FLEETNEWS #119
19.07.21 #119 14 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΥΠΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Πρόσκληση ενδιαφέροντος προκει - μένου να συσταθεί στην Ελλάδα, Τεχνική Υπηρεσία έγκρισης τύπου οχημάτων, απηύθυνε στις 12 Ιουλί - ου 2021, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφα- λογιάννης . Σήμερα δεν υπάρχει στο εσωτερικό τέτοιος φορέας, με συνέπεια να μην είναι δυνατή η έκδοση εγκρίσεων τύπου που απαιτούνται για την κυκλοφορία των οχημάτων, είτε αυτά κατα - σκευάζονται στη χώρα μας είτε στο εξωτερικό. Ως αποτέλεσμα, κατασκευαστές οχημάτων απευ - θύνονται σε ανάλογους φορείς που λειτουργούν σε άλλες χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με την παρούσα πρόσκληση, το Υπουργείο Υποδομών και Μετα - φορών καλεί ενδιαφερόμενους φορείς ελέγχου που επιθυμούν να οριστούν ως Τεχνικές Υπηρεσίες για την έγκριση κάθε κατηγορί - ας οχημάτων (δίκυκλα, τρίκυκλα και τετράκυκλα), να υποβάλλουν σχετική αίτηση στην Δ/νση Τε - χνολογίας Οχημάτων (Δ.Τ.Ο.) του Υπουργείου. Αν η έδρα του φορέα ελέγχου βρί - σκεται στο εξωτερικό, τότε αυτός θα πρέπει να διαθέτει γραφεία και εκπρόσωπο - αντιπρόσωπο στην Ελλάδα. Τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν και οι υπο - χρεώσεις που θα έχει η Τεχνική Υπηρεσία περιγράφονται στην πρό - σκληση, όπου επισυνάπτεται και η φόρμα υποβολής της αίτησης. Το Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα τριών αυτοκινήτων πόλης. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500 αποσπά πέντε αστέρια, το Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid τρισή - μιση και το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 τρία αστέρια. Σε αυτόν τον γύρο δοκιμών, το εμ - βληματικό πεντακοσάρι της FIAT υπερέχει και στους τρεις πυλώνες αξιολόγησης του Green NCAP. Χωρίς εκπομπές ρύπων εξάτμισης, αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παίρνει ένα ασυναγώνιστο δέκα στα δέκα για τον δείκτη καθαρού αέρα. Η ενεργει - ακή απόδοση των ηλεκτρικών αυτο - κινήτων μπαταρίας είναι πολύ υψη - λή σε σύγκριση με άλλους τύπους οχημάτων και το FIAT παίρνει επίσης άριστα σε αυτό. Ωστόσο, ο στάνταρ φορτιστής του οχήματος είναι αργός και αναποτελεσματικός και, μακρο - πρόθεσμα, ο πελάτης θα πληρώσει περισσότερα για ηλεκτρικό δικτύου από ό,τι εάν διέθετε μια καλύτερη μονάδα. Στην τρέχουσα εκτίμηση του Green NCAP, που εξετάζει μόνο τις εκπομπές εξάτμισης και δεν λαμ - βάνει υπόψη το ήδη προκληθέν CO2, το 500 ολοκληρώνει με άριστα την αξιολόγηση αερίων θερμοκηπίου. Τα Honda Jazz 1.5 i-MMDHybrid και Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 αντι - προσωπεύουν τις τελευταίες τεχνο - λογίες βενζίνης-υβριδικού και ντίζελ και αμφότερα αποδίδουν καλά. Και τα δύο αυτοκίνητα επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες στην Ενεργει - ακή Απόδοση και το Honda και στον Καθαρό Αέρα. Ο δείκτης αερίων θερ - μοκηπίου είναι ο χαμηλότερος από τους τρεις τομείς αξιολόγησης και για τα δύο οχήματα, αλλά το Honda και το Peugeot λαμβάνουν βαθμολογία 3½ και 3 αστέρων αντίστοιχα. Είναι σαφές πως τα BEV είναι τα κα - θαρότερα οχήματα και όλο και περισ - σότεροι κατασκευαστές δεσμεύονται για μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα τα επόμενα πέντε ή δέκα χρόνια. Αυτή η τάση ηλεκτροκίνησης θα φέρει νέες προκλήσεις: θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση στο ηλεκτρικό δίκτυο και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να γίνει πιο πρά - σινη για να μπορούν αυτά τα αυτο - κίνητα να προσφέρουν το πλήρες δυναμικό τους. Αυτό είναι κάτι που το Green NCAP θα λάβει σύντομα υπόψη. Προς το παρόν, ο οργανισμός συγχαίρει τη FIAT για το αποτέλεσμα των πέντε αστέρων και την Honda και την Peugeot για τις αξιοσημείωτες βαθμολογίες του Jazz και του 208. ΤΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΕΡΑ; Οι αξιολογήσεις του Green NCAP
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=