FLEETNEWS #128

25.10.21 #128 10 Η δημιουργία ενός πιο βιώσιμου πλαισίου για την ατομική κινητικότη - τα είναι η βασική πρόκληση για κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων σήμερα. Η Mazda δεσμεύτηκε ότι θα γίνει ουδέτερη σε άνθρακα σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της, έως το 2050. Πώς σχεδιάζει όμως η εταιρεία να φτάσει εκεί; Η Mazda πιστεύει ότι τα πολύπλοκα προβλή - ματα σπάνια έχουν απλές λύσεις. Και ενώ είναι δελεαστικό να βλέπουμε τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) ως μια τεχνολογία με την οποία μπο - ρεί να επιτευχθεί βιωσιμότητα, μόνο μια ολιστική προοπτική θα δώσει την ακριβή εικόνα. Για παράδειγμα, ενώ τα BEV είναι μοντέλα μηδενικών εκπομπών -που σημαίνει ότι δεν παράγουν εκπομπές καυσαερίων- απαιτείται μια ματιά στο αποτύπωμα άνθρακα της ίδιας της μπαταρίας, καθώς και στον τύπο ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί τα αυτο - κίνητα. Αυτή η «ευέλικτη» άποψη της βιωσιμότητας οδηγεί τις αποφάσεις της Mazda σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των κινητήρων, τις στρατηγικές στην αγορά και τη μελλοντική της γκάμα. Οι ανάγκες των πελατών, οι τοπικές συνθήκες και τα διαφορετικά σενά - ρια οδήγησης παίζουν επίσης ρόλο στην παροχή της πιο βιώσιμης λύσης - και αυτές οι παράμετροι σπάνια εί - ναι οι ίδιες σε όλο τον κόσμο. ΑΠΌ ΤΟ “TANK-TO-WHEEL” ΣΕ ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ ΤΟΥ “WELL-TO-WHEEL” Όλα αυτά οδηγούν τη Mazda στο να υιοθετήσει μια προσέγγιση πολλα - πλών λύσεων. Παρά το γεγονός ότι η προσέγγιση αυτή δεν είναι τόσο άμε - ση όσο μια ολοκληρωμένη δέσμευση για την κατασκευή μόνο μοντέλων BEV, η μάρκα πιστεύει ότι δικαιολο - γεί τις συνθήκες (και τις εκπομπές) που συναντάμε στον κόσμο σήμε - ρα. Παρακολουθήστε τον C hristian Schultze , επικεφαλής Έρευνας και Λειτουργιών της Mazda Motor Europe , να εξηγεί σε βάθος αυτήν τη στρατηγική προοπτική Mazda talks Multi-Solution Approach - Strategy. Η αξιολόγηση σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής είναι μια τεχνική σχε - διασμένη να μετρά -εκτός από τις εκπομπές «well-to-wheel»- και τη συνολική επίδραση καθ’ όλην τη ζωή ενός προϊόντος στο περιβάλλον, από την εξόρυξη των πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή του, μέχρι την απόσυρσή του στο τέλος της ζωής του. Μετά από μια μελέτη της Mazda και του Πανεπιστημίου Kogakuin, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Sustainable Science , η έρευνα LCA της εταιρείας έδειξε ότι, καθ’ όλην τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, τα EV με μικρότερες μπα - ταρίες τείνουν να παράγουν χαμηλό - τερες εκπομπές CO2 σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ. Για το σκοπό αυτό, ηMazda πιστεύει ότι η χωρητικότητα των 35,5kwh της μπαταρίας του MX-30 παρέχει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ της αυτο - νομίας που εξασφαλίζει τον πελάτη, και των εκπομπών του CO2, υπό το πρίσμα του LCA. Επιπλέον, έτσι επιτυγχάνεται και ση - μαντική μείωση του συνολικού βά - ρους του αυτοκινήτου, γεγονός που συμβάλλει καθοριστικά στην καλή οδική συμπεριφορά και προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, κάτι το οποίο δεν αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό αρκετών σημερινών EV. MAZDA Προσέγγιση πολλαπλών λύσεων για ουδέτερο CO 2 Η EUROPCAR ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΝΕΟ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ Η Europcar εγκαινίασε μια νέα ευέλικτη συνδρομητική υπηρεσία, προσφέροντας λύση σε στόλους που επιθυμούν να αποφύγουν μακροπρόθεσμη οικονομική δέ - σμευση leasing ή αγοράς. Η DuoFlex σχεδιάστηκε για υπο - στήριξη επιχειρήσεων που αντιμε - τωπίζουν κλίμα ανασφάλειας μετά την πανδημία. Το προϊόν διατίθε - ται για αυτοκίνητα και βαν με ελά - χιστη διάρκεια συμβολαίου ενός μηνός και χωρίς ποινική ρήτρα πέραν της ενοικίασης του ενός μη - νός. Ο Ron Santiago , διευθύνων σύμβουλος του Europcar Mobility Group UK , δήλωσε: «Πολλές επι- χειρήσεις σήμερα δεν επιθυμούν να αναλάβουν οικονομικές δεσμεύσεις τριών ή τεσσάρων ετών για εταιρικά οχήματα. Δεν γνωρίζουν τι θα χρεια- στούν. Πρέπει όμως να κυκλοφορούν οι εργαζόμενοί τους». Η DuoFlex επιτρέπει στους στό - λους να αλλάζουν το όχημα κάθε μήνα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και να προσθέτουν στη συνδρομή τους άλλο ένα όχημα, συμπερι - λαμβανομένων ηλεκτρικών μοντέ - λων, για δύο ημέρες, δύο φορές το μήνα».

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=