FLEETNEWS #123
20.09.21 #123 12 Πρόκειται για παγκόσμιο φαινόμενο, που προκαλείται λόγω έλλειψης μι - κροεπεξεργαστών. Τι επιπτώσεις έχει στους remarketers και ποια θα είναι η εξέλιξη; To Fleet Europe απευθύν - θηκε σε δύο ειδικούς. Τα νέα στοιχεία πωλήσεων του Βελγίου αποτελούν καλό κριτήριο για ό,τι συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη και στον κόσμο. Τον Αύγουστο, πραγματοποιήθηκαν μόλις 27.734 ταξινομήσεις νέων αυτοκινή - των στη χώρα. Το 2019 -ομολογου - μένως έτος ρεκόρ- ο αριθμός αυτός ήταν 47.705. Αλλά ακόμα και τον Αύ - γουστο 2020, εν μέσω πανδημίας, ανήλθαν στις 34.829. Και στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα είναι χαμηλότερες από εκείνες του Αυγούστου των δύο προηγουμένων ετών. Το ζήτημα δεν είναι η ζήτηση αλλά η προσφορά. Ηπαγκόσμια έλλει - ψη μικροεπεξεργαστών, απαραίτητων για τα σημερινά αυτοκίνητα, προκαλεί καθυστερήσεις στην παραγωγή και μεγάλους χρόνους αναμονής νέων οχημάτων. Ως εκ τούτου, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων εκτινάσσονται. Τον περασμένο μήνα, 57.914 μεταχειρισμέ - να οχήματα πωλήθηκαν στο Βέλγιο - υπερδιπλάσια από τα νέα οχήματα. Και στη χώρα μας οι πωλήσεις μετα - χειρισμένων αυξήθηκαν κατά 4,3% το οκτάμηνο του 2021. ΓΕΝΙΚΉ ΆΠΟΨΗ Ο Wolfgang Reinhold , πρόεδρος της European Car Remarketing Association ( CARA) , εκτιμά πως η κατάσταση είναι κρίσιμη αλλά προ - σωρινή: «Λόγω της μεγάλης έλλειψης αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυξάνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Εκτιμούμε πως αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί το α΄ τρίμηνο του 2022 και πιθανώς και το β΄ τρίμηνο του έτους». Για να αξιολογηθεί η αντι - στοιχία των δύο αγορών, είναι σημα - ντικό να γίνει αντιληπτό πως, ακόμα και υπό «φυσιολογικές» συνθήκες, η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινή - των είναι μεγαλύτερη από την αγορά νέων, αναφέρει ο Jost Dieckhaus , αντιπρόεδρος Remarketing Europe του AUTO1 Group, ενός από τους μεγαλύτερους οίκους remarketing αυτοκινήτων στην Ευρώπη. ΣΤΕΝΆ ΣΥΝΔΕΔΕΜΈΝΕΣ Και φυσικά, η προσφορά και η ζήτηση συνδέονται στενά, καθώς τα σημερινά νέα οχήματα είναι τα μεταχειρισμένα τού αύριο. Αλλά τα τελευταία τρίμη - να, δύο έκτακτα γεγονότα ανέτρεψαν τις ισορροπίες. «Η κρίση κορωνοϊού και οι περιορισμοί επηρέασαν τις ευ- ρωπαϊκές αγορές καινούργιων και μετα- χειρισμένων αυτοκινήτων, από άποψη ζήτησης και προσφοράς», αναφέρει ο κ. Dieckhaus. «Η αβεβαιότητα στην αρχή της πανδημίας έφερε την απομάκρυνση των εργαζομένων και τη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων. Στη συνέχεια, οι κατασκευαστές δυσκολεύτηκαν να αυ- ξήσουν πάλι την παραγωγή. Παράλληλα, υπήρξαν ελλείψεις πρώτων υλών - ειδικά ημιαγωγών». Το αποτέλεσμα ήταν η εκτενής και ισχυρή πίεση στην πα - ραγωγή αυτοκινήτων. Ταυτοχρόνως, στην αγορά υπήρξε ισχυρή ζήτηση εκ μέρους καταναλωτών με αυξημένη αποταμίευση, λόγω της επιθυμίας τους για ατομική κινητικότητα - και αυτό είναι επίσης αποτέλεσμα της κρίσης κορωνοϊού, καθώς ο κόσμος ήθελε να αποφύγει τη μεταδοτικότη - τα στις δημόσιες συγκοινωνίες. ΔΎΣΚΟΛΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ «Αυτό επέφερε μεγαλύτερη ζήτηση αυτοκινήτων. Αλλά η ζήτηση μεταχειρι- σμένων ήταν ακόμα μεγαλύτερη, διότι οι ενδιαφερόμενοι που αρχικά ήθελαν καινούργιο αυτοκίνητο στρέφονταν σε ελαφρώς μεταχειρισμένα», αναφέρει ο κ. Dieckhaus. «Παράλληλα με την αυ- ξημένη ζήτηση, παρατηρείται μικρότερη προσφορά ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Και αυτό περιπλέκει την αγορά αυτή». Έτσι, δεν έχει πρόβλημα μόνον η κατηγορία νέων αυτοκινή - των. Παραδοσιακοί προμηθευτές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπως εταιρείες ενοικίασης ή leasing, πω - λούν λιγότερα οχήματα. Επίσης, λέει ο κ. Dieckhaus, «όπως μας πληροφορούν οι αντιπρόσωποι συνεργάτες μας, οι κατασκευαστές πωλούν λιγότερα ελα- φρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα». Εν ολίγοις, οι τιμές των μεταχειρισμένων υφίστανται μεγάλες ανακατατάξεις: η ζήτηση έχει αυξηθεί, η προσφορά έχει συρρικνωθεί. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση των τιμών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - προς όφελος των αντι - προσώπων συνεργατών της AUTO1 και άλλων πωλητών μεταχειρισμέ - νων… εφόσον βεβαίως αυτά βρεθούν. ΆΛΛΑΞΑΝ ΟΙ ΣΥΝΘΉΚΕΣ Όπως αναφέρει ο κ. Reinhold, η έλλει - ψη ημιαγωγών θα λήξει κάποτε. Ίσως όμως η αγορά να μην επιστρέψει στην «κανονικότητα», καθώς οι συνθήκες της αγοράς άλλαξαν. Προχωρούμε στην ηλεκτροκινητικό - τητα, αλλά πολλοί καταναλωτές -και εταιρείες- εξακολουθούν να είναι πο - λύ αβέβαιοι για την πρακτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό μπορεί να προκαλέσει επιπλέον καθυστέρηση στη μείωση των πωλήσεων νέων οχη - μάτων, καθώς πολλοί καθυστερούν την επένδυση σε υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό νέο όχημα. Τα μεταχειρι - σμένα οχήματα που διακινούνται ικα - νοποιητικά (τουλάχιστον στο Βέλγιο) είναι τα βενζινοκίνητα SUV που είναι αρκετά καινούργια ώστε να συμμορ - φώνονται με το ισχύον ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών. Μέχρις ότου οι υψηλές τιμές -επί του παρόντος έως και 10% σε σχέση με πέρυσι- να επα - ναρρυθμίσουν τη ζήτηση υπέρ της αγοράς νέων οχημάτων… ΥΨΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΩΣ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2022 Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη Καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων επιβραδύνονται, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ανθίζουν.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=