FLEETNEWS #130
08.11.21 #130 15 Η αυτοκινητοβιομηχανία του Βιετ - νάμ περιοριζόταν, μέχρι πρόσφατα, σε εργοστάσια ανταλλακτικών και συναρμολόγησης, αλλά οι φιλοδοξί - ες του Vingroup , του μεγαλύτερου επιχειρηματικού ομίλου της χώρας, πρόκειται να αλλάξουν την κατά - σταση. Σε τοπικό επίπεδο, ο κλάδος αυτοκινητοβιομηχανίας «VinFast» του ομίλου αντιπροσωπεύει τις δυνα - τότητες της χώρας. Η αυτοκινητοβι - ομηχανία ξεκίνησε από το μηδέν και μετατράπηκε σε κατασκευαστή EV σε χρόνο ρεκόρ. Η VinFast θ α παρουσιάσει δύο EV στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον Δεκέμβριο, συνεχίζο - ντας την εκστρατεία της για είσοδο στις δυτικές αγορές. Γι’ αυτό, η βιετ - ναμέζικη αυτοκινητοβιομηχανία ακο - λουθεί τον οδικό χάρτη των κινεζικών μαρκών SAIC και XPeng . Η αναγνώριση της μάρκας αποτελεί βασικό στοιχείο στρατηγικής της VinFast. Η επωνυμία μπορεί να είναι αρκετά γνωστή στους Βιετναμέζους, αλλά πέραν αυτών, το Vingroup δεν θυμίζει κάτι. Εξετάζεται ακόμα και αρχική δημόσια εγγραφή, καθώς η ένταξη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ μπορεί να αποτελεί μέσο άντλησης κεφαλαίων και αναγνώρισης της μάρκας. Βέβαια, για να μπορέσει να ανταγω - νιστεί τοπικές μάρκες, όπως η VW , η VinFast θα πρέπει να προσφέρει εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές. Η VinFast υποστηρίζεται από το πολύ επιτυχημένο Vingroup, που δρα - στηριοποιείται σε διάφορες αγορές (ακίνητα, εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη, λιανική…). Ωστόσο, η αναγνώριση ως παγκόσμια μάρκα αυτοκινήτου κοστίζει, όπως απο - δεικνύεται από τα αποτελέσματα της VinFast του α΄ εξαμήνου 2021: απώλειες 11,3 τρισ. VND (430 εκατ. ευρώ), πωλήσεις μόνον 30.000 μο - νάδων, έναντι παραγωγικής ικανότη - τας 250.000 μονάδων ετησίως. Άλλα 346 περίπου εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για εργοστάσιο μπα - ταριών, το οποίο θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2022, με ικανότητα 5 GWh έως το 2025. VINFAST Οι παραγγελίες από ΗΠΑ και Ε.Ε. ξεκινούν το 2022 Η νεοφυής εταιρεία Nuro με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία αναπτύσ - σει αυτόνομα οχήματα (AV) για υπηρεσίες παράδοσης, συγκέ - ντρωσε κεφάλαια 600 εκατ. δολαρίων από την Tiger Global Management και την Google . Η χρηματοδότηση αύξησε την αποτίμηση της Nuro στα 8,6 δισ. δολάρια, 72% υψηλότερη σε σχέ - ση με πέρυσι. Τα επιπλέον χρήματα θα βοηθή - σουν την προώθηση εμπορευμα - τοποίησης του AV τρίτης γενιάς της εταιρείας. Ένα εργοστάσιο στη Νότια Νεβάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο και η παραγωγή να ξεκινήσει το 2022. ΗNuro ιδρύθηκε το 2016 από δύο πρώην μηχανικούς της Google και διαθέτει σταθερή ροή επεν - δυτών, που την έφερε στην κο - ρυφή των AV startup. Σε αντί - θεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της, η Nuro έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της στο σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλής ταχύτητας για τη μεταφορά αγαθών αντί ανθρώπων. Η εταιρεία σκοπεύει να κεφαλαι - οποιήσει την αυξανόμενη τάση ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία επιταχύνθηκε με την πανδημία. Στην πραγματικότητα, η Nuro υπήρξε η πρώτη εταιρεία AV με άδεια από την Καλιφόρνια, που της επιτρέπει να χρεώνει τις υπη - ρεσίες παράδοσης. Σήμερα, η Nuro εφαρμόζει πιλοτικά την τεχνολογία της με μια ομάδα σημαντικών εταιρειών λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ ( Walmart , CVS , Kroger ) και με τη FedEx . Παράλληλα με τα νέα περί χρημα - τοδότησης, η Nuro ανακοίνωσε επίσης πενταετή συνεργασία με το Google Cloud. Οι υπηρεσίες cloud αποτελούν απαραίτητη αλλά πολύ δαπανηρή ανάγκη για τους διαχειριστές αυτόνομων οχημάτων, καθώς παράγουν τε - ράστιο όγκο δεδομένων. Δεν είναι σαφές πώς συνάδει η επένδυση και η συνεργασία της Google με τη Nuro, με τη σχέ - ση της με τη Waymo, το πρώην έργο αυτόνομης οδήγησης της Google, που είναι πλέον ανεξάρ - τητη εταιρεία της μητρικής της Google, Alphabet . Η GOOGLE ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΗ STARTUP NURO
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=