FLEETNEWS #125

04.10.21 #125 16 Σύμφωνα με στοιχεία 26 ευρωπαϊ - κών αγορών, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων επιβραδύνθηκαν και πάλι τον Αύγουστο, με πτώση 18%, στις 713.714 μονάδες. Πρόκειται για τον χαμηλότερο καταγεγραμμένο όγκο μηνός Αυγούστου από το 2014. Η πτώση του περασμένου μήνα δεν ανέτρεψε, ωστόσο, την ανάπτυξη που καταγράφηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ο ετήσιος όγκος παραμένει υψηλότερος από πέρυσι, με 8.095.419 ταξινομημένες μονά - δες, έναντι 7.192.839 μεταξύ Ιανουα - ρίου και Αυγούστου 2020. Ο Felipe Munoz , Global Analyst της JATO Dynamics , σχολίασε: «Η έλλει- ψη ημιαγωγών δημιούργησε σημαντικό κώλυμα στους κατασκευαστές, που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της πανδημίας. Τα προβλή- ματα παραγωγής και οι καθυστερήσεις παράδοσης νέων αυτοκινήτων έχουν επηρεάσει τις πωλήσεις. Η έλλειψη διαθεσιμότητας στις αντιπροσωπείες αναγκάζει πολλούς καταναλωτές, είτε να αναζητήσουν μεταχειρισμένα αυτοκί- νητα είτε απλώς να καθυστερήσουν την αγορά τους. Υπό κανονικές συνθήκες, οι καταναλωτές μπορεί να περιμένουν πολλούς μήνες για μια νέα Ferrari, αλλά τώρα αντιμετωπίζουν την ίδια καθυστέ- ρηση για απλά μοντέλα». ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΠΑΡΑΜΈΝΟΥΝΜΟΝΑΔΙΚΟΊ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ Παρ’ όλες τις προκλήσεις, οι επιδό - σεις των ηλεκτρικών οχημάτων και των plug-in υβριδικών συνεχίζουν να αυξάνονται. Η έντονη αύξηση ζήτησης τον Αύγουστο γι’ αυτά τα οχήματα οδήγησε στο δεύτερο υψη - λότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς τους, στο 21%. Οι 151.737 μονάδες που ταξινομή - θηκαν τον Αύγουστο σημαίνουν αύξηση 61% σε ετήσια βάση και ανε - βάζουν τον συνολικό όγκο από τον Ιανουάριο στις 1,32 εκατομμύρια μο - νάδες. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Παρόλο που οι συμφωνίες και τα κίνητρα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ζήτη- σης, υπήρξε θεμελιώδης αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες, με διάθεση ελκυστικότερων μοντέλων στην αγορά, και οι καταναλωτές συνειδητοποίησαν τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων». Τον Αύγουστο, τα EV και τα plug-in υβριδικά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα αντίστοιχα ντίζελ. Τέτοια εποχή πέρυσι, ο όγκος των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν κατά 158.300 μονά - Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ JATODYNAMICS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ Τα EV ξεπέρασαν τα ντίζελ ΤΟ TOP 10 ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 2021 – ΕΥΡΏΠΗ-26 ΣΥΝΟΛΙΚΆ Vs ΑΥΓ 20 Vs ΙΟΥΛ 19 PHEV* Vs ΑΥΓ 20 BEV* Vs ΑΥΓ 20 *Εξαιρούνται Εσθονία, Λιθουανία, Λετονία, Λουξεμβούργο 1 Dacia Sandero 14.961 +8% -16% Ford Kuga 3.512 -26% Volkswagen ID.3 7.904 Νέο 2 Volkswagen Golf 13.664 -38% -48% Mercedes GLC 2.670 +177% Tesla Model 3 7.824 +13% 3 Toyota Yaris 12.594 +18% 2% BMW Series 3 2.343 +96% Volkswagen ID.4 4.624 Νέο 4 Dacia Duster 11.327 +4% -42% Mercedes A-Class 2.296 -33% Renault Zoe 4.032 -35% 5 Volkswagen T-Roc 11.179 -6% -38% Cupra Formentor 2.192 Νέο Mustang Mach-e 3.621 Νέο 6 Fiat 500 10.966 +28% 11% Seat Leon 2.166 Νέο Kia Niro 3.561 +5% 7 Volkswagen Polo 10.283 -16% -38% Peugeot 3008 1.966 +40% Skoda Enyaq 3.541 Νέο 8 Toyota Corolla 9.912 -11% -8% Hyundai Tucson 1.889 Νέο Tesla Model Y 3.478 Νέο 9 Hyundai Tucson 9.739 +36% 6% BMW X3 1.696 +84% Volkswagen Up 3.219 +119% 10 Ford Puma 9.304 -16% Νέο Audi A3 1.692 +113% Fiat 500 3.152 Νέο ΕΥΡΏΠΗ-26 ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ (%) Αύγουστος ΠΟΣΟΣΤΙΑΊΑ ΜΕΤΑΒΟΛΉ vs Αυγούστου 2020 vs Αυγούστου 2019 Αύγουστος - Εκατ. μονάδες

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=