FLEETNEWS #12

28.01.19 #12 7 Η ΣΟΥΗΔΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΤΟ 2030 Η Σουηδία θα απαγορεύσει την πώληση νέων βενζι- νοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2030. Αυτό ανακοινώθηκε από τον νέο πρωθυπουργό της χώρας, Stefan Löfven . Το μέτρο ευθυγραμμίζει τη Σουηδία με τη Νορβηγία και τη Δανία, οι οποίες ανακοίνωσαν παρόμοιες απαγορεύσεις για το 2025 και το 2030, αντίστοιχα. Συνολικά, δέκα χώρες έχουν δεσμευτεί να απαγορεύσουν την πώληση οχημάτων με ορυκτά καύσιμα, αν και με διαφορετικές ταχύτητες. Για το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, ο στόχος είναι το 2040. Με το μέτρο αυτό, η Σουηδία στοχεύει στη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και στην επιτάχυνση της συμμόρφωσης με τους στόχους της Παγκόσμι- ας Διάσκεψης Κορυφής του Παρισιού, δήλωσε ο κ. Löfven στο σουηδικό κοινοβούλιο, στην ομιλία του. Περιέγραψε, επίσης, ένα σχέδιο για ένα εθνικό δίκτυο σταθμών φόρτισης EV. Ο τελικός στόχος είναι η Σουη- δία να μη χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2050. ΦΟΡΤΗΓΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Έλλειψη δημόσιων σημείων φόρτισης Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημόσια σημεία φόρτισης ή ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά φορτηγά ή υδρογόνου και αερίου, όπως αποκαλύπτουν τα υπάρχοντα δεδομένα. Συγκεκριμένα, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τη σοβαρή έλλει- ψη υποδομής επαναφόρτισης και ανε- φοδιασμού κατάλληλης για ηλεκτρι- κά και άλλα εναλλακτικά κινούμενα φορτηγά (υδρογόνου, CNG, LNG) σε ολόκληρη την Ε.Ε. Η ACEA δημοσιο- ποίησε τα νέα αυτά στοιχεία ενόψει των συναντήσεων σχετικά με τους πρώτους ευρωπαϊκούς στόχους εκ- πομπών CO2 για τα φορτηγά, μεταξύ αντιπροσώπων του Ευρωπαϊκού Κοι- νοβουλίου, των 28 εθνικών κυβερνή- σεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η επίτευξη των φιλόδοξων προτύπων εκπομπών CO2 που προτείνει η Ε.Ε., θα είναι δυνατή μόνο με την ταχεία και μαζική υιοθέτηση από την αγορά, μηδενικών και χαμηλών εκπομπών φορτηγών. Παρόλο που σκοπός είναι η σύναψη συμφωνίας για τους νέους στόχους εντός των προσεχών εβδομά- δων, η απαιτούμενη υποδομή σχεδόν απουσιάζει σήμερα και δεν υπάρχει σαφές σχέδιο δράσης της Ε.Ε. για τη μελλοντική της ανάπτυξη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα χρεια- στούν τουλάχιστον 6.000 σημεία φόρτισης μεγάλης ισχύος για ηλε- κτρικά φορτηγά (DC>500 kW) κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων μέχρι το 2025/2030. Επιπλέον, απαιτού- νται άλλα 20.000 «κανονικά» σημεία φόρτισης κατάλληλα για φορτηγά, ανεβάζοντας το σύνολο σε 26.000. «Αυτό που ξενίζει είναι ότι δεν υπάρχει ούτε ένα δημόσιο σημείο φόρτισης για τα φορτηγά μακρινών αποστάσεων», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert . «Επιπλέον, δεν υπάρχει ακόμα πρότυπο για τις απαιτούμενες πρίζες μεγά- λης ισχύος». Παρόλο που δημιουργού- νται σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, τα βαρέα φορτη- γά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την υποδομή, λόγω της πολύ υψηλότερης απαίτησης σε ενέργεια και ισχύ, καθώς και των πολλών σημεί- ων στάθμευσης που θα χρειαστούν για να φορτίσουν κατά μήκος όλων των μεγάλων διαδρομών στην Ευρώπη. Ομοίως, οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου για αυτοκίνητα δεν είναι κατάλληλοι για φορτηγά, δεδομένου ότι η πίεση αποθήκευσης είναι πολύ μικρή για να καλύψει τις ανάγκες των φορτηγών. Περίπου 1.000 σταθμοί υδρογόνου για φορτηγά χρειάζονται έως το 2025/2030, αλλά είναι διαθέσι- μοι λιγότεροι από 10 σε ολόκληρη την ΕΕ σήμερα - και κανένας από αυτούς δεν είναι κατάλληλος για φορτηγά μακρινών αποστάσεων. Ειδικοί δημόσιοι σταθμοί ανεφοδι- ασμού CNG και LNG για φορτηγά, υπάρχουν σε ορισμένα κράτη-μέλη της Ε.Ε., αλλά η κατανομή τους εξα- κολουθεί να είναι πολύ ανομοιόμορφη σε ολόκληρη την Ευρώπη και ο αριθ- μός τους χαμηλός. ΦΟΡΤΗΓΑΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΛΛΕΙΨΗΚΑΤΑΛΛΗΛΗΣΥΠΟΔΟΜΗΣΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ Πηγή:ΈνωσηΕυρωπαίωνΚατασκευαστώνΑυτοκινήτου ΥΠΆΡΧΟΥΣΑ ΥΠΟΔΟΜΉ ΔΗΜΌΣΙΟΙ ΣΤΑΘΜΟΊ ΜΗ ΔΙΑΘΈΣΙΜΗ ΣΕΑΡΧΙΚΌ ΣΤΆΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΣ- ΣΌΜΕΝΗ ΑΡΚΕΤΆ ΏΡΙΜΗ ΔΙΑΘΈΣΙΜΗ ΣΉΜΕΡΑ ΑΠΑΙΤΟΎΜΕΝΗ ΤΟ2025-2030 Σταθμοί φόρτισης DC 150-500 kW Σταθμοί φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων DC >500 kW Σταθμοί cH2 (συμπυκνωμένο 350/700 bar) Σταθμοί LH2 (υγροποιημένο υδρογόνο) Σταθμοί CNG (φυσικό αέριο) Σταθμοί LNG (υγραέριο) 0 0 <10 0 200 155 2.000 6.000 500 500 500 Τουλάχιστον 1.000 ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΌΣ ΥΔΡΟΓΌΝΟ CNG/LNG

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=