FLEETNEWS #129
01.11.21 #129 19 τελευταίων μηνών: Ιταλία (+29,6%), Γαλλία (+17,4%), Ισπανία (+9,8%) και Γερμανία (+8,1%) ). Αύξηση βεβαί - ως και στη χώρα μας το εννεάμηνο (+63,6%). ΝΈΑ HCV 16T ΚΑΙ ΆΝΩ Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανά - πτυξης, η ζήτηση για βαρέα φορτη - γά στην ΕΕ σημείωσε ελαφρά επι - βράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%). Μόνον η Ιταλία (+19,4%) κατάφε - ρε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-12,2%), η Γαλλία (-10,8%) και η Γερμανία (-9,8%) κατέγραψαν πτώση. Η Ελλάδα, παρά τον χαμηλό αριθμό οχημάτων (33) τριπλασίασε τις ταξινομήσεις της σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο (+200%). Το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμ - βρίου, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, παρουσιάζοντας αύξηση 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Με εξαίρεση τη χώρα μας που ταξινόμησε 275 βαρέα φορτηγά ένα - ντι 303 του εννεαμήνου 2020 (-9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη το 2021, μέχρι σήμερα, συ - μπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση για νέα μεσαίου μεγέθους φορτηγά στην ΕΕ συρρικνώθηκε για πρώτη φο - ρά μετά από οκτώ μήνες. Η Πολωνία συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, με αύξηση 34,7% τον περασμένο μήνα, καθώς και η Ιταλία (+13,7%). Η χώρα μας είχε ακόμα καλύτερες επιδόσεις (+80%) με χαμηλή βάση (45 μονάδες έναντι 25). Ωστόσο, η ασθενής από - δοση των άλλων βασικών αγορών μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής κατά 5,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Φέτος μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις νέων μεσαίων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, στις 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια αύξηση κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου: Ιταλία (+32,6%), Ισπανία (+16,7%), Γερμανία (+11,1%) και Γαλλία (+11,0%). Στο σύνολο της περιόδου η Ελλάδα είχε αρνητική επίδοση (-11,5%) με 430 μονάδες μέχρι στιγμής φέτος έναντι 486 αντίστοιχα πέρσι. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Οι ταξινομήσεις του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες. Στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, τα απο - τελέσματα ήταν μικτά. Η ζήτηση συρρικνώθηκε στη Γαλλία (-2,1%) και τη Γερμανία (-26,3%) ειδικότερα, ενώ η Ιταλία (+ 63,0%) και η Ισπανία (+53,3%) παρουσίασαν ισχυρή ανά - πτυξη τον περασμένο μήνα. Αντίστοι - χη η εικόνα της Ελλάδας (+22,6%) με 38 μονάδες τον Σεπτέμβριο του 2021 έναντι 31 του περσινού. Το εννεάμηνο 2021, οι πωλήσεις νέ - ων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους. Η Γαλλία, κορυφαία αγορά στην κατηγορία, με ταξινομήσεις 5.103 λεωφορείων, σημείωσε αύξηση 18,4% μέχρι στιγμής φέτος και ακο - λουθεί η Ιταλία με +18,2%. Αντιθέτως, η ζήτηση στην Ισπανία (-6,3%) και τη Γερμανία (-5,0%) μειώθηκε κατά την ίδια περίοδο. Η χώρα μας είχε θετι - κή επίδοση μέχρι στιγμής (+36,6%) με 317 λεωφορεία συνολικά φέτος έναντι 232 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. EΕ+EΖΕΣ 1 +ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ %ΜΕΤ 21/20 ΙΑΝ-ΣΕΠ %ΜΕΤ 21/20 2021 2020 2021 2020 ΑΥΣΤΡΙΑ 5.059 3.581 +41,3 45.146 27.473 +64,3 ΒΕΛΓΙΟ 5.156 5.764 -10,5 56.304 52.849 +6,5 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 516 386 +33,7 5.299 3.458 +53,2 ΚΡΟΑΤΙΑ 716 727 -1,5 6.302 5.073 +24,2 ΚΥΠΡΟΣ 167 137 +21,9 1.427 1.178 +21,1 ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 1.755 1.858 -5,5 14.332 11.933 +20,1 ΔΑΝΙΑ 2.502 2.970 -15,8 24.109 21.679 +11,2 ΕΣΘΟΝΙΑ 313 304 +3,0 3.322 2.520 +31,8 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 1.059 1.158 -8,5 10.093 9.216 +9,5 ΓΑΛΛΙΑ 34.924 41.898 -16,6 330.888 281.930 +17,4 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 20.071 24.432 -17,8 201.887 186.773 +8,1 ΕΛΛΑΔΑ 967 600 +61,2 8.013 4.899 +63,6 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.673 1.822 -8,2 17.410 15.223 +14,4 IΡΛΑΝΔΙΑ 3 1.696 2.250 -24,6 26.526 18.951 +40,0 ITAΛΙΑ 4 13.787 16.002 -13,8 135.985 104.931 +29,6 ΛΕΤΟΝΙΑ 220 205 +7,3 1.944 1.588 +22,4 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 227 195 +16,4 2.688 2.164 +24,2 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 286 366 -21,9 3.567 3.257 +9,5 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.879 5.314 -8,2 52.981 45.707 +15,9 ΠΟΛΩΝΙΑ 5.494 5.075 +8,3 55.260 40.362 +36,9 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 1.772 2.516 -29,6 20.520 18.627 +10,2 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.276 905 +41,0 12.237 9.677 +26,5 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 699 545 +28,3 6.065 4.621 +31,2 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 762 764 -0,3 7.383 5.755 +28,3 ΙΣΠΑΝΙΑ 9.954 14.185 -29,8 120.110 109.350 +9,8 ΣΟΥΗΔΙΑ 2.973 3.596 -17,3 28.628 20.592 +39,0 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 118.903 137.555 -13,6 1.198.426 1.009.786 +18,7 EΕ14 5 105.085 124.632 -15,7 1.064.757 906.234 +17,5 EΕ12 6 13.818 12.923 +6,9 133.669 103.552 +29,1 IΣΛΑΝΔΙΑ 48 76 -36,8 885 736 +20,2 NOΡΒΗΓΙΑ 2.747 3.045 -9,8 26.120 22.893 +14,1 ΕΛΒΕΤΙΑ 2.249 2.371 -5,1 22.416 20.169 +11,1 EΖΕΣ 5.044 5.492 -8,2 49.421 43.798 +12,8 ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 31.535 52.096 -39,5 267.236 208.080 +28,4 ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 155.482 195.143 -20,3 1.515.083 1.261.664 +20,1 ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 141.664 182.220 -22,3 1.381.414 1.158.112 +19,3 ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5 ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6 ΚράτηΜέλη μετά το 2004
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=