FLEETNEWS #117
05.07.21 #117 15 Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περι- βάλλοντος ( ΕΟΠ ) δημοσίευσε τα προσωρινά στοιχεία του σχετικά με τις εκπομπές των νεοταξινομηθέντων επιβατικών αυτοκινήτων και βαν στην Ευρώπη το 2020. Για τα αυτο - κίνητα, τα στοιχεία δείχνουν μείωση 12% των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σε σύγκριση με το 2019. Οι μέσες εκπομπές βαν μειώθηκαν επίσης ελαφρά, περίπου 1,5%. Σύμφωνα με τα προσωρινά δεδομένα του ΕΟΠ, οι μέσες εκπομπές νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινο - μήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 ήταν 107,8 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (γρ CO2 / χλμ). Αυτό είναι κατά 14,5 γρ (12%) χαμηλότερο από το 2019 και πρόκειται για την πρώτη μείωση που παρατηρήθηκε από το 2016. Το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις τριπλασιά - στηκε, από περίπου 3,5% το 2019, σε περίπου 11% το 2020. Περίπου 1,4 εκατομμύρια νέων βαν ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2020 με μέσες εκπομπές 157,7 γρ. CO2 / χλμ., δηλαδή 2,3 γρ. (1,5%) χαμηλότερα από το 2019. Το ποσο - στό των ηλεκτρικών βαν αυξήθηκε από 1,4% το 2019, σε περίπου 2,3% το 2020. Τα προσωρινά δεδομένα είναι δια - θέσιμα μέσω του προγράμματος πρόσβασης δεδομένων του ΕΟΠ σχετικά με τις εκπομπές CO2 νέων αυτοκινήτων και βαν. T&E: ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΈΣ CO2 ΜΕΙΏΝΟΝΤΑΙ ΛΌΓΩ ΤΩΝ ΣΤΌΧΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα αυ - τά, η Transport & Environment ( T&E ) δήλωσε πως η μεγάλη αυτή μείωση απέδειξε ότι οι φιλόδοξοι στόχοι της Ε.Ε. για τα αυτοκίνητα ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις επιπτώσεις τους στο κλίμα, αλλά θα απαιτηθούν αυστηρό - τερα πρότυπα από το 2025 και μετά, έτσι ώστε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται από το 2035 να είναι μηδενικών εκπομπών. Ο Lucien Mathieu , διευθυντής Ανά - λυσης Οχημάτων και Ηλεκτρικής Κινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Οι εκπομπές νέων αυτοκινήτων αυξάνονταν μόλις πριν από δύο χρόνια, αλλά η εντυ- πωσιακή μείωση πέρυσι δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται στα πρότυπα CO2. Ορισμένες αυτοκι- νητοβιομηχανίες έχουν ήδη δηλώσει πότε θα καταστούν αμιγώς ηλεκτρικές, αλλά απαιτούνται αυστηρότερα πρότυ- πα CO2 για μηδενικές εκπομπές, για να διασφαλιστεί ότι ολόκληρος ο κλάδος θα καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες ορυκτών καυσίμων έως το 2035». Η Ε.Ε. αναμένεται να προτείνει νέους στόχους CO2 για αυτοκίνητα και βαν CO2 στις 14 Ιουλίου. Η T&E συνιστά να αυστηροποιήσει η Ε.Ε. το στόχο του 2025 και να θέσει πρόσθετο δε - σμευτικό στόχο για το 2027. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ πρέπει να καταργηθούν έως το 2035 το αρ - γότερο, λέει η ομάδα. Ωστόσο, οι μέσες εκπομπές νέων βαν μειώθηκαν μόλις 1,5%, στα 157,7 γρ CO2 / χλμ πέρυσι, ενώ το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών βαν αυξήθη - κε μόλις 2,3% το 2020. Η T&E αναφέ - ρει πως τα πρότυπα CO2 για τα βαν είναι τόσο χαλαρά, που οι περισσότε - ροι κατασκευαστές συμμορφώνονται χωρίς να χρειαστεί να πωλήσουν ούτε ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. Ανέφερε πως η επόμενη αναθεώ - ρηση των προτύπων εκπομπών βαν δίνει στην Ε.Ε. μοναδική ευκαιρία ενί - σχυσης των στόχων και υιοθέτησης ηλεκτρικών βαν. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Μεγάλη μείωση εκπομπών CO 2 των νέων αυτοκινήτων το 2020 ΜΕΣΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΜΕΣΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (γρ. CO2/χλμ) - NEDC PL SK LT CZ SI SE HU AT GI BG LV LU IS GB BE RO EE GR IE NO NL KD IT SE HR SE CY FR MT RT 160 140 120 100 80 60 40 20 0 Εκπομπές CO 2 NEDC Χώρες E85 Ντίζελ Βενζίνη LPG NG Λοιπά Βενζίνης Πετρελαίου Υδρογόνου /ηλεκτρικά /ηλεκτρικά 160 140 120 100 80 60 40 20 0 Μέσες εκπομπές NEDC (γρ.CO 2 / χλμ) Τύποι καυσίμων (γρ. CO 2 /χλμ) - NEDC 187,2 122,3 117,9 110,9 96,6 86,4 39,9 41,1 1
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=