FLEETNEWS #117

05.07.21 #117 17 Μια νέα ανάλυση δεδομένων από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ( ACEA ) δίνει μια εντε - λώς ασύμμετρη εικόνα όσον αφορά στην ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρω - παϊκή Ένωση. Το 70% των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνεται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώ - πης: την Ολλανδία (66.665), τη Γαλ - λία (45.751) και τη Γερμανία (44.538). Από κοινού, αυτές οι χώρες αποτε - λούν μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο 77% της περιοχής. Για να καταδειχθεί η ασύμμετρη κα - τανομή φορτιστών, η Ρουμανία -πε - ρίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία- διαθέτει μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Αυτή η ανάπτυξη δύο ταχυτήτων ακολουθεί τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ των πλουσιότερων κρατών μελών της Δυτικής Ευρώπης και των χωρών με χαμηλότερο ΑΕΠ της Ανατολικής, Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης. Χώρες με μεγάλη εδαφική επιφάνεια, αλλά χαμηλότερο ΑΕΠ, όπως η Πολωνία (0,8% των φορτι - στών της ΕΕ) και η Ισπανία (3,3%), φαίνεται να μένουν πίσω. Πράγματι, η διαφορά μεταξύ της Γερμανίας, τρίτης στην κατάταξη (που καλύπτει το 19,9% των σημείων φόρτισης της ΕΕ) και της τέταρτης Ιταλίας (5,8%) είναι πολύ μεγάλη και χειροτερεύει όσο κατεβαίνει η κατάταξη. Αυτή η άνιση ανάπτυξη της ΕΕ σε υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού αυτοκινήτων εναλλα - κτικών καυσίμων ήταν προφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της, το 2018. Χωρίς άμεση δράση, είναι απίθανο να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, προειδοποιεί η ένω - ση. Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοι - μάζεται σύντομα να αναθεωρήσει την Οδηγία Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων αυτοκινήτων, η ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους - όχι μόνο για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκι - νήτων, αλλά και για σταθμούς υδρο - γόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυ - σίμου - για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ. «Όποιος επιθυμεί να αγοράσει ηλε- κτρικό αυτοκίνητο ή κυψελών καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού - στο σπίτι, στην εργασία ή στο δρόμο» , δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema . «Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν την πορεία προς την πράσινη κινητικότητα», προέτρεψε ο Huitema. Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, η περαιτέρω μείωση εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων στο -50% το 2030 απαιτεί περίπου 6 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Με λιγότερα από 225.000 διαθέσιμα σήμερα, αυτό σημαίνει εντυπωσιακή αύξηση κατά 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΗΛΕΚΤΡΙΚΉ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ Κίνδυνος για Ευρώπη δύο ταχυτήτων Η Επιτροπή των Μόνιμων Αντιπρο - σώπων του Ευρωπαϊκού Συμβουλί- ου ενέκρινε την προσωρινή συμφω - νία για την Οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων. Το κείμενο τροποποιεί το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας, περιλαμβάνει δε νέους ορισμούς για το «όχημα» και την «κυκλοφορία οχημάτων». Επίσης, παρέχει στα κρά - τη-μέλη νέες δυνατότητες παρεκ - κλίσεων σε εθνικό επίπεδο από την υποχρέωση ασφάλισης. Επιπλέον, σε κάθε κράτος-μέλος θα δημιουρ - γηθούν φορείς που θα διασφαλίζουν ότι, εάν η ασφαλιστική επιχείρηση στην οποία είναι ασφαλισμένο το όχημα που ευθύνεται για ατύχημα είναι αφερέγγυα, οι ζημιωθέντες θα μπορούν να αποζημιωθούν στο κράτος-μέλος διαμονής τους· στη συνέχεια, ο φορέας στο εν λόγω κράτος-μέλος θα ζητά την επιστροφή των εξόδων από το φορέα του κρά - τους-μέλους καταγωγής του αφε - ρέγγυου ασφαλιστή. Το κοινοβούλιο και το συμβούλιο αναμένεται να εγκρίνουν την Οδηγία το φθινόπωρο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Οι 5 χώρες με τα λιγότερα σημεία φόρτισης το 2020 Κύπρος Μάλτα Λιθουανία Βουλγαρία Ελλάδα Αριθμός Σημείων Φόρτισης ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΕ 70% όλων των φορτιστών βρίσκονται σε 3 χώρες Ολλανδία Γαλλία Γερμανία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=