FLEETNEWS #119

19.07.21 #119 17 Η πρόταση της Επιτροπής αποτελεί χαμένη ευκαιρία προώθησης των ανανεώσιμων καυσίμων προς επί - τευξη της κλιματικής ουδετερότητας χωρίς αποκλεισμούς. Η Ευρώπη ανα - μένεται να εγκαταλείψει μια στρατη - γική τεχνολογία, διακινδυνεύοντας τόσο τις θέσεις εργασίας όσο και την ανταγωνιστικότητα. «Ένας στόχος μηδενικών εκπομπών εξάτμισης το 2035 είναι μια de facto απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αυτός δεν είναι ο πιο αποτελε- σματικός ή αποδοτικός τρόπος για κλι- ματικά ουδέτερες μεταφορές στην ΕΕ, μπορεί να μη μας οδηγήσει καν εκεί», δήλωσε η Sigrid de Vries , Γενική Γραμματέας της CLEPA. «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι κλιματικά ουδέτεροι όταν λειτουργούν με βιώσιμα ανανεώσιμα καύσιμα. Τα ηλεκτρικά οχήματατης μπαταρίας είναι κλιματικά ουδέτερα όταν φορτίζονται με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Η προτεραιότητα πρέπει να είναι τα ανανε- ώσιμα καύσιμα και η ηλεκτρική ενέργεια, όχι η απαγόρευση της τεχνολογίας». „ Η TRANSPORT & ENVIRONMENT Το σχέδιο της ΕΕ για πώληση αυτοκι - νήτων χωρίς εκπομπές το 2035 θα εκ - δημοκρατίσει τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, ανέφερε η Transport & Environment ( T&E ). Τα αυτοκίνητα ευθύνονται για το 12% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην Ευρώπη και η αλλαγή των πωλήσεων από ρυπογόνους κινητήρες σε αμιγώς ηλεκτρικούς αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως τα μέσα του αιώνα. Μια νέα αγορά άνθρακα για καύσιμα κίνησης μπορεί, εάν εγκριθεί, να αυ - ξήσει τις τιμές κατά περίπου 5 λεπτά το λίτρο έως το 2028. Σχετικά με τη μείωση των εκπομπών νέων αυτοκινήτων και βαν, η T&E ανέφερε πως θα χρειαστούν ενδιά - μεσοι στόχοι CO2 από το 2025 για να διασφαλιστεί ότι οι αυτοκινητο - βιομηχανίες θα αυξήσουν νωρίτερα την παραγωγή οχημάτων άνευ εκπο - μπών, θα μειώσουν το κόστος και θα δημιουργήσουν μεγαλύτερη κατανά - λωση - όπως έκανε ο Henry Ford πριν από έναν αιώνα. Τους τελευταίους 18 μήνες, οι στόχοι της ΕΕ για την περίοδο 2020-21 έχουν εκτινάξει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιτρέποντας σε πολλούς Ευρωπαί - ους να αγοράσουν το πρώτο τους EV. Ωστόσο, η T&E προειδοποιεί πως ένας αδύναμος στόχος CO2 -50% για τους κατασκευαστές βαν το 2030 θα συμβάλει ελάχιστα στην ηλεκτροκί - νηση του ταχύτερα αναπτυσσόμενου ρυπογόνου οχήματος. Σχετικά με τη φόρτιση σημείωσε πως τα φορτηγά άνευ εκπομπών ενισχύονται σημαντικά με τους νέ - ους στόχους για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών σε αυτοκινη - τόδρομους και μεγάλες πόλεις. Ο WilliamTodts , executive director της T&E, χαρακτήρισε «υπέροχα νέα» την απαίτηση εγκατάστασης φορτιστών για τα φορτηγά του μέλλοντος από τις χώρες-μέλη. Αλλά σχετικά με τον προτεινόμενο από την ΕΕ νόμο για τα πράσινα καύ - σιμα, η T&E χαρακτήρισε τη οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας «χαμένη ευκαιρία». «Η Επιτροπή σχεδι- άζει να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των στόχων για τα πράσινα καύσιμα, αλλά δεν κάνει τίποτα για να σταματήσει τις καλλιέργειες βιοκαυσίμων, οι οποίες μπορεί να δημιουργούν περισσότερες εκπομπές από τα ορυκτά καύσιμα που αντικαθιστούν. Αντ ‘αυτού, ο νέος νόμος θέτει μη βιώσιμους υψηλούς στόχους για προηγμένα βιοκαύσιμα και καύσιμα υδρογόνου. Η Επιτροπή επιτρέπει στους προμηθευτές καυσίμων να υπολογίζουν την ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια στην επίτευξη των στόχων τους. Αλλά κάνει διακρίσεις έναντι της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας αφαιρώντας την επιπλέον στάθμιση, που αντικατόπτριζε την υψηλότερη αποδοτικότητά της». Περισσότερα στο fleetnews.gr „ ΤΟ EUROPEAN ENVIRONMENTAL BUREAU Το «Fit for 55» της ΕΕ είναι ακατάλ - ληλο και άδικο, λέει το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος ( ΕΕΒ ). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χάνει μια ακό - μα ιστορική ευκαιρία να καταργήσει σταδιακά τα ορυκτά καύσιμα στο πακέτο «Fit for 55», αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή στον άνθρακα, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο να παραμείνουν στο ενεργειακό σύστη - μα της ΕΕ για τουλάχιστον άλλες δύο δεκαετίες, σημειώνει το EEB. Ενώ ορισμένες προτάσεις στο πακέ - το «Fit for 55» είναι θετικές, όπως η συμπερίληψη των εκπομπών ναυσι - πλοΐας στο ETS ή ο αποκλεισμός έρ - γων ορυκτών καυσίμων από το πεδίο εφαρμογής του Ταμείου Εκσυγχρο - νισμού, άλλες ζητούν κυρίως από όλους τους πολίτες να πληρώσουν ξανά προκειμένου να διατηρηθεί ζωντανή η βιομηχανία ορυκτών καυ - σίμων, πέρα από τις επιδοτήσεις που ήδη παρέχονται. «Αυτό που η Επιτροπή αποκαλεί "Fit for 55" είναι ακατάλληλο για τον πλανήτη μας και άδικο για την κοινωνία. Χω- ρίς σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων, η βιομηχανία καυσίμων θα μετακυλίσει το κόστος εκπομπών κτιρίων και μεταφορών στους πολίτες και θα συ- νεχίσει να αποκομίζει τεράστια κέρδη», δήλωσε η Barbara Mariani , Διευθύ - ντρια Πολιτικής του EEB για το Κλίμα. Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=