FLEETNEWS #114
14.06.21 #114 14 Η Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο κιν - δυνεύουν να σπαταλήσουν 27 δισ. ευρώ σε επενδύσεις μπαταριών, εάν δεν αυστηροποιήσουν τα πρότυ - πα εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και βαν, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment (T&E). Ενώ οι επενδυτές έχουν συνεισφέρει δισεκατομμύρια στον κλάδο μπα - ταριών και η Ευρώπη είναι έτοιμη να διαθέτει αρκετές μπαταρίες για να τροφοδοτήσει πάνω από το 90% όλων των νέων πωλήