FLEETNEWS #130
08.11.21 #130 18 Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 25%, στις μόλις 964.800 μονάδες. Ο Felipe Munoz , Global Analyst της JATO Dynamics , σχολίασε: «Οι αντι- πρόσωποι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων, λόγω έλλειψης ημιαγω- γών. Ως εκ τούτου, πολλοί καταναλωτές που δεν θέλουν να περιμένουν πάνω από ένα χρόνο για ένα νέο αυτοκίνητο, στράφηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Μέχρι σήμερα, οι 26 ευρωπαϊκές αγορές συνεχίζουν να παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το 2020, ωστόσο η διαφορά μειώ - θηκε. Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους, οι συνολικές ταξινομήσεις ήταν 27% περισσότερες από το πρώτο εξάμηνο του 2020. Τα αποτελέσματα μέχρι τον Σεπτέμβριο δείχνουν πως η διαφορά μειώθηκε μόλις στο 7%. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Φέτος, η βιομηχανία ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά στην πανδημία, αλλά τώ- ρα πλέον αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η αυξα- νόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ενθαρρυντική, αλλά οι πωλήσεις δεν είναι ακόμη αρκετά ισχυ- ρές για να αντισταθμίσουν τις μεγάλες μειώσεις που παρατηρούνται στις άλλες κατηγορίες». ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ Η ΑΎΞΗΣΗ ΤΩΝ EV Οι κατασκευαστές που διαθέτουν μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων επηρεάστηκαν λιγότερο από την τρέχουσα κρίση, καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνεχίζουν να επωφε - λούνται των διαφόρων κινήτρων και επιδοτήσεων που διατίθενται για αυ - τά τα οχήματα. Σε πλήρη αντίθεση, η έλλειψη ημιαγωγών και η αυξανό - μενη σοβαρότητα της κλιματικής κρίσης προκάλεσαν κάθετη πτώση στις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ. Τον Σεπτέμβριο, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων σημείωσαν μηνιαία αύξηση 44%, στις 221.500 μονάδες, ενώ οι ταξινομήσεις diesel μειώθηκαν κατά 51%, στις 167.000 μονάδες. Προ πανδημίας, ταξινομούνταν 10,3 νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για κάθε ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό όχημα. Σήμερα, αυτή η αναλογία μειώθηκε σε μόλις 1,3. ΟMunoz πρό - σθεσε: «Μετατοπίσεις τέτοιου μεγέθους είναι σπάνιες και διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν στην τρέχουσα κατάσταση. Εκτός από τα κίνητρα, οι κατασκευαστές βελτίωσαν την γκάμα τους με περισσό- τερα μοντέλα και καλύτερες προσφορές και πολλοί δρομολογούν την περιο- ρισμένη προμήθεια ημιαγωγών στην Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ JATODYNAMICS ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ Το TeslaModel 3 στην κορυφή ΤΟ TOP 10 ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ 2021 – ΕΥΡΏΠΗ-26 ΣΥΝΟΛΙΚΆ Vs ΣΕΠ 20 Vs ΣΕΠ 19 PHEV* Vs ΣΕΠ 20 BEV* Vs ΣΕΠ 20 *Εξαιρούνται Εσθονία, Λιθουανία, Λετονία, Λουξεμβούργο 1 Tesla Model 3 24.591 +58% +42% Ford Kuga 3.385 +59% Tesla Model 3 24.512 +58% 2 Renault Clio 18.264 -23% -27% BMW Series 3 3.200 +71% Tesla Model Y 8.926 Νέο 3 Dacia Sandero 17.988 -9% +41% Peugeot 3008 2.832 +86% Volkswagen ID.3 8.302 0% 4 Volkswagen Golf 17.507 -39% -45% BMW X5 2.644 +56% Renault Zoe 6.580 -40% 5 Fiat 500 16.349 -3% 0% Hyundai Tucson 2.620 Νέο Skoda Enyaq 5.942 Νέο 6 Opel Corsa 15.502 -41% -45% Mercedes GLC 2.318 +11% Kia Niro 5.516 +13% 7 Peugeot 2008 14.931 -16% +5% Volvo XC40 2.258 -42% Fiat 500 4.758 Νέο 8 Hyundai Tucson 14.088 +40% +7% Toyota RAV4 2.223 +146% Volkswagen ID.4 4.603 Νέο 9 Peugeot 208 13.895 -31% -12% Cupra Formentor 2.213 Νέο Peugeot 208 4.332 +49% 10 Renault Captur 13.715 -36% -22% BMW X3 2.123 +104% Dacia Spring 4.166 Νέο ΕΥΡΏΠΗ-26 ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ (%) Σεπτέμβριος ΠΟΣΟΣΤΙΑΊΑ ΜΕΤΑΒΟΛΉ vs Σεπτεμβρίου 2020 vs Σεπτεμβρίου 2019 Σεπτέμβριος - Εκατ. μονάδες
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=