FLEETNEWS #124

27.09.21 #124 19 Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, η ζήτηση για νέα ελαφρά επαγ - γελματικά οχήματα σε ολόκληρη την Ε.Ε. παρέμεινε θετική (+23,6%), εξακολουθώντας να επωφελείται από τις σημαντικές αυξήσεις που καταγράφηκαν νωρίτερα φέτος και ανεβάζοντας το σύνολο σε 1.078.235 μονάδες. Το ίδιο ισχύει και για τις βα - σικές αγορές της Ε.Ε., με τις τέσσερις να έχουν καταγράψει μέχρι τώρα το 2021 τις εξής επιδόσεις: Ιταλία (+35,9%), Γαλλία (+23,3%), Ισπανία (+15,8%) και Γερμανία (+12,0%). Αύ - ξηση το οκτάμηνο και στην Ελλάδα (+63,9%). ΝΈΑ HCV 16T ΚΑΙ ΆΝΩ Τα αποτελέσματα του Αυγούστου 2021 δείχνουν ξανά διψήφια αύξηση (+14,6%) της ζήτησης της Ε.Ε. για βαρέα φορτηγά, σηματοδοτώντας τον έβδομο συνεχόμενο μήνα ανά - πτυξης στην κατηγορία. Η Γερμανία (+14,6%) και η Γαλλία (+0,5%) συνέ - βαλαν θετικά στο αποτέλεσμα, ενώ η Ισπανία (-6,1%) και η Ιταλία (-4,4%) απέδωσαν λιγότερο καλά από πέρυσι. Στην Ελλάδα είχαμε πτώση τον Ιούλιο (-20,4%) και αύξηση τον Αύγουστο (+9,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, 161.581 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευ - ρωπαϊκή Ένωση, ή 33,1%περισσότερα από ό,τι την ίδια περίοδο το 2020. Οι κύριες αγορές ενοποίησαν τα θετικά τους αποτελέσματα κατά την περί - οδο αυτή: Ιταλία (+39,5%), Ισπανία (+30,6) %), Γερμανία (+19,8%) και Γαλ - λία (+14,5%). Μείωση καταγράφηκε το οκτάμηνο στη χώρα μας (-17,1%). ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Μετά την αύξηση 10,6% τον Ιούλιο, η ζήτηση της Ε.Ε. για νέα φορτη - γά αυξήθηκε ξανά τον Αύγουστο (+9,1%). Οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης συνέβαλαν σημαντικά (+42,7%) σε αυτήν την επίδοση, ενώ μόνο η Γερμανία (+4,6%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης. Αρνητικός ήταν ο Ιούλιος για την Ελλάδα (-17,2%) και ο Αύγου - στος (-9,4%). Μέχρι στιγμής, το 2021, η ζήτηση για νέα φορτηγά αυξήθηκε κατά 27,9%, μετρώντας 195.247 μο - νάδες καταχωρισμένες σε όλη την περιοχή. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-16,5%) και την Κύπρο (-23,7%), όλες οι αγορές της Ε.Ε. κατέγραψαν υψη - λά διψήφια, και ορισμένα ακόμη και τριψήφια, ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια αυτής της οκτάμηνης πε - ριόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών. Γαλλία +14,5%, Γερμανία +15,4%, Ισπανία +21,6% και Ιταλία +35%. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Ο Αύγουστος ήταν θετικός μήνας για την κατηγορία των λεωφορείων, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνο - νται κατά 17,5% στις 3.110 μονάδες. Τα αποτελέσματα σε επίπεδο χώρας ήταν μικτά: η Γαλλία (+55,1%) και η Ιταλία (+40,8%) σημείωσαν διψή - φια ποσοστιαία αύξηση τον περα - σμένο μήνα, ενώ η ζήτηση για νέα λεωφορεία στη Γερμανία (-4,3%) και ιδιαίτερα στην Ισπανία (-63,2%) ήταν μικρότερη από πέρυσι. Στην Ελλάδα είχαμε +7,1% τον Ιούλιο και +120% τον Αύγουστο. Το οκτάμηνο, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε ολόκληρη την Ε.