FLEETNEWS #129

01.11.21 #129 10 Η VOLVO CARS ΣΤΟ NASDAQ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ Η Volvo Cars υποδέχθηκε στις 29 Οκτωβρίου περισσότερους από 200.000 νέους μετόχους με την εισαγωγή της στο χρηματιστή - ριο Nasdaq της Στοκχόλμης. Η αρχική δημόσια προσφορά προ - σέλκυσε το έντονο ενδιαφέρον θεσμικών επενδυτών στη Σουηδία και το εξωτερικό, καθώς και ευ - ρέως κοινού των σκανδιναβικών χωρών, συγκεντρώνοντας 20 δισ. κορώνες (2 δισ. ευρώ). «Θα ήθελα να καλωσορίσω θερμά όλους τους νέους μετόχους μας. Θα εργαστούμε σκληρά για την πραγματοποίηση του προγράμματός μας και την δημιουρ- γία περαιτέρω αξίας για όλους», δή - λωσε ο H å kan Samuelsson , CEO της Volvo Cars. Η πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης μετοχών της Volvo Cars στο Nasdaq γιορτά - στηκε με παραδοσιακή τελετή κωδωνοκρουσίας στα γραφεία της εταιρείας, στη Στοκχόλμη. Η δημόσια εγγραφή αποτίμη - σε την αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding στα 158 δισ. κορώνες (15,8 δισ. ευρώ), σύμ - φωνα με σχετική δήλωση. Η αρχική δημόσια προσφορά της Volvo κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της Ευρώπης φέτος και αποτελεί σημαντική ένδειξη για την υποστήριξη των επενδυ - τών στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα. Οι ευρωπαϊκές κλαδικές ενώσεις, European Aluminium , Eurofer , ACEA , Eurometaux , industriAll Europe , ECCA , ESTAL , IMA , EUWA , EuroAlliages , CLEPA and Metals Packaging Europe , απηύθυναν επεί - γουσα έκκληση για δράση κατά του επικείμενου κινδύνου παύσης παρα - γωγής σε ολόκληρη την Ευρώπη, ως συνέπεια της κρίσιμης ανεπάρκειας προμήθειας μαγνησίου από την Κίνα. Το μαγνήσιο αποτελεί βασικό υλικό κραμάτων και χρησιμοποιείται ευ - ρέως στη βιομηχανία παραγωγής μετάλλων. Χωρίς άμεση δράση εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εάν δεν επιλυθεί το πρόβλημα, απειλού - νται χιλιάδες επιχειρήσεις στην Ευρώ - πη, οι αλυσίδες εφοδιασμού τους και εκατομμύρια θέσεις εργασίας που εξαρτώνται από αυτές. Λόγω της προσπάθειας της κινεζικής κυβέρνησης να περιορίσει την εγχώ - ρια κατανάλωση ενέργειας, η παροχή μαγνησίου προέλευσης Κίνας, είτε διεκόπη ή μειώθηκε δραστικά, από τον Σεπτέμβριο του 2021, με απο - τέλεσμα διεθνή κρίση εφοδιασμού πρωτοφανούς εύρους. Καθώς η Ευ - ρωπαϊκή Ένωση εξαρτάται σχεδόν πλήρως από την Κίνα (κατά 95%) για τις ανάγκες εφοδιασμού της σε μα - γνήσιο, οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες παραγωγής και χρήσης αλουμινίου, σιδήρου και χάλυβα, από κοινού με τους προμηθευτές τους πρώτων υλών, επηρεάζονται ιδιαίτερα, με εκτεταμένες επιπτώσεις σε αλυσίδες αξίας ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων βα - σικών τομέων τελικής χρήσης, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατα - σκευές και οι συσκευασίες. Το τρέχον έλλειμμα εφοδιασμού από την Κίνα έχει ήδη επιφέρει τιμές ρεκόρ και παγκόσμιες στρεβλώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού. Οι εναπομείνασες εισαγωγές μαγνη - σίου διαπραγματεύονται πλέον σε εξωφρενικές τιμές, περίπου 10.000 έως 14.000 δολάρια ο μετρικός τό - νος, από περίπου 2.000 δολάρια ο μετρικός τόνος νωρίτερα φέτος, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη για τις ευρωπαϊκές εταιρείες την παραγωγή ή την προμήθεια υλικών που περιέ - χουν μαγνήσιο. Η Ευρώπη προβλέπεται να ξεμένει από αποθέματα μαγνησίου μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, με ελλείψεις πα - ραγωγής, κλείσιμο επιχειρήσεων και ανάλογες απώλειες θέσεων εργασίας. Προς τούτο, οι κλάδοι καλούν από κοινού την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις να προβούν επειγόντως σε άμεσες ενέργειες προς τους κινέζους ομοτίμους τους για να περιορίσουν το βραχυπρόθεσμο, σημαντικό θέμα της έλλειψης, κα - θώς και τις πλέον μακροπρόθεσμες επιπτώσεις προμήθειας των ευρωπα - ϊκών βιομηχανιών. ΝΕΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΗΝΠΑΡΑΓΩΓΗ Έλλειψη προμήθειας μαγνησίου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=