FLEETNEWS #116
28.06.21 #116 14 Η συνολική αξία των κορυφαίων 500 πολυτιμότερων μαρκών της Ευρώπης μειώθηκε κατά 10% κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, από 1,96 τρισ. ευρώ το 2020 σε 1,76 τρισ. ευρώ το 2021, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Brand Finance , κορυφαί - ας εταιρείας συμβούλων αποτίμησης μαρκών στον κόσμο. Η κατάταξη της Brand Finance επε - κτάθηκε και συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά τις 500 πολυτιμότερες μάρκες της γηραιάς ηπείρου, επι - τρέποντας συγκρίσεις με τις άλλες δύο μεγάλες παγκόσμιες οικονο - μίες - τις ΗΠΑ και την Κίνα. Οι ΗΠΑ αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία, με τις κορυφαίες 500 μάρκες της να φτάνουν την εντυπωσιακή συνολική αξία των 3,40 τρισ. ευρώ. Η Ευρώπη καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, ενώ ο αντίκτυπος της πανδημίας Covid-19 υπονομεύει την κατάταξή της και η Κίνα ανέρχεται ταχέως, με τις 500 κορυφαίες μάρκες της συνολικής αξίας 1,65 τρισ. ευρώ. Ο Richard Haigh , διευθύνων σύμ - βουλος της Brand Finance, σχολία - σε: «Η πανδημία Covid-19 σάρωσε την Ευρώπη και τον κόσμο και ο αντίκτυπος στις κορυφαίες μάρκες της γηραιάς ηπείρου δεν μπορεί να αγνοηθεί, με τη συνολική αξία των 500 κορυφαίων να μειώνεται 10% σε ετήσια βάση. Η πανδημία έθεσε σε δοκιμασία τη στα- θερότητα των κορυφαίων ευρωπαϊκών μαρκών - ορισμένες αναπτύχθηκαν και επωφελήθηκαν πραγματικά από την αλ- λαγή των συνηθειών των καταναλωτών, ενώ άλλες ελπίζουν πως το πρόγραμμα εμβολιασμών θα τους επιτρέψει να επαναλάβουν σύντομα κανονικές δρα- στηριότητες» . ΤΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΠΡΟΕΛΑΎΝΟΥΝ ΩΣ Ο ΠΟΛΥΤΙΜΌΤΕΡΟΣ ΚΛΆΔΟΣ Τα αυτοκίνητα αποτελούν τον πολυ - τιμότερο κλάδο της Ευρώπης και οι 27 μάρκες που περιλαμβάνονται στην κατάταξη Brand Finance Europe 500 2021, α ντιπροσωπεύουν το 14% της συνολικής αξίας των μαρκών (237,7 δισ. ευρώ). Οι γερμανικές μάρκες εξακολουθούν να είναι στην κορυφή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομη - χανίας, με επτά μάρκες να αντιπρο - σωπεύουν συνολικά 171,5 δισ. ευρώ ή τα τρία τέταρτα του συνόλου του κλάδου. Η Mercedes-Benz ηγείται για άλλη μια φορά ως η πολυτιμότε - ρη μάρκα της Ευρώπης, με αξία 49,6 δισ. ευρώ. Η Volkswagen (μείωση 1%, στα 40,0 δισ. ευρώ), η BMW (μείωση 6%, στα 34,4 δισ. ευρώ) και η Porsche (μείωση 5%, στα 29,2 δισ. ευ - ρώ), βρίσκονται στις κορυφαίες δέκα, στην 3 η , 5 η και 6 η θέση, αντίστοιχα. Παρά τη διατήρηση της θέσης της στην κορυφή, η Mercedes-Benz ση - μείωσε 16% μείωση αξίας φέτος. Ήταν δύσκολη χρονιά για τους περισ - σότερους παραδοσιακούς κατασκευ - αστές αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να επηρεάζονται από την πανδημία. Η εμβληματική γερμανική μάρκα προσπάθησε να διαμορφώσει μια συνεκτική στρατηγική ηλεκτρικής κινητικότητας και να στείλει ένα σα - φές όραμα για τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων της. Η Volkswagen κατέγραψε καλύ - τερα αποτελέσματα και η αξία της σημείωσε οριακή πτώση 1%. Η μάρ - κα συνέχισε να επικεντρώνεται στη στρατηγική της «New Volkswagen» - που περιγράφει ως νέα εποχή, κα - θώς και να εφαρμόζει τη στρατηγική TOGETHER 2025+ - με απώτερο σκο - πό την πώληση 50 διαφορετικών αμι - γώς ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων 30 εκδόσεων plug-in υβριδικών. Εάν το επιτύχει, θα ξεπεράσει την Tesla ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομη - χανία ηλεκτρικών στον κόσμο. MERCEDES ΗΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΗ - FERRARI Η ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Οι μάρκες αυτοκινήτων κυριαρχούν Τα αυτοκίνητα είναι ο πολυτιμότερος κλάδος της ηπείρου, αντιπροσωπεύοντας το 14% της συνολικής αξίας της κατάταξης Η Mercedes-Benz είναι η πολυτιμότερη ευρωπαϊκή μάρκα, αξίας περίπου 50 δισ. ευρώ Η Ferrari είναι η ισχυρότερη ευρωπαϊκή μάρκα, με κορυφαία βαθμολογία AAA + Πάνω από τις μισές μάρκες από τις κορυφαίες 500 προέρχονται από τρεις χώρες: Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=