FLEETNEWS #124
27.09.21 #124 17 2025 και 100 GW έως το 2030. Μέχρι το 2050, η Total προβλέπει οι ανανε - ώσιμες πηγές και η ηλεκτρική ενέρ - γεια να αντιπροσωπεύουν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων. Η EXXONMOBIL ΑΝΤΈΔΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΙΣΧΥΡΉ ΠΊΕΣΗ Στην ετήσια έκθεσή της για το 2021, η ExxonMobil διαφοροποίησε τη στρατηγική της προσέγγιση πράσι - νης ενέργειας, εστιάζοντας στη μεί - ωση εκπομπών CO2 στις εμπορικές μεταφορές, την παραγωγή ενέργειας και τις βιομηχανικές διεργασίες. Ως αποτέλεσμα, η ExxonMobil σχεδιάζει να μειώσει τα αέρια θερμοκηπίου από δραστηριότητες κατά 15%-20% έως το 2025. Αυτή η στρατηγική πε - ριλαμβάνει: Ανάπτυξη προηγμένων βιοκαυσί - μων από φύκια και κυτταρίνη προς μείωση των εκπομπών εμπορικών μεταφορών. Προώθηση της τεχνολογίας δέ - σμευσης και αποθήκευσης άνθρα - κα με οικονομικότερο τρόπο προς ευρύτερη ανάπτυξη των αντίστοι - χων τεχνολογιών. Ανάπτυξη νέων διαδικασιών εγκα - ταστάσεων διύλισης και χημικών προς μείωση κατανάλωσης ενέρ - γειας. Η ExxonMobil, που δέχεται κριτική για υστέρηση έναντι των Ευρωπαί - ων ανταγωνιστών της στην πράσινη στρατηγική, ανακοίνωσε στα μέσα του 2021 πως θα δαπανήσει 3 δισ. δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για τη δημιουργία νέας επιχειρησιακής μονάδας χαμηλών εκπομπών άνθρα - κα. Η εταιρεία σκοπεύει να πιάσει το στόχο μηδενικών εκπομπών του Δι - εθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) το 2050. Η bp , η ADNOC και η Masdar υπέ - γραψαν τρεις συμφωνίες με δυνα - τότητα επενδύσεων δισεκατομμυ - ρίων δολαρίων για καθαρή ενέργεια χαμηλού άνθρακα, δημιουργώντας δυνητικά χιλιάδες θέσεις εργασίας. Βάσει της πρώτης συμφωνίας, οι εταιρείες θα συνεργασθούν για την ανάπτυξη αρχικά 2GW υδρογόνου χαμηλού άνθρακα σε κόμβους στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα ΗΑΕ, με δυνατότητα επέκτασης κατά την πρόοδο του έργου. Η πρόσβαση σε καθαρό υδρογόνο -κρίσιμο καύσιμο για την απανθρακοποίηση δύσκολων βιομηχανιών- μπορεί να μειώσει τις εκπομπές, να επιτρέψει νέα προϊόντα χαμηλού άνθρακα και να οδη - γήσει σε μελλοντικά καύσιμα. Η σημερινή ανακοίνωση ίσως συμβάλλει σημαντικά στο στόχο της κυβέρνησης του ΗΒ για ανάπτυξη παραγω - γής υδρογόνου 5GW έως το 2030. Ίσως οδηγήσει στην πρώ - τη διεθνή επένδυση για την εγκα - τάσταση υδρογόνου χαμηλού άν - θρακα στο Teesside (H2Teesside), η οποία στοχεύει στην παραγωγή 1GW μπλε υδρογόνου, από το 2027. Το H2Teesside θα συλλέγει και θα απο - θηκεύει έως και δύο εκατομ - μύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ετησίως μέ - σω της Northern Endurance Partnership (NEP). Η επένδυ - ση αναμένεται να δημιουργή - σει χιλιάδες θέσεις εργασίας και να τονώσει την οικονο - μική ανάπτυξη. Αναμένεται επίσης να διαφοροποιήσει και να ενισχύσει τις τοπικές αλυσίδες εφοδι - ασμού, τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στα ΗΑΕ. ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜOΣ BP, ADNOC ΚΑΙ MASDAR Ο βιώσιμος σχεδιασμός αστικής κινητικότητας απαιτεί κάποια προσαρ - μογή, αφού ό,τι ισχύει σε μια μεγαλούπολη μπο - ρεί να μην εφαρμόζεται σε μικρή πόλη. Στον νέο οδηγό του Eltis (Παρα - τηρητήριο Αστικής Κι - νητικότητας) , παρέχεται στις μικρότερες πόλεις πολύτιμη γνώση για την εφαρμογή σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Καθορίζονται οι συγκεκριμένες προ - κλήσεις κινητικότητας αυτών των μικρότερων περιοχών, καθώς και τα οφέλη που θα προκύψουν εάν επι - λέξουν την αντιμετώ - πιση των προκλήσεων αυτών μέσω εφαρμογής ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (SUMP). Σύμφωνα με τον οδη - γό, οι μικρότερες πόλεις μπορούν να εφαρμόσουν το δικό τους SUMP σε δώδεκα βήμα - τα, χωρισμένα σε τέσσερις φάσεις: Προετοιμασία και ανάλυση. Ανάπτυξη στρατηγικής. Υπολογισμός προγραμματισμού. Εφαρμογή και παρακολούθηση. Η συμπλήρωση εφαρμογής ενός SUMP είναι η ενσωμάτωση μέτρων βιώσιμης κινητικότητας, όπως «Ασφαλή και υγιεινά σχολεία» , «Βιώσιμες οικιστικές περιοχές με καλά δομημένο οδικό δίκτυο» και «Διαχείριση στάθμευσης για ένα ζωντανό κέντρο πόλης» . Στον οδηγό, παρατίθενται πολλά παραδείγματα καλών πρακτικών από όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμ - βανομένης της εικόνας τριών έρ - γων CIVITAS: SUITS , SUMPs-Up και Park4SUMP . ΝΕΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=