FLEETNEWS #116

28.06.21 #116 12 Πριν από την αναθεώρηση των προ - τύπων CO2 για αυτοκίνητα και βαν, τον επόμενο μήνα, ο Oliver Zipse , πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαί - ων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ( ACEA ), προειδοποίησε πως η νέα πράσινη Ευρώπη δεν πρέπει να δια - κατέχεται από κουλτούρα απαγορεύ - σεων και περιορισμών. Μιλώντας στις 22 Ιουνίου σε εκδή - λωση του Politico, ο Oliver Zipse, ο οποίος είναι επίσης CEO της BMW , αναρωτήθηκε: «Ποια εικόνα έχουμε κατά νου όταν σκεφτόμαστε την Ευ- ρώπη το 2030, το 2040 και το 2050; Η νέα πράσινη Ευρώπη καθοδηγείται από κουλτούρα απαγορεύσεων και περιορι- σμών ή ενθαρρύνει την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα;». «Ο μετασχηματισμός του τομέα κινη- τικότητας συντελείται εδώ και τώρα», δήλωσε ο κ. Zipse. «Η αυτοκινητοβιο- μηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μιας Ευρώπης ουδέτερου άνθρακα το 2050 - με μια τεχνολογικά ουδέτερη και ολιστική προσέγγιση». Και επιβεβαίω - σε: «Υπό τις σωστές συνθήκες, είμαστε πρόθυμοι για ακόμη αυστηρότερους στόχους μείωσης CO2 το 2030». Αυτό, ωστόσο, εξαρτάται από την ύπαρξη αρκετών σημείων φόρτισης και πρατηρίων υδρογόνου σε όλη την ΕΕ. Η ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αδράξει την ευκαιρία της επικείμενης Οδηγίας Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων και να θέ - σει επιτέλους δεσμευτικούς στόχους για υποδομή σε όλα τα κράτη-μέλη. «Χωρίς αυτούς τους στόχους, θα αντι- μετωπίσουμε εμπόδια στην ηλεκτρική κινητικότητα και ο μετασχηματισμός μας θα χάσει την ορμή του», προειδοποίησε ο κ. Zipse. Επιπλέον, ο πρόεδρος της ACEA δή - λωσε πως στην πορεία μηδενικών εκ - πομπών, κάθε διαθέσιμη τεχνολογία πρέπει να έχει το ρόλο της. Ο κλάδος πρέπει να χρησιμοποιήσει όλες τις δι - αθέσιμες τεχνολογίες κινητήρων για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του στόλου οχημάτων. «Πρέπει να διασφαλίσουμε πως αυτός ο μετασχηματισμός δεν περιορίζει την κινητικότητά μας. Είτε πρόκειται για την οικονομία, τις προσωπικές μας σχέσεις, την κοινωνική συνοχή και συμμετοχή - το επίπεδο κινητικότητας αποτελεί σαφή δείκτη προόδου», επισήμανε ο κ. Zipse. ΟΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ACEA, OLIVER ZIPSE, ΓΙΑ ΤΟ CO2 Όχι περιορισμούς αλλά καινοτομία ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ : ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΝΕΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ 50MW Ένα νέο γιγαντιαίο σύστημα μπα - ταριών αποθήκευσης ενέργειας για επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στην Οξφόρδη, δημι - ουργεί το σχέδιο για τη επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα και από άλλες πόλεις. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 50MW συνδέεται απευθείας με το δίκτυο υψηλής τάσης του Ηνωμένου Βα - σιλείου, το οποίο διαχειρίζεται η National Grid . Ένα ιδιωτικό δίκτυο καλωδιώσε - ων 8 χλμ. θα παρέχει ενέργεια από την μπαταρία σε δημόσια και επαγγελματικά σημεία φόρτισης EV σε όλη την πόλη. Σε αυτά θα περιλαμβάνεται ο μεγαλύτερος δημόσιος κόμβος φόρτισης της χώρας, με επιτόπια ισχύ έως και 10MW, που θα διαθέτει 38 ταχείς και υπερταχείς φορτιστές, παρέ - χοντας 100% ανανεώσιμη ενέργεια στους οδηγούς EV, νυχθημερόν, σε λίγους μήνες. Η Fastned αρχικά θα εγκαταστήσει στον κόμβο 10 φορτιστές ισχύος 300kW, ικανών να προσδώσουν αυτονομία 480 χλμ. σε μόλις 20 λεπτά σε εκατο - ντάδες EV ημερησίως. ΗΟξφόρδη αναμένεται να εγκαινι - άσει την πρώτη Ζώνη Μηδενικών Εκπομπών του ΗΒ τον Αύγουστο, χρεώνοντας την είσοδο των οχη - μάτων βάσει των εκπομπών τους, ενώ τα EV θα χρησιμοποιούν τη ζώνη δωρεάν. Αργότερα φέτος, η μπαταρία θα μετατραπεί σε υβρίδιο ιόντων λι - θίου και οξειδοαναγωγής βαναδί - ου και η τεράστια χωρητικότητά της σχεδιάστηκε για να δέχεται περισσότερη ανανεώσιμη ηλε - κτρική ενέργεια, να αυξάνει την ανθεκτικότητα του συστήματος και να διασφαλίσει διαχρονικά το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας. Ο Matt Allen , CEO της Pivot Power , η οποία ήταν επικεφαλής του σχεδίου των 41 εκατ. λιρών που υποστηρίχθηκε από την κυ - βέρνηση, δήλωσε: «Αυτή είναι η πρώτη μπαταρία επιπέδου δικτύου που συνδέεται απευθείας με το δίκτυο μεταφοράς του ΗΒ και αποτελεί ση- μαντικό ορόσημο στην ολοκλήρωση του Energy Superhub Oxford και στην αποστολή μας να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές. Σχεδιάζουμε 40 παρόμοιες εγκατα- στάσεις σε ολόκληρη τη χώρα».

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=