FLEETNEWS #115
22.06.21 #115 10 Η Volvo Cars , όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες του fleetnews, συνερ - γάζεται με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB , με στόχο να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης υψηλής ποιότητας χά - λυβα χωρίς ορυκτά, για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Volvo Cars είναι ο πρώτος κατα - σκευαστής αυτοκινήτων που συνερ - γάζεται με τη SSAB και την πρωτο - βουλία της, Hybrit: ένα σύνολο από ιδιαίτερα φιλόδοξα και προηγμένα project που αφορούν την εξέλιξη χάλυβα χωρίς ορυκτά. Η πρωτοβουλία Hybrit ξεκίνησε από τη SSAB, την παραγωγό σιδηρομε - ταλλεύματος LKAB και την εταιρεία παραγωγής και διανομής ενέργειας Vattenfall . Στοχεύει στην αντικα - τάσταση του οπτάνθρακα (κοκ), ο οποίος χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την παραγωγή χάλυβα με βάση σιδηρομετάλλευμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και υδρογόνο. Η πρωτοβουλία αναμένε - ται να αποφέρει την πρώτη στον κό - σμο τεχνολογία παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά, που θα έχει ουσιαστι - κά μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Μέσω της συνεργασίας, η Volvo Cars θα είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων ο οποίος θα εξασφαλί - σει χάλυβα SSAB που έχει παραχθεί με υδρογόνο στο πιλοτικό εργοστά - σιο της Hybrit, στην πόλη Λουλέα της Σουηδίας. Αυτός ο χάλυβας θα χρησιμοποιηθεί για δοκιμές και εν - δέχεται να βρει πεδίο εφαρμογής σε κάποιο concept car. Το 2026, η SSAB στοχεύει να εφο - διάσει την αγορά με χάλυβα χωρίς ορυκτά σε εμπορική κλίμακα. Στόχος της Volvo Cars είναι επίσης να αποτε - λέσει τον πρώτο κατασκευαστή αυ - τοκινήτων που χρησιμοποιεί χάλυβα χωρίς ορυκτά στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΧΑΛΥΒΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΥΚΤΑ Volvo Cars - SSAB Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτο- κινήτων ( ACEA ) δηλώνει απογοητευμένη από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επεκτείνει τον περιορισμό των εισα - γωγών χάλυβα στην Ε.Ε. Η συνέχιση αυτού του μέ - τρου διασφάλισης αγνοεί τα συμφέροντα των με - ταγενέστερων χρηστών χάλυβα, όπως ο τομέας της αυ - τοκινητοβιομηχανίας. Η πρόταση για παράταση των υφιστάμενων περιορισμών κατά τρία χρόνια έρχεται ενόσω υπάρχουν σοβα - ρές ελλείψεις στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού χάλυβα των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Αυτές οι ελλείψεις οδήγησαν σε επιβράδυνση της παραγωγής, απαιτώντας συνεχή διαχείριση κρίσεων για παραγγελίες για απο - φυγή πλήρους διακοπής των γραμμών συναρμολόγησης. Εν τω μεταξύ, οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδο ρεκόρ στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι πα - ραγωγοί χρεώνουν έως και 1.300 ευρώ ανά τόνο. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προμηθεύονται σχεδόν όλο το χάλυβα (πάνω από 90%) από την Ε.Ε. Από την επανεκκίνηση της παραγωγής το καλοκαίρι του 2020, υπήρξε σοβαρή έλλειψη χάλυβα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το ισχύον μέτρο διασφάλισης περιορίζει τη δυνατότητα των κατασκευαστών να εξισορρο - πήσουν την έλλειψη αυτή μέσω εισαγωγών, εν είδει βαλ - βίδας ανακούφισης σε μια ήδη υπερθερμασμένη αγορά. Ενώ η Επιτροπή προτείνει την επέκταση της ποσόστωσης για ορι - σμένες κατηγορίες αυτο - κινήτων, η αύξηση είναι τόσο οριακή, που δεν θα επέλθει διαφορά στις ελ - λείψεις εφοδιασμού. «Σε μια αγορά όπου οι παρα- γωγοί χάλυβα της Ε.Ε. υπαγορεύουν τις τιμές και σημειώνουν ρεκόρ κερ- δών, η ιδέα ότι ο εγχώριος χάλυβας απειλείται σοβαρά από τις εισαγω- γές, δεν είναι αξιόπιστη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema . «Χρειαζόμαστε εισαγωγές για να καλύψουμε το κενό της εφοδιαστι- κής αλυσίδας. Εάν η πρόταση αυτή εγκριθεί από τα κράτη-μέλη στην τρέχουσα μορφή της, τότε η κατά- σταση της αγοράς θα παραμείνει κρίσιμη για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στο άμεσο μέλλον». ΑΝΤΙΘΕΤΗ Η ACEA ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΛΥΒΑ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=