FLEETNEWS #130

08.11.21 #130 14 Εκπρόσωποι των κυβερνήσεων στη διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα -COP26- στη Γλασκόβη επικεντρώ - θηκαν στα ορυκτά καύσιμα, με δεσμεύσεις για τον περιορισμό της παραγωγής και της χρήσης του πετρελαίου, του φυσικού αε - ρίου και του άνθρακα. Η κρίση της πανδημίας δεν αποτέλεσε πα - ρά παρένθεση για το κλίμα και οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, του κυριότερου αε - ρίου που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου, επανήλθαν σχε - δόν στο επίπεδο που βρίσκονταν προηγουμένως, κάτι που μειώνει ολοένα περισσότερο το χρόνο που απομένει για την αποτροπή της κλι - ματικής αλλαγής, προειδοποίησε η έκθεση του Global Carbon Project, που δόθηκε στη δημοσιότητα επ’ ευκαιρία της COP26. Η πανδη - μία ανέστειλε μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας σε παγκόσμια κλίμακα, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την καύση ορυκτών καυσίμων, οδηγώντας σε θεαματική πτώση κατά 5,4% των συνολικών εκπομπών το 2020. Όμως το 2021, οι εκπομπές αυτές αναμένεται να αυξηθούν αλμα - τωδώς, κατά 4,9%, φθάνοντας σε επίπεδο μόλις 1% κατώτερο από το απόλυτο ρεκόρ του 2019. Η επαναφορά των εκπομπών στα προ πανδημίας επίπεδα αποδίδεται κυρίως στα ορυκτά καύσιμα. Περισσότερα στο fleetnews.gr COP26 Η διάσκεψη για το κλίμα και τα ορυκτά καύσιμα Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΕΤΡΑ Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας , παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο της 4 ης Νοεμεβρίου τις ακόλουθες νομοθετικές πρωτοβουλίες: εθνικός κλιματικός νόμος, εκσυγχρονισμός αδειοδοτικής διαδικασίας έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αποθήκευση ηλεκτρι - κής ενέργειας, υπεράκτια αιολικά πάρκα, μετασχηματισμός Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής Υδρογονανθράκων. Μακροπρόθεσμος ποσοτικός στόχος είναι να καταστεί η Ελλάδα, το αργότερο έως το 2050, κλιματικά ουδέτερη. Ενδιάμεσοι ποσοτικοί στόχοι είναι η μείωση έως το 2030 των καθαρών εκπομπών κατά 55% σε σχέση με το 1990 και έως το 2040 κατά 80% σε σχέση με το 1990. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΑΠΟ ΤΟ 2022 ΘΑ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΦΟΡΗΤΟΙ ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ EV Το ZipCharge Go είναι ένας φορη - τός φορτιστής EV, για ιδιοκτήτες και διαχειριστές ηλεκτρικών οχη - μάτων που διαθέτουν οδηγούς που δεν μπορούν να συνδεθούν στο σπίτι ή θέλουν να νιώθουν ασφαλείς διαθέτοντας φορτιστή κατά τις μετακινήσεις τους. Το Go που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2022, διαθέτει αρκετή χωρητι - κότητα για να δώσει σε ένα μέσο EV αυτονομία έως και 32 χιλιομέ - τρων σε περίπου 30 λεπτά. Κατά τη φόρτιση, η μονάδα συνδέεται στο όχημα με καλώδιο Τύπου 2. Για επιπλέον ασφάλεια, διαθέτει γεωφραγή (geofencing) και εντο - πισμό συσκευής. Η υποστήριξη 4G επιτρέπει παρακολούθηση εξ αποστάσεως και προγραμματισμό φόρτισης. Η συσκευή αποτελείται από πλαίσιο αλουμινίου και ανα - κυκλωμένο πλαστικό κέλυφος και μπορεί να εξατομικευθεί με διάφο - ρα χρώματα. Καθώς είναι σφραγι - σμένη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Η ZipCharge διευθύνεται από τους βετεράνους του κλάδου, Jonathan Carrier και Richie Sibal , οι οποίοι έχουν ασχοληθεί με τη μηχανική ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκι - νήτων και την ανάπτυξη προϊόντων σε αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπε - ριλαμβανομένων των McLaren , JLR και Lotus . Στη σημερινή μορφή του, το Go έχει μέγεθος βαλίτσας, επομένως καταλαμβάνει μεγάλο χώρο αποσκευών και ζυγίζει λίγο λιγότερο από 25 κιλά. Η εταιρεία δεν έχει ακόμα ανακοι - νώσει την τιμή του Go, αλλά ανα - φέρει πως θα είναι συγκρίσιμη με το κόστος ενός οικιακού φορτιστή επιπέδου 2. Εναλλακτικά, οι φορ - τιστές Go θα διατίθενται κατόπιν συνδρομής, από 58 ευρώ το μήνα. Πηγή: Global Carbon Project (2021) Carbon budget and trends 2021 Πρόβλεψη 2021 36.4 Gt CO  4,9% (4,1%-5,7%) Παγκόσμιες εκπομπές CO 2 ορυκτών καυσίμων 38 34 30 26 18 Πανδημία COVID-19 ‚ 5,4% Παγκόσμια οικονομική κρίση ‚ 1,2% Διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης ‚ 3,1% 1990 1995 2000 2005 2010 2015 2021 πρόβλεψη Gt CO 2 1990-99 +0,9%/yr 2000-09 +3,0%/yr 2010-19 +0,9%/yr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=