FLEETNEWS #115
22.06.21 #115 9 Η Volvo και η Volkswagen είναι οι μόνες μεγάλες αυτοκινητοβιομη - χανίες έτοιμες να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, συμμορφούμενες με τον ευρωπαϊκό κλιματικό στόχο μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Transport & Environment (T&E). Η κατάταξη της T&E για την ετοι - μότητα μετάβασης 10 κύριων κα - τασκευαστών στην Ευρώπη σε ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, καταδεικνύει τις μεγάλες διαφορές στη φιλοδοξία και ποιότητα των σχε - δίων τους. Η Volkswagen και η Volvo έχουν θεσπίσει επιθετικές και αξιόπιστες στρατηγικές. Άλλοι, όπως η Ford , διαθέτουν φιλόδοξο στόχο σταδια - κής μετάβασης, αλλά τους λείπει ένα στιβαρό σχέδιο για να το επιτύχουν. Η Stellantis , η Daimler , η BMW , η Jaguar Land Rover και η Toyota κατατάσσονται σε χειρότερη θέση με χαμηλές βραχυπρόθεσμες προο - πτικές πωλήσεων ηλεκτρικών αυτο - κινήτων μπαταρίας (BEV). Ο δείκτης ετοιμότητας EV της T&E εξετάζει τις τρέχουσες και βραχυπρό - θεσμες πωλήσεις EV των κατασκευ - αστών αυτοκινήτων, καθώς και τις ευρύτερες βιομηχανικές στρατηγικές τους (αλυσίδα εφοδιασμού μπατα - ριών, υποδομή φόρτισης, ειδικές πλατφόρμες BEV κ.λπ .) Η έκθεση σημειώνει ακόμα τα εξής: Η παραγωγή BEV στην ΕΕ27 ανα - μένεται να αυξηθεί από περίπου 1 εκατομμύριο μονάδες το 2021 (7,4% της παραγωγής), σε 3,3 εκα - τομμύρια μονάδες το 2025 (24,2%) και να ξεπεράσει τις πωλήσεις αυ - τοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) το 2030 με 6,7 εκα - τομμύρια (50,2%). Τα σχέδια παραγωγής των κα - τασκευαστών δείχνουν πως τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) προβλέπεται να ανέλθουν στα 1,6 εκατομμύρια μονάδες το 2026 (12% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων) και στη συνέχεια να παραμείνουν στάσιμα καθ’ όλην τη διάρκεια του δεύτερου ημίσεως της δεκαετίας. Η έκθεση εγείρει ανησυχίες ως προς την εξάρτηση από τις εθελοντικές δεσμεύσεις των αυτοκινητοβιομηχα - νιών, τις οποίες χαρακτηρίζει ως πολύ χαμηλές που δεν υποστηρίζονται από μια συνεκτική βιομηχανική στρατηγι - κή. Η προηγούμενη ανάλυση της T&E έδειξε ότι το 2016 οι αυτοκινητοβιο - μηχανίες απέτυχαν στον συλλογικό τους στόχο πώλησης 3,6% ηλεκτρι - κών αυτοκινήτων, επιτυγχάνοντας λιγότερο από το ήμισυ. ΤΑ ΕΓΚΩΜΙΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ BLOOMBERG Η Volvo και η Volkswagen βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, παρόλο που είναι διαφορετικές από πολλές απόψεις. Η T&E όχι μόνο αναγνωρίζει τη δέσμευση της Volvo να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική εταιρεία αυτοκι - νήτων μέχρι το 2030, αλλά πιστεύει πως ο οδικός χάρτης της γι’ αυτό είναι αξιόπιστος. Αντιθέτως, δεν είναι τόσο σίγουρη για κάποιους άλλους που έχουν ανακοινώσει παρόμοιους φιλόδοξους στόχους. Ενώ η VW αποτελεί παγκόσμια υπερ - δύναμη και κυριαρχεί στην Ευρώπη, η Volvo αντιπροσωπεύει μόνο το 3% περίπου της παραγωγής αυτοκινήτων της ΕΕ. Η Volvo έχει μια εξαιρετικά επιτυ - χημένη πορεία ως θυγατρική της Zhejiang Geely . Σκοπεύει να αξιοποι - ήσει αυτήν τη σχέση σε σημαντικό βαθμό καθώς καθίσταται ηλεκτρική, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα της Geely που θα υποστηρίζει επί - σης τα μοντέλα των Lynk & Co και Polestar . Η Volvo συνεργάζεται με την κινεζι - κή CATL και την νοτιοκορεάτικη LG Chem για τις μπαταρίες της, ενώ προ - χώρησε στη συναρμολόγηση μπατα - ριών στην Ευρώπη με μια γραμμή στο Βέλγιο που εγκαινίασε στις αρχές του περασμένου έτους. Για αυτούς και άλλους λόγους, η T&E κατατάσσει τη βιομηχανική στρατη - γική της Volvo δεύτερη μετά τη VW, η οποία προηγείται όλων των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών με μια εξει - δικευμένη πλατφόρμα EV και ανα - κοίνωσε σχέδια για έξι εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη. ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΕ EV Volvo και VWσε σωστή τροχιά ηλεκτροκίνησης
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=