FLEETNEWS #131

15.11.21 #131 18 «Τα EV έρχονται». Αυτός ήταν ο τίτ - λος της εναρκτήριας παρουσίασης του Marc Odinius στο Fleet Europe Remarketing Forum , στις 9 Νοεμ - βρίου, στις Βρυξέλλες. Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν: η ηλε - κτροκίνηση φέρνει τεράστιες αλ - λαγές στη βιομηχανία, κάποιες από αυτές αχαρτογράφητες. Πώς μπο - ρούν οι remarketers να διαχειριστούν αυτές τις αλλαγές και να βγουν κερ - δισμένοι; Συνολικά 180 συμμετέχοντες πα - ρακολούθησαν την ειδική αυτή δι - οργάνωση για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, στο πλαίσιο του Fleet Europe Summit . To Remarketing Forum, το οποίο επιμελήθηκε ο ειδι - κός remarketing του Fleet Europe , Johan Verbois , εμβάθυνε και σε άλλα θέματα πέραν της ηλεκτροκίνησης. Με σειρά παρουσιάσεων και συζη - τήσεων, 16 ειδικοί ασχολήθηκαν με τον κύκλο εργασιών (πώς να αυξη - θεί), την ανακαίνιση (νέοι και κα - λύτεροι τρόποι) και το μέλλον του remarketing (λαμπρό, αν ακολου - θούνται οι τάσεις). Ωστόσο, το κύριο θέμα πριν από το γεύμα ήταν η ηλεκτροκίνηση. Οι νο - μοθέτες επικεντρώνονται στην προ - ώθηση νέων ηλεκτρικών οχημάτων, περιπλέκοντας το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων, όταν αυτά τα EV πρέπει να επαναπωληθούν. Πρόκει - ται για αλλαγή που θα δημιουργήσει κέρδη και ζημίες. Πώς θα παραμεί - νετε στη σωστή πλευρά της ιστορίας του αυτοκινήτου; Οι παριστάμενοι ενημερώθηκαν λεπτομερώς. Συνο - ψίζουμε τα 10 πιο σημαντικά σημεία της διοργάνωσης σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. 1 Οι στόλοι πρωτοστατούν Με βάση τις γνώσεις αγοράς της Dataforce , ο κ. Odinius προέβλεψε με βεβαιότητα πως μέχρι το 2026 περίπου οι μισές ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη θα διαθέ - τουν εναλλακτικό σύστημα κίνησης - στις περισσότερες περιπτώσεις, BEV ή PHEV. Οι εταιρικοί στόλοι, πολύ πιο μπροστά από το σύνολο της αγοράς, πρωτοστατούν στην υιοθέτηση. «Τουλάχιστον μέχρι το 2026, τα περισσό- τερα νέα EV θα ταξινομούνται από εται- ρικούς στόλους, παρόλο που αποτελούν πολύ μικρότερο τμήμα της συνολικής αγοράς από τον ιδιωτικό τομέα». 2 Οι επιδοτήσεις λειτουργούν Ένα γράφημα του κ. Odinius έμοιαζε με κάποιον που έπαθε καρ - διακή προσβολή - δύο απότομες αιχμές, αμφότερες στο τέλος του έτους. «Αυτό είναι το αποτέλεσμα του τέλους των επιδοτήσεων EV στην ολλαν- δική αγορά: οι άνθρωποι σπεύδουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα προτού εξαντληθούν οι επιδοτήσεις» . Με άλλα λόγια: τα οικονομικά μέτρα προώ - θησης νέων ηλεκτρικών οχημάτων έχουν σαφή επίδραση στην αγορά. 3 Η καμπύλη PHEV επιπεδοποι - είται Πριν από λίγο καιρό, τα PHEV -υβριδι - κά, με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες- ήταν η ασφα - λής λύση των οδηγών που ανησυχού - σαν για τη μετάβαση στα EV. Αλλά η ασφάλεια μπορεί να μετατραπεί σε ανασφάλεια κατά το remarketing. Σε πολλές αγορές, τα αμιγώς ηλεκτρικά BEV αρχίζουν να έχουν το ίδιο μερίδιο αγοράς με τα PHEV και, ενώ η καμπύ - λη BEV εξακολουθεί να ανεβαίνει, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κ. Odinius, η καμπύλη PHEV αρχίζει να επιπεδοποιείται. Εάν η υβριδική τεχνολογία πάψει να ενδιαφέρει, θα μπορούσε να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στις υπολειμματικές της αξίες σε λίγα χρόνια. 4 Οδηγία ZEV για μεγάλους στό - λους; Οι εταιρικοί στόλοι αντιπροσω - πεύουν περίπου το 20% των αυ - τοκινήτων της ΕΕ, αλλά -παρά τον πρωτοποριακό τους ρόλο στην ηλε - κτροκίνηση- συμβάλλουν κατά 55% στις εκπομπών CO2 αυτοκινήτων, ανέφερε ο Saul Lopez , διευθυντής Electric Fleets Programme του λό - μπι των Βρυξελλών , Transport & Environment . «Γι' αυτό θα προτεί- νουμε οδηγία για οχήματα μηδενικών εκπομπών στους μεγάλους στόλους έως το 2030. Εάν οι μεγάλοι στόλοι υποχρε- ωθούν να αγοράσουν BEV, ο τεράστιος FLEET EUROPE SUMMIT Τι μάθαμε από το Remarketing Forum Το Fleet Europe Remarketing Forum πραγματοποιήθηκε στις 9 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του Fleet Europe Summit. Μια εμπειρία ανακάλυψης των καινοτομιών που διαμορφώνουν τον τομέα remarketing και προετοιμασίας για το μέλλον του Fleet. Το Fleetnews φέτος εκπροσωπήθηκε από τον εκδότη του, Βαγγέλη Παπαλιό.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=