωσης των ηλεκτρικών οχημάτων: «Επιδοτήσεις για την αγορά μεταχειρι- σμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Υπάρ- χουν διαφορετικά συστήματα στην Ολ- λανδία, τη Γερμανία και τη Γαλλία, κάτι που δείχνει δύο πράγματα: ορισμένες κυβερνήσεις αρχίζουν να αναγνωρίζουν τη σημασία της υποστήριξης της αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Και αυτές οι προσπάθειες έχουν θετικό αποτέλεσμα». 6 Θέματα «υγείας» μπαταριών «Οι έρευνες δείχνουν ότι μετά την τι- μή ακολουθεί η αυτονομία ως προτεραι- ότητα για τους αγοραστές μεταχειρισμέ- νων EV» , ανέφερε ο Roland Gagel , μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της CARA και επικεφαλής έργου της ομάδας εργασίας του οργανισμού για τον καθορισμό των παραμέτρων ανεξάρτητης πιστοποίησης υγείας μπαταριών. «Κατά την εκτίμησή μου, οι μπαταρίες με τουλάχιστον 90% της αρχικής χωρητικότητας θα θεωρούνται καλές, ενώ όσες διαθέτουν 80% ή λιγό- τερο θα θεωρούνται κακές». 7 Απαιτούμενες επενδύσεις Ο Bertrand Donck , CEO της Macadam , επεσήμανε μια δαπα - νηρή αλήθεια: η ηλεκτροκίνηση θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις από τους remarketers. Ένα απλό παράδειγμα: «Τα EV είναι 25% έως 50% βαρύτερα. Η μεταφορά τους ση- μαίνει μεγαλύτερη φθορά, μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και, τελικά, άλλα οχήματα» . Οι υπεύθυνοι διάθεσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στό - λου (defleeters) θα πρέπει να επεν - δύσουν σε υποδομή φόρτισης και οι remarketers γενικά σε απόκτηση τεχνογνωσίας ηλεκτρικών οχημάτων. 8 Η υποδομή μπορεί να σώσει τα «ανεπιθύμητα» EV Όπως λέει το γνωστό απόφθεγμα, είναι δύσκολες οι προβλέψεις, ειδικά για το μέλλον. Ενώ οι remarketers ανησυχούν πολύ σχετικά με την επα - ναπώληση μεταχειρισμένων EV περιο - ρισμένης αυτονομίας, ίσως η αύξηση της υποδομής φόρτισης σώσει την κατάσταση. «Όταν γενικευθεί η υποδο- μή φόρτισης, η χρήση ενός EV περιορι- σμένης αυτονομίας ίσως να μη θεωρείται πλέον πρόβλημα», ανέφερε ο κ. Lopez. 9 PHEV - μια σύντομη δεύτερη ζωή; Ίσως εξαφανιστεί το πρόβλημα των PHEV -κυριολεκτικά- στην πηγή. «Δεν πιστεύω πως τα υβριδικά plug-in θα πα- ραμείνουν για πολύ καιρό» , ανέφερε ο κ. Odinius. «Δεν είμαι σίγουρος πως θα δούμε τρίτη ή ακόμα και δεύτερη γενιά μοντέλων PHEV». 10 Ένα ερώτημα και μια απάντη - ση Το μερίδιο αγοράς των νέων ηλε - κτρικών οχημάτων τριπλασιάζεται ετησίως. Τούτο σημαίνει πως το remarketing πρέπει να διαχειριστεί σε λίγα χρόνια αυτήν την εισροή. «Οπότε, δεν έχουμε πολύ χρόνο», είπε ο κ. Donck. «Το ερώτημα είναι: είμαστε έτοιμοι;» Το πάνελ εμπειρογνωμόνων (στη φωτογραφία) συμφώνησε: ένας κλάδος που έχει αρκετή αυτογνωσία για να θέτει τέτοιο ερώτημα, είναι στον σωστό δρόμο για να δώσει την απάντηση - και να μετατρέψει τους αναρωτώμενους σε αυριανούς νι - κητές. Οι νομοθέτες επικεντρώνονται στην προώθηση νέων ηλεκτρικών οχημάτων, περιπλέκοντας το τέλος του κύκλου ζωής τους, όταν αυτά τα EV πρέπει να επαναπωληθούν. Πρόκειται για αλλαγή που θα δημιουργήσει κέρδη και ζημίες
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=