FLEETNEWS #128

25.10.21 #128 14 Διπλή αρνητική επίπτωση στα οι - κονομικά αποτελέσματα των επι - χειρήσεων του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών επέφερε η πανδημία, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ , από την οποία προκύπτει ότι η αξία των πωλήσεων περιορίστηκε σημαντικά και διαμορφώθηκε σε 8,3 δισ. ευρώ έναντι 11,8 δισ. ευρώ το 2019, κατα - γράφοντας μείωση 30%. Συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε το 2020 κατά 13,5% (σε 11.674 χιλ. μετρικούς τόνους από 13.503 χιλ. μετρικούς τόνους το 2019) εξαιτίας του δραστικού περιορισμού της ζήτησης που προκλήθηκε από την υγειονομική κρίση. Επομένως, η μείωση στην αξία των πωλήσεων το 2020 οφείλεται στον μικρότερο όγκο πωλήσεων αλλά κυρίως στη χαμηλότερη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων. Ως αποτέλεσμα, τα καθαρά κέρδη του κλάδου (μετά από φόρους) κυ - μάνθηκαν σε αρνητικά επίπεδα και διαμορφώθηκαν σε - 33,7 εκατ. ευρώ το 2020 από 56,1 εκατ. το 2019. Ο αριθμός των πρατηρίων μειώθηκε το 2020 κατά 11,5% και διαμορφώθη - κε σε 4.935 από 5.579 το προηγούμε - νο έτος. Συγχρόνως, υποχώρησαν οι μέσες πωλήσεις καυσίμων ανά πρατήριο (σε χιλ. μετρικούς τόνους) κατά 9,6%. Μείωση καταγράφεται στον αριθμό των απασχολούμενων αυτοκινήτων (ιδιόκτητων και τρίτων), από 1.480 το 2019 σε 1.304 το 2020 -11,9%), ενώ ο αριθμός του προσω - πικού στις εξεταζόμενες εταιρείες του κλάδου ανήλθε το 2020 σε 1.821 άτομα, μειωμένος κατά 2,1% έναντι του προηγούμενου έτους. Μειωμένες ήταν και οι συνολικές επενδύσεις κατά 14,2%, σε 74,0 εκατ. ευρώ το 2020 από 86,2 εκατ. το 2019. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι οι επεν - δύσεις που αφορούν την ασφάλεια και το περιβάλλον ενισχύθηκαν στα 2.800 χιλ. ευρώ το 2020 από 1.441 χιλ. ευρώ το 2019. Το μικτό περιθώριο κέρδους για το σύνολο των επιχειρήσεων του κλά - δου, ενώ την περίοδο 2000-2009 κυμαινόταν κατά μέσο όρο στα επί - πεδα του 8%, την περίοδο 2010-2015 περιορίστηκε στο ήμισυ περίπου (3,8% κατά μέσο όρο). Το 2016 ενι - σχύθηκε στο 5,2%, αλλά τα επόμενα έτη υποχώρησε σε 4,6% το 2017 και περαιτέρω σε 4,0% το 2018, με το 2019 να ανακάμπτει εκ νέου, φτάνο - ντας το 4,3% και το 4,5% το 2020. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, σε επίπεδο εταιρειών, τα υψηλότερα ποσοστά μικτού περιθωρίου κέρδους το 2020 κα - τέγραψαν οι ΒP Ελληνι - κή (23,6%), η LPC (17,1%), η Coral Gas (14,0%) και η Shell & MoH Aviation (10,6%). Πρέπει όμως να σημειωθεί -τονίζεται στην έρευ - να- πως οι περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται στην εμπορία λιπαντικών και στην εμπορία καυσί - μων αεροπλάνων, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα σε σύγκρι - ση με τις υπόλοιπες που ως κύρια δραστηριότητα έχουν την πώληση καυσίμων για αυτοκίνητα (βενζίνες, πετρέλαιο κίνησης, υγραέριο κίνη - σης). Ακολουθούν οι Aegean (5,9%), Avinoil (4,8%), Revoil (4,4%), Melco Oil (4,1%) και Coral (4,4%). Από την άλλη πλευρά, το χαμηλότερο ποσο - στό μικτού κέρδους παρουσίασαν η ΕΛΙΝΟΙΛ και η ΕΚΟ με 3,5% αντίστοι - χα και η ΕΤΕΚΑ με 2,1%. Σε εταιρικό επίπεδο, οι επιχειρήσεις που διέθεσαν το υψηλότερο ποσο - στό σε επενδύσεις το 2020 είναι η Coral (40,3%), η Avinoil (37,8%), η Coral Gas με 32,8% και η ΕΚΟ με 24,7%, ενώ στην τελευταία θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η Shell MoH Aviation και η BP Ελληνική , με μηδενικές επενδύσεις. ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΙΟΒΕ Αρνητικά αποτελέσματα στην εμπορία πετρελαιοειδών το 2020 BMW GROUP, DAIMLER MOBILITY ΚΑΙ BP ΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΣ DCS Η bp έγινε ο τρίτος μέτοχος της Digital Charging Solutions GmbH ( DCS ) μετά την επιτυχημένη ολο - κλήρωση της συναλλαγής M&A. Η bp απέκτησε μερίδιο 33,3% μετά από αύξηση κεφαλαίου. Το BMW Group και η Daimler Mobility AG παραμένουν μέτοχοι με ποσοστό 33,3% εκάστη. Η DCS προσφέρει κορυφαίες λύ - σεις της βιομηχανίας για την απρό - σκοπτη πρόσβαση των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων σε περισ - σότερα από 300.000 σημεία πρό - σβασης σε 30 χώρες. Η bp θα προσφέρει στους πελάτες της DCS πρόσβαση σε επιπλέον 9.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων υποδομές υπερ-ταχείας φόρτισης και μαζί με την DCS, θα αναπτύ - ξουν νέες ολοκληρωμένες λύσεις για στόλους οχημάτων, που θα περιλαμβάνουν καύσιμα και υπη - ρεσίες φόρτισης. Σε όλο τον κόσμο, η bp στοχεύει να επεκτείνει το δίκτυο δημόσιων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030 σε πάνω από 70.000 παγκοσμίως. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=