FLEETNEWS #122

13.09.21 #122 10 1 ΚΥΚΛΙΚΌΤΗΤΑ Προκειμένου να μειωθούν οι εκ - πομπές CO2, πρέπει να δούμε πιο μακριά από το τι βγαίνει από την εξάτμιση. Ειδικά στην περίπτωση των BEV, η εξόρυξη πρώτων υλών, η αλυ - σίδα εφοδιασμού και η παραγωγή του αυτοκινήτου έχουν μεγάλο αντί - κτυπο στον πλανήτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κατασκευαστές όπως η BMW (με το BMW i Vision Circular ) και η Volkswagen (με το ID Life ) μετατοπίζουν πλέον την εστί - ασή τους στην κυκλικότητα. Η ιδέα έγκειται στην αποκλειστική χρήση υλικών προγενέστερης ζωής και στη δημιουργία οχημάτων σχεδόν 100% ανακυκλώσιμων. Αυτό σημαίνει ότι τα ίδια τα υλικά πρέπει να είναι αμιγή και όχι συνθετικά-που είναι δύσκολο να διαχωριστούν-και ότι τα παρελ - κόμενα του αυτοκινήτου πρέπει να αποσυναρμολογούνται εύκολα, ώστε να μπορούν να ανακυκλωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν. 2 ΜΕΤΑΒΛΗΤΌΤΗΤΑ ΤΎΠΩΝ Όπως στην περίπτωση του μικρο - αυτοκινήτου Microlino , του BMW I Vision Amby και του ιπτάμενου αυτοκινήτου Pal-V , οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και οι start-up διε - ρευνούν τρόπους να ξεπεράσουν τα όρια των κατηγοριών οχημάτων, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κάτι προσαρμοστικό ή πολυλειτουρ - γικό. Το Amby είναι ένα crossover μεταξύ ηλεκτρικού ποδηλάτου και μοτοσικλέτας, που οριοθετεί την τελική του ταχύτητα ανάλογα με το περιβάλλον και την άδεια οδήγησης, μέσω geofencing και συνδεσιμότη - τας smartphone. Η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για το Microlino , το οποίο πλησιάζει στο στάδιο παραγωγής και προο - ρίζεται για κοινόχρηστο όχημα της μόδας. Το κυρίως εμπόδιο θα είναι μάλλον διοικητικού χαρακτήρα, κα - θώς οι νέοι τύποι οχημάτων που δεν εντάσσονται στις υπάρχουσες κα - τηγορίες χρειάζονται νέους νόμους. 3 ΑΥΤΌΝΟΜΗ ΟΔΉΓΗΣΗ ΥΨΗΛΟΎ ΕΠΙΠΈΔΟΥ Η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 είναι τεχνικά εφικτή σε ευθείς δρό - μους, όπως οι αυτοκινητόδρομοι. Η Mercedes-Benz θα παρέχει αυτή τη δυνατότητα προαιρετικά στο EQS , αλλά με τελική ταχύτητα που θα περιορίζεται στα 60 χλμ. /ώρα. Θα είναι απλώς θέμα χρόνου να επεκτα - θεί η τεχνολογία στις χαμηλότερες κατηγορίες οχημάτων και να διευ - ρυνθούν οι δυνατότητές της, καθώς θα καθίσταται εξυπνότερη και θα μπορεί να αντιμετωπίζει καλύτερα δυσκολότερες οδικές καταστάσεις. Η μεγαλύτερη δυσκολία θα είναι η επανασύνταξη κυκλοφοριακών κανονισμών. Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. πρέπει να δημιουργήσουν το πλαίσιο που θα επιτρέπει στους οδηγούς αυτοκινήτων να αφήσουν το τιμόνι και θα καθορίζει ποιος είναι υπεύθυνος σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Η IAAMOBILITY ΚΑΙ Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΣΤΟΛΟΣ Η νέα παλέτα κινητικότητας Η IAA Mobility στο Μόναχο έφερε στο προσκήνιο τις ιδέες που θα καθορίσουν την παλέτα της κινητικότητάς μας τα επόμενα χρόνια. Στην IAA Mobility , η Polestar και η Cake παρουσίασαν το Makka , μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής του συμπαγούς ηλεκτρικού μοτο - ποδηλάτου της Cake. Η έκδοση βα - σίζεται στην τελευταία πλατφόρμα οχημάτων της Cake. Ο σχεδιασμός, τα υλικά κατασκευής και οι αναβαθ - μίσεις αντικατοπτρίζουν τη φιλο - δοξία αμφοτέρων των εταιρειών να επιταχύνουν τη μεταστροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Η έκδοσηMakka - Polestar της Cake σχεδιάστηκε για εύκολη χρήση, σε συνδυασμό με το Polestar 2 EV . Δι - αθέτει μπαταρία που μπορεί να φορ - τιστεί απευθείας από αυτοκίνητο. Το ηλεκτρικό μοτοποδήλατο μπορεί να χρησιμοποιηθεί, τόσο σε αστικό πε - ριβάλλον, όσο και σε αγροτικό εκτός δρόμου. Το όχημα διατέθηκε στους πελάτες της Polestar μέσα στο καλο - καίρι και θα διατεθεί στο κοινό μέσω του διαδικτυακού καταστήματος Polestar Additionals . POLESTAR ΚΑΙ CAKE ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=