FLEETNEWS #119
19.07.21 #119 15 Η στρατηγική Fit for 55 που δημο - σίευσε στις 14 Ιουλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τον μετασχημα - τισμό της οικονομίας και της κοινω - νίας της ΕΕ για την εκπλήρωση των κλιματικών φιλοδοξιών. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτρο- πή ενέκρινε μια δέσμη προτάσεων μέσω των οποίων οι ενωσιακές πο - λιτικές για το κλίμα, την ενέργεια, τη χρήση γης, τις μεταφορές και τη φορολογία θα προσαρμοστούν κατάλληλα ώστε να επιτευχθεί μεί - ωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, σε σύγκριση με το επίπεδο του 1990. Η επίτευξη μιας τέτοιας μείωσης των εκπομπών κατά την επόμενη δεκαετία είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου, αφενός, η Ευρώπη να καταστεί η πρώτη κλιμα - τικά ουδέτερη ήπειρος στον κόσμο έως το 2050 και, αφετέρου, να γίνει πραγματικότητα η Ευρωπαϊκή Πρά - σινη Συμφωνία. Με τις προτάσεις αυτές, η Επιτροπή παρουσίασε τα νομοθετικά εργαλεία για την επίτευ - ξη των στόχων που συμφωνήθηκαν στον ευρωπαϊκό νόμο για το κλίμα και για τον ριζικό μετασχηματισμό της οικονομίας και της κοινωνίας για δίκαιο, πράσινο και ευημερούν μέλλον. ΥΛΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Η στρατηγική Fit for 55 2025 2030 2035 Μείωση CO 2 για αυτοκίνητα (%) 2025 2030 2035 Μείωση CO 2 για βαν (%) Κόμβοι φόρτισης για αυτοκίνητα και βαν • Στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T): τουλάχιστον 300 kW ισχύ εξόδου κάθε 60 km έως το 2025 και τουλάχιστον 600 kW έως το 2030 • Σε ολόκληρο το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T): τουλάχιστον 300 kW ισχύ εξόδου κάθε 60 km έως το 2030 και τουλάχιστον 600 kW έως το 2035 Σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου • Θα διατίθενται κάθε 150 χιλιόμετρα έως το 2030 κατά μήκος του κεντρικού δικτύου TEN-T • Σε κάθε αστικό κόμβο που εξυπηρετεί, τόσο ελαφρά, όσο και βαρέα οχήματα έως το 2030 Σημεία φόρτισης για βαρέα οχήματα • Στο κεντρικό δίκτυο TEN-T: τουλάχιστον 1400kW σημεία επαναφόρτισης κάθε 60km έως το 2025 και τουλάχιστον 3500kW έως το 2030 • Σε ολόκληρο το δίκτυο TEN-T: τουλάχιστον 1400kW ισχύ εξόδου κάθε 100km έως το 2030 και τουλάχιστον 3500kW έως το 2035 • Σε κάθε αστικό κόμβο και σε κάθε ασφαλή χώρο στάθμευσης έως το 2030 *σύμφωνα με την εκτίμηση επιπτώσεων της Επιτροπής για ανάπτυξη οχημάτων βάσει των προτάσεων «Fit for 55» και με την προϋπόθεση μέσης ισχύος περίπου 15 kW ανά σταθμό φόρτισης Οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου θα είναι ευρέως διαθέσιμοι, διαλειτουργικοί και εύχρηστοι και σε σταθερά διαστήματα κατά μήκος των μεγάλων ευρωπαϊκών δρόμων μεταφορών Εθνικοί στόχοι βάσει στόλου για σταθμούς φόρτισης για αυτοκίνητα και βαν - αυτοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περίπου: 2025 1 εκατ. 2030 3,5 εκατ. 2040 11,4 εκατ. 2050 16,3 εκατ. Παλαιοί στόχοι Νέοι στόχοι 15% u 15% 37,5% u 55% Παλαιοί στόχοι Νέοι στόχοι u 100% 15% u 15% 31% u 50% u 100% ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΕΣ ΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=