FLEETNEWS #12

28.01.19 #12 13 έτους ή κατά 3,1% περισσότερα από το 2017. Το περασμένο έτος η Βρε- τανία (-5,4%) και η Ισπανία (-4,2%) σημείωσαν υποχώρηση της ζήτησης βαρέων φορτηγών. Αλλά η Γαλλία (+9,1%), η Ιταλία (+ 5,0%) και η Γερμα- νία (+ 3,1%) συνεισέφεραν θετικά στην πλήρη ανάπτυξη του τομέα στην Ε.Ε. Η χώρα μας παρουσίασε σημαντική πτώση στον τομέα αυτό (-21,6%). ΝΈΑΜΕΣΑΊΑ ΚΑΙ ΒΑΡΈΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ (MHCV) ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Δεκέμβριο του 2018, η ζήτηση νέων MHCV στην Ε.Ε. μειώθηκε κατά 11,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο. Μεταξύ των πέ- ντε μεγάλων αγορών, η Γαλλία ήταν η μόνη που παρουσίασε ελαφρά άνοδο (+ 1,0%). Αντίθετα, η Ιταλία (-18,1%), η Ισπανία (-17,7%), το Ηνωμένο Βα- σίλειο (-11,5%) και η Γερμανία (-9,9%) σημείωσαν έντονες μειώσεις. Στην Ελλάδα η ζήτηση κατακρημνίστηκε στο -52,6%. Πέρυσι, οι νέες ταξινομήσεις φορ- τηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυ- ξήθηκαν κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2017. Τα αποτελέσματα του έτους ήταν ποικίλα μεταξύ των πέντε βα- σικών αγορών της Ε.Ε. Η Γαλλία (+ 8,1%), η Ιταλία (+ 5,1%) και η Γερμανία (+ 2,9%) σημείωσαν θετικά αποτελέ- σματα το 2018, αλλά η ζήτησηMHCV μειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο (-4,0%) και στην Ισπανία (-2,0%). Το ίδιο και στην Ελλάδα με -21,1%. ΝΈΑΜΕΣΑΊΑ ΚΑΙ ΒΑΡΈΑ ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΚΑΙ ΠΟΎΛΜΑΝ (MHBC) ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τα αποτελέσματα του Δεκεμβρί- ου παρουσίασαν σημαντική πτώση (-13,4%) στις ταξινομήσεις λεωφο- ρείων και πούλμαν. Η Γαλλία σημεί- ωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-46,2%), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (-27,5%) και την Ισπανία (-16,7%). Αντίθετα, η ζήτηση για λε- ωφορεία αυξήθηκε στη Γερμανία (+ 5,4%) και στην Ιταλία (+ 5,0%) κατά τον τελευταίο μήνα του 2018. Στην Ελλάδα η ζήτηση υπερδιπλασιάστη- κε με +147,4%. Συνολικά, το 2018 ταξινομήθηκαν 41.992 λεωφορεία και πούλμαν σε όλη την Ε.Ε., αυξημένα κατά 1,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η ανάπτυξη προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώ- πης (+ 18,6%), δίνοντας στο σύνολο των αποτελεσμάτων της Ε.Ε. σημα- ντική ώθηση. Από την άλλη πλευρά, όλες οι μεγάλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές συρρικνώθηκαν το 2018, με εξαίρεση την Ιταλία, η οποία σημείω- σε έντονη ανάπτυξη (+ 36,7%) και την Ελλάδα (+38,4%). ΝΕΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΔΕΚ. 2018 ΔΕΚ. 2017 ΜΕΤ. '18/'17 ΙΑΝ.-ΔΕΚ. '18 ΙΑΝ.-ΔΕΚ. '17 ΜΕΤ. '18/'17 ΑΥΣΤΡΙΑ 3.553 3.482 2,0% 52.970 49.604 6,8% BΕΛΓΙΟ 5.201 4.970 4,6% 89.812 87.084 3,1% BΟΥΛΓΑΡΙΑ 1 612 600 2,0% 6.282 5.973 5,2% ΚΡΟΑΤΙΑ 851 695 22,4% 10.522 9.956 5,7% ΚΥΠΡΟΣ 2 113 217 -47,9% 1.936 2.133 -9,2% ΤΣΕΧΙΑ 2.552 3.004 -15,0% 31.322 30.210 3,7% ΔΑΝΙΑ 3.080 3.742 -17,7% 39.435 41.780 -5,6% EΣΘΟΝΙΑ 238 316 -24,7% 6.227 6.004 3,7% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 1.448 1.422 1,8% 19.887 19.512 1,9% ΓΑΛΛΙΑ 45.518 44.687 1,9% 519.266 495.052 4,9% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 30.111 31.507 -4,4% 386.282 369.146 4,6% ΕΛΛΑΔΑ 633 576 9,9% 7.519 7.262 3,5% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 3.222 2.954 9,1% 29.645 26.438 12,1% ΙΡΛΑΝΔΙΑ 275 373 -26,3% 28.151 26.821 5,0% ΙΤΑΛΙΑ 23.106 26.276 -12,1% 211.756 220.878 -4,1% ΛΕΤΟΝΙΑ 337 520 -35,2% 4.164 4.048 2,9% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 523 569 -8,1% 12.563 10.590 18,6% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 376 383 -1,8% 6.102 6.131 -0,5% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.772 4.646 2,7% 95.704 88.993 7,5% ΠΟΛΩΝΙΑ 9.209 9.304 -1,0% 101.376 90.936 11,5% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 4.491 5.152 -12,8% 44.925 44.256 1,5% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.911 1.842 3,7% 25.812 23.160 11,5% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 972 900 8,0% 13.785 12.174 13,2% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 1.218 1.204 1,2% 15.657 14.657 6,8% ΙΣΠΑΝΙΑ 19.595 18.363 6,7% 242.058 227.303 6,5% ΣΟΥΗΔΙΑ 4.689 6.003 -21,9% 64.361 63.443 1,4% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 29.931 33.069 -9,5% 417.196 425.139 -1,9% ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 198.537 206.776 -4,0% 2.484.715 2.408.683 3,2% EΕ15 176.779 184.651 -4,3% 2.225.424 2.172.404 2,4% EΕ12 21.758 22.125 -1,7% 259.291 236.279 9,7% ΙΣΛΑΝΔΙΑ 125 191 -34,6% 2.449 2.572 -4,8% ΝΟΡΒΗΓΙΑ 3.481 3.660 -4,9% 45.298 43.272 4,7% ΕΛΒΕΤΙΑ 2.985 3.146 -5,1% 37.456 37.127 0,9% ΕΖΕΣ 6.591 6.997 -5,8% 85.203 82.971 2,7% EΕ + EΖΕΣ 205.128 213.773 -4,0% 2.569.918 2.491.654 3,1% EΕ15 + EΖΕΣ 183.370 191.648 -4,3% 2.310.627 2.255.375 2,4% ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν είναι διαθέσιμα τα στοιχεία γιαMHCV και MHBC 2 Δεν είναι διαθέσιμα τα στοιχεία γιαMHBC Συνολικά, το 2018, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 3,2% σε σύγκριση με το 2017

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=