FLEETNEWS #127
18.10.21 #127 16 ΠΤΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΜΗΝΑ Η ΑΓΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα Πτωτική για δεύτερο μήνα η αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινή - των στην Ελλάδα, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση μείωσης των πωλήσεων εξαιτίας των προβλημά - των που επιφέρει στην παραγωγή η έλλειψη ημιαγωγών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ , τον Σεπτέμβριο του 2021 η ελληνική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων κα - τέγραψε 7% μείωση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Ωστόσο, το σύνολο του εννεαμήνου εξακολου - θεί να παραμένει θετικό σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, χάρη στους επτά πρώτους μήνες του έτους. Αρ - νητική είναι η εξέλιξη της αγοράς σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2019. Αντιθέτως, θετική είναι η εξέλιξη της αγοράς, τόσο για τα καινούργια φορτηγά, όσο και για τα καινούργια λεωφορεία. Ειδικότερα, τον Σεπτέμ - βριο του 2021, ταξινομήθηκαν 1.012 νέα φορτηγά , ελαφρά και βαρέα, καταγράφοντας σημαντική αύξηση τόσο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020 (+61,9%) όσο και με εκείνον του 2019 (+95,7%). Στα λεωφορεία , αν και η βάση είναι πολύ χαμηλότερη, πωλήθηκαν 22,6% περισσότερα τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σχέση με εκείνον του 2020 και 216,7% περισ - σότερα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019. Αυξητική για τις επαγγελματικές κατηγορίες ήταν και η εικόνα του εννεαμήνου. Αύξηση 56,8% σε σχέ - ση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και 34,1% συγκριτικά με αυτό του 2019 για τα καινούργια φορτηγά. Αύξηση, επίσης, κατέγραψαν και τα καινούργια λεωφορεία το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021 σε σχέση τόσο με το αντίστοιχο του 2020 (+36,6%), όσο και με εκείνο του 2019 (+8,2%). ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ -ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2021 2020 2021 2020 A 7,8% 9,7% -1,9 10,2% 9,2% +0,9 A-SUV 1,9% 2,4% -0,6 1,3% 1,6% -0,3 A TOTAL 9,6% 12,2% -2,5 11,5% 10,8% +0,7 B 29,7% 25,6% +4,1 27,9% 28,8% -0,9 B-SUV 21,3% 19,8% +1,5 21,4% 18,7% +2,7 B TOTAL 51,0% 45,4% +5,6 49,3% 47,5% +1,9 C 12,6% 16,4% -3,8 12,8% 13,8% -1,0 C-SUV 18,8% 20,9% -2,1 20,2% 21,6% -1,4 C TOTAL 31,4% 37,3% -5,9 32,9% 35,4% -2,4 D 2,9% 1,5% +1,4 1,9% 1,5% +0,4 D-SUV 3,4% 2,4% +1,0 2,6% 2,6% -0,1 D TOTAL 6,3% 3,9% +2,4 4,4% 4,1% +0,3 E 0,1% 0,2% +0,0 0,1% 0,2% -0,1 E-SUV 0,5% 0,3% +0,2 0,4% 0,3% +0,1 E TOTAL 0,6% 0,4% +0,2 0,5% 0,5% +0,0 F-G 0,1% 0,0% +0,0 0,0% 0,1% +0,0 F-G-SUV 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,2% +0,0 F-G TOTAL 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% -0,1 SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0 MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 MPV-M/COMBI 0,5% 0,3% +0,2 0,9% 1,2% -0,3 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 (Εκ των οποίων SUV 46,0% 46,0% -0,1 45,9% 44,9% +1,0) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΣ ΜET '21/'20 ΜET '21/'19 ΙΑΝ. -ΣΕΠΤ. ΜET '21/'20 ΜET '21/'19 2021 2020 2019 2021 2020 2019 Επιβατικά 6.612 7.107 5.899 -7,0% +12,1% 81.758 60.046 92.772 +36,2% -11,9% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.012 625 517 +61,9% +95,7% 8.443 5.385 6.294 +56,8% +34,1% Λεωφορεία 38 31 12 +22,6% +216,7% 317 232 293 +36,6% +8,2% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΣΕΠ. Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2021 2020 2021 2020 ‘21* ‘20* Βενζίνη 46,7% 51,0% -4,4 51,0% 56,8% -5,8 41,9% 52,1% -10,2 Πετρέλαιο 15,5% 24,4% -8,9 17,8% 26,4% -8,6 21,7% 29,7% -8,0 Υβριδικά (HEV) 25,4% 18,0% +7,5 22,3% 13,3% +9,1 18,8% 9,5% +9,4 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 8,8% 3,4% +5,4 5,9% 1,5% +4,4 15,0% 6,9% +8,0 Φυσικό αέριο (bi-fuel) 1,8% 1,8% +0,1 1,3% 1,7% -0,4 2,5% 1,7% +0,7 Υγραέριο (bi-fuel) 1,8% 1,4% +0,4 1,6% 0,2% +1,4 *Εκδίδονται σε τριμηνιαία βάση
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=