Ε. σημείωσαν σημαντική αύξηση (+6,7%), χάρη στα θετικά αποτελέ - σματα τους καλοκαιρινούς μήνες. Η Γαλλία παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της περιοχής (+21,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+14,3%), ενώ οι ταξινομήσεις μειώθηκαν στη Γερμανία (-1,7%) και την Ισπανία (-19,0%). Θετικά εξελί - χθηκε το οκτάμηνο για τη χώρα μας (+38,8%). EΕ+EΖΕΣ 1 +ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ %ΜΕΤ 21/20 ΙΑΝ-ΑΥΓ %ΜΕΤ 21/20 2021 2020 2021 2020 ΑΥΣΤΡΙΑ 5.040 3.176 +58,7 40.087 23.892 +67,8 ΒΕΛΓΙΟ 5.138 6.163 -16,6 51.148 47.086 +8,6 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 563 356 +58,1 4.783 3.072 +55,7 ΚΡΟΑΤΙΑ 567 582 -2,6 5.585 4.346 +28,5 ΚΥΠΡΟΣ 115 116 -0,9 1.260 1.041 +21,0 ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 1.801 1.374 +31,1 12.577 10.075 +24,8 ΔΑΝΙΑ 2.591 2.725 -4,9 21.608 18.710 +15,5 ΕΣΘΟΝΙΑ 351 275 +27,6 3.009 2.216 +35,8 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 1.008 1.038 -2,9 9.034 8.058 +12,1 ΓΑΛΛΙΑ 21.445 25.666 -16,4 295.964 240.032 +23,3 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 19.635 23.346 -15,9 181.816 162.341 +12,0 ΕΛΛΑΔΑ 979 478 +104,8 7.046 4.299 +63,9 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.879 1.636 +14,9 15.737 13.401 +17,4 IΡΛΑΝΔΙΑ 3 3.005 1.689 +77,9 24.834 16.701 +48,7 ITAΛΙΑ 4 8.731 9.651 -9,5 120.889 88.931 +35,9 ΛΕΤΟΝΙΑ 244 217 +12,4 1.724 1.383 +24,7 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 277 212 +30,7 2.461 1.969 +25,0 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 290 337 -13,9 3.281 2.891 +13,5 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 3.963 4.886 -18,9 48.119 40.393 +19,1 ΠΟΛΩΝΙΑ 5.552 4.832 +14,9 49.766 35.285 +41,0 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 1.817 1.960 -7,3 18.748 16.111 +16,4 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.689 1.316 +28,3 10.961 8.772 +25,0 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 696 605 +15,0 5.366 4.076 +31,6 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 654 606 +7,9 6.621 4.991 +32,7 ΙΣΠΑΝΙΑ 8.314 11.638 -28,6 110.156 95.165 +15,8 ΣΟΥΗΔΙΑ 2.631 2.881 -8,7 25.655 16.996 +50,9 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 98.975 107.761 -8,2 1.078.235 872.233 +23,6 EΕ14 5 84.587 95.634 -11,6 958.385 781.606 +22,6 EΕ12 6 14.388 12.127 +18,6 119.850 90.627 +32,2 IΣΛΑΝΔΙΑ 106 57 +86,0 837 660 +26,8 NOΡΒΗΓΙΑ 3.169 3.022 +4,9 23.373 19.848 +17,8 ΕΛΒΕΤΙΑ 2.187 2.290 -4,5 20.167 17.798 +13,3 EΖΕΣ 5.462 5.369 +1,7 44.377 38.306 +15,8 ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 20.582 19.407 +6,1 235.701 155.984 +51,1 ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 125.019 132.537 -5,7 1.358.313 1.066.523 +27,4 ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 110.631 120.410 -8,1 1.238.463 975.896 +26,9 ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5 ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6 ΚράτηΜέλη μετά το 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=