FLEETNEWS #119

19.07.21 #119 16 Σχετικά με τις οδικές μεταφορές προβλέπεται η αυστηροποίηση των προτύπων εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά που θα επιταχύνει τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, απαιτώντας μείωση των μέσων εκ - πομπών των καινούργιων αυτοκινή - των κατά 55% από το 2030 και κατά 100% από το 2035 σε σύγκριση με το επίπεδο του 2021. Ως εκ τούτου, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από το 2035 θα έχουν μηδενικές εκπομπές. Προκει - μένου να εξασφαλιστεί ότι οι οδηγοί είναι σε θέση να φορτίζουν ή να τρο - φοδοτούν τα οχήματά τους σε ένα αξιόπιστο δίκτυο σε ολόκληρη την Ευρώπη, ο αναθεωρημένος κανονι - σμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων θα απαιτεί από τα κράτη μέλη να επεκτείνουν την ικανότητα φόρτισης ανάλογα με τις πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών και να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων ανά τακτά διαστήματα σε μεγάλους αυ - τοκινητόδρομους: κάθε 60 χιλιόμε - τρα για ηλεκτρική φόρτιση και κάθε 150 χιλιόμετρα για ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Ακόμα, η οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα θέσει αυξημένο στόχο για την παραγωγή του 40% της ενέργειάς μας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030. Αναλυτικά στο fleetnews.gr „ Η ACEA Δεδομένης της ιδιαίτερης σημασίας του πακέτου για το κλίμα «Fit for 55» της ΕΕ για τον τομέα της αυτοκινητο - βιομηχανίας και των εκατομμυρίων εργαζομένων που απασχολεί, η Ένω- ση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυ- τοκινήτων ( ACEA ) είναι πρόθυμη να μελετήσει λεπτομερώς τις προτάσεις που μόλις ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύ - ονται να μηδενίσουν τις εκπομπές. Όλα τα μέλη της ACEA υποστηρίζουν τον στόχο για ουδέτερο κλίμα έως το 2050 και επενδύουν δισ. ευρώ σε καινοτόμες και βιώσιμες τεχνολογίες. Ωστόσο, η απαγόρευση μιας τεχνο - λογίας δεν αποτελεί ορθολογικό βήμα προόδου σε αυτό το στάδιο - ειδικά όταν η Ευρώπη εξακολουθεί να αγωνίζεται να θέσει σε εφαρμογή τις κατάλληλες συνθήκες θέσπισης οχημάτων εναλλακτικής ισχύος. Ο Oliver Zipse , Πρόεδρος της ACEA και CEO της BMW , δήλωσε: «Οι φιλόδοξοι κλιματικοί στόχοι απαιτούν δέσμευση όλων των εμπλεκομένων με- ρών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε σήμερα απολύτως σαφές πως η Πράσινη Συμφωνία μπορεί να επιτευχθεί μόνον με υποχρεωτικούς στόχους αύξησης της υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού για όλα τα κράτη μέλη». «Η πρόταση για ακόμη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030 απαιτεί τεράστια αύξηση ζήτησης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε σύντο- μο χρονικό διάστημα. Χωρίς ιδιαίτερες προσπάθειες εκ μέρους όλων των ενδι- αφερομένων μερών - συμπεριλαμβανο- μένων των κρατών μελών και όλων των εμπλεκόμενων κλάδων - ο προτεινόμε- νος στόχος απλώς δεν είναι βιώσιμος» πρόσθεσε. Καθώς η πρόταση εισήγαγε νέα στοι - χεία για τους στόχους, τα μέλη της ACEA χρειάζονται χρόνο για να δουν τι σημαίνει όλο αυτό συγκεκριμένα όσον αφορά στον αριθμό των ση - μείων φόρτισης και ανεφοδιασμού που θα διατίθενται στους οδηγούς σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς και το επίπεδο ισχύος τους (διασφαλίζοντας την ύπαρξη επαρκών φορτιστών υψηλής ισχύος για φορτηγά). Η επέκταση του συστήματος εμπο - ρίας εκπομπών της ΕΕ (ETS) στα καύ - σιμα οδικών μεταφορών είναι επίσης ευπρόσδεκτη, καθώς θα συμβάλει σε σαφή τιμή του άνθρακα, ενθαρρύ - νοντας έτσι τη χρήση καυσίμων χα - μηλών και μηδενικών εκπομπών άν - θρακα. Εάν τεθεί σωστό κανονιστικό πλαίσιο, θα μπορούσαν τα οχήματα μηδενικών εκπομπών να καταστούν ανταγωνιστικά και ελκυστικά για τους πελάτες, επισημαίνει η ACEA. Προσβλέποντας στις προσεχείς δι - απραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα 27 κράτη μέλη, η ACEA πιστεύει πως θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί ο συντονισμός όλων αυτών των διαφορετικών τμημάτων του ψηφιδωτού «Fit for 55» και να υπάρξει ένα συνεκτικό υποστηρικτι - κό πλαίσιο. «Επομένως θα χρειαστεί στιβαρός πο- λιτικός συντονισμός για την επίτευξη του τελικού στόχου αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής με τον αποτελε- σματικότερο τρόπο - διατηρώντας πα- ράλληλα την κινητικότητα σε προσιτές τιμές για όλους τους Ευρωπαίους και διαφυλάσσοντας τις θέσεις εργασίας της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric- Mark Huitema . Περισσότερα στο fleetnews.gr „ Η CLEPA Τα ανανεώσιμα καύσιμα και η ηλε - κτρική ενέργεια καθιστούν τις μετα - φορές ουδέτερες, όχι η απαγόρευση της τεχνολογίας σημειώνει η Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινητοβιομηχα- νίας - CLEPA . Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=