FLEETNEWS #115
22.06.21 #115 13 Έρευνα της CarNext αποκαλύπτει πως το 84% θεωρεί πλέον το αυτο - κίνητο κύριο τρόπο μεταφοράς, από 64% προ πανδημίας. Και το 73% προ - βλέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί περισσότερο το αυτοκίνητο, ακόμα και μετά την πανδημία. Η CarNext, θυγατρική της LeasePlan και κορυφαία διαδικτυακή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, δημοσιεύει την πρώτη της έκθεση Mobility Insights - μια έρευ - να που σχεδιάστηκε για να εντοπίζει και να παρακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις αγοράς μεταχειρισμένων αυ - τοκινήτων. Προφανώς, οι επιπτώσεις της πανδημίας επηρεάζουν ιδιαίτερα τα αποτελέσματα, αλλά το ίδιο συμ - βαίνει και με άλλες κύριες τάσεις, συμπεριλαμβανομένων της ηλεκτρο - κίνησης και της σχετικής μετάβασης στη βιωσιμότητα. Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο του 2021 σε έξι βασικές ευρω - παϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ιτα - λία, Ισπανία, Ολλανδία, Πορτογαλία) και περιελάμβαναν 3.000 οδηγούς. Ιδού τα 10 βασικά ευρήματα: ΙΔΙΟΚΤΗΣΊΑ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Η πανδημία χρησίμευσε ως κατα - λύτης για την ιδιοκτησία αυτοκινή - των. Ο αριθμός των καταναλωτών που θεωρούν το αυτοκίνητο κύριο τρόπο μεταφοράς τους αυξήθηκε κατά ένα τρίτο, από 64% προ πανδη - μίας, σε 84% σήμερα. Συνολικά, το 50% είναι πλέον υπέρ της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου, με υψηλότερα από το μέσο όρο ποσο - στά στην Ιταλία, την Ισπανία (αμφό - τερες 57%) και τη Γαλλία (55%) και χαμηλότερα στην Πορτογαλία (48%), την Ολλανδία (47%) και τη Γερμανία (46%). Η ηλικιακή ομάδα υπέρ της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου είναι μετα - ξύ 24-35 ετών. Τουλάχιστον το 73% των ερωτη - θέντων δηλώνουν πως προβλέπουν να συνεχίσουν να οδηγούν περισσό - τερο ακόμα και μετά την πανδημία. Περισσότεροι στην Ισπανία (84%), λιγότεροι στην Ολλανδία (51%). ΔΗΜΌΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΊΑ Η ιδιοκτησία αυτοκινήτου αυξά - νεται και η χρήση δημοσίων συγκοι - νωνιών μειώνεται. Συνολικά, το 69% ανέφερε πως είναι πιθανότερο να οδηγούν αυτοκίνητο παρά να χρη - σιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες, λόγω του Covid-19. Φαίνεται ότι τα μέσα μαζικής με - ταφοράς αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα στις μεσογειακές χώρες, γιατί το ποσοστό αυξάνεται στο 78% στην Ισπανία, στο 75% στην Ιταλία και στο 74% στην Πορτογαλία. ΑΓΟΡΆ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΊΚΤΥΟ Περίπου το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως αγοράζουν πλέον πε - ρισσότερα πράγματα στο διαδίκτυο από πριν, λόγω της πανδημίας. Αυτό σίγουρα εξηγεί γιατί πάνω από το ένα τρίτο των οδηγών αναφέ - ρει πως εξετάζει την πιθανότητα να αγοράσει αυτοκίνητο διαδικτυακά - κάτι που πριν από λίγα χρόνια θα φαι - νόταν απίθανο. Το σχετικό ποσοστό είναι υψηλότερο στην Ισπανία (41%) και την Ιταλία (40%), χαμηλότερο στη Γαλλία (27%). Γιατί διαδικτυακά; Ευκολία, απαντά το 57% των ερωτηθέντων. Είναι ενδια - φέρον ότι ο αριθμός αυτός αυξάνεται με την ηλικία, με το 82% όσων είναι 66 ετών και άνω να συμφωνεί με αυ - τήν τη δήλωση. Για τους νεότερους αγοραστές, η αγορά στο διαδίκτυο είναι περισσότερο «θέμα συνήθειας». ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟΙ ΈΧΟΥΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΟ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εί - ναι δημοφιλή και διαδεδομένα. Όταν ερωτήθηκαν τι αυτοκίνητο οδηγούν, το 57% δήλωσε μεταχειρισμένο αυ - τοκίνητο. Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο στην Πορτογαλία (71%), ακολουθού - μενο από την Ολλανδία (66%) και τη Γαλλία (61%). Τα χαμηλότερα ποσοστά μεταχει - ρισμένων αυτοκινήτων καταγράφη - καν στη Γερμανία (59%), την Ισπανία (43%) και την Ιταλία (40%). Όσον αφορά στις ηλικιακές ομά - δες, οι νεότεροι (18-23) είχαν τα πε - ρισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνη - τα (65%), ενώ οι πιο ηλικιωμένοι (66+) είχαν τα λιγότερα (48%). ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΉ ΕΥΑΙΣΘΗΣΊΑ Ακόμα και όταν αγοράζουν μετα - χειρισμένα αυτοκίνητα, η περιβαλ - λοντική ευαισθησία αποτελεί σημα - ντικό παράγοντα. Τουλάχιστον το 84% των ερωτη - θέντων δήλωσε πως τα «πράσινα» θέματα λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Και το 64% δήλωσε πως η σημασία της βιωσιμότητας αυξήθηκε σημα - ντικά κατά τη διάρκεια και λόγω της πανδημίας. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝΠΑΝΔΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 73% CarNext Mobility Insights Report
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=