FLEETNEWS #126

11.10.21 #126 19 ADL , φαίνεται πως υστερούν προς το παρόν. Συγκεκριμένα, στην πρώτη δεκάδα ηγείται η Volvo Buses , που παρέδωσε 188 οχήματα (μερίδιο αγοράς 14,1%). Ακολουθούν, η Solaris με 157 οχήματα (μερίδιο 11,7%), η Iveco με 156 οχήματα (μερίδιο 11,7%), η Yutong με 108 οχήματα (μερίδιο 8,1%), η Irizar με 106 οχήματα (μερί - διο 7,9%), η VDL Bus & Coach με 105 οχήματα (μερίδιο 7,9%), η BYD με 101 οχήματα (μερίδιο 7,6%), η BYD- ADL με 83 οχήματα (μερίδιο 6,2%), η Ebusco με 66 οχήματα (μερίδιο 4,9%) και η Mercedes με 60 οχήματα (μερίδιο 4,5%). ΑΥΞΆΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΊΩΝ ΚΥΨΕΛΏΝ ΚΑΥΣΊΜΟΥ Βλέποντας την αγορά, στις υπό εξέ - ταση χώρες ταξινομήθηκαν συνολικά 1.337 ηλεκτρικά λεωφορεία το πρώ - το εξάμηνο του 2021, έναντι 2.062 ολόκληρου του 2020. Και πρέπει να ληφθεί υπόψη πως το τέταρτο τρίμηνο είναι συνήθως πλούσιο σε ταξινομήσεις. Αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι το πλήθος ταξινομήσεων λεωφορεί - ων κυψελών καυσίμου: 59 μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2021, έναντι 47 το 2020. Μικρός αριθμός, αλλά αυξανόμενος. Η Γαλλία, η Γερμανία και η Σουηδία βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορεί - ων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, με 253, 180 και 150 μονάδες αντίστοι - χα, με την Ολλανδία να εξακολουθεί να προηγείται στην Ευρώπη ως προς τον συνολικό στόλο ηλεκτρικών λε - ωφορείων, με ταξινομήσεις 1.274 μονάδων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2021 (περίπου το 20% των ταξινομήσεων της Δυτικής Ευρώπης συν την Πολωνία). ΣΕ ΈΞΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΈΣ ΧΏΡΕΣ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΊΑΜΗΔΕΝΙΚΏΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΡΎΠΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΎΝ ΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΟ 25% ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΏΝ ΛΕΩΦΟΡΕΊΩΝ Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Νορβη - γία, Πολωνία, Φινλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο: έξι ευρωπαϊκές χώρες το 2020 έχουν ταξινομήσει λεωφορεία μηδενικών εκπομπών (ηλεκτρικά μπαταρίας και κυψελών καυσίμου), που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 25% των ταξινομήσεων της κατηγο - ρίας Ι. Στην Ολλανδία, το 81% των αστικών λεωφορείων που ταξινομή - θηκαν ήταν μηδενικών εκπομπών ρύπων (445 από 550), από 66% που ήταν το 2019. Το 2019, μόνο τέσσερις χώρες ξεπέρασαν το μερίδιο του 25% των ταξινομήσεων λεωφορείων μη - δενικών εκπομπών ρύπων. Το 2020, με βάση τα δεδομένα της Chatrou CME Solutions σχετικά με τις ταξινομήσεις λεωφορείων, η αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων μπα - ταρίας αυξήθηκε κατά 22% στη Δυ - τική Ευρώπη (με την προσθήκη της Πολωνίας). Συνολικά 2.062 ηλεκτρικά λεωφορεία (εξαιρούνται τα τρόλεϊ) ταξινομήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου 2020, έναντι των 1.685 το 2019 (αξίζει να θυμηθούμε πως ήταν μια χρονιά πραγματικά ρε - κόρ, με τριπλασιασμό του αριθμού από το 2018). Το μέσο μερίδιο των λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στην περιοχή ήταν περίπου 16% του συνόλου της αγοράς αστικών λεω - φορείων. ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ ΤΟ 2020 Ολλανδία 550 445 80,9 Λουξεμβούργο 75 38 50,7 Νορβηγία 661 210 31,8 Πολωνία 704 196 27,8 Φινλανδία 93 25 26,9 Ηνωμένο Βασίλειο 1.142 288 25,2 Σουηδία 963 205 21,4 Γερμανία 3.791 386 10,2 Ιταλία 1.027 97 9,4 Πορτογαλία 117 10 8,5 Γαλλία 1.913 139 7,3 Δανία 63 4 6,3 Ισπανία 985 42 4,3 Βέλγιο 355 12 3,4 Ελβετία 392 7 1,8 Αυστρία 262 4 1,5 Ιρλανδία 44 0 0 Ελλάδα 3 0 0 Σύνολο 13.140 2.109 % των ταξινομήσεων του 2020 Ταξινομήσεις νέων αστικών λεωφορείων το 2020, μικτού βάρους >8 τόννων μηδενικών εκπομπών ως άθροισμα των ηλεκτρικών και κυψελών καυσίμου λεωφορείων διαιρούμενο με το σύνολο. (Εξαιρούνται τα τρόλεϊ) Ηλεκτρικά Κυψελών Καυσίμου Υβριδικά Πετρελαίου Αερίου Λεωφορεία μηδενικών εκπομπών ως % του συνόλου Χώρα Σύνολο λεωφορείων Λεωφορεία μηδενικών εκπομπών 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Τα στοιχεία έχουν συλλεχθεί από την Chatrou CME Solutions, ενώ το γράφημα είναι του Javier Ginés Sandoval Insausti.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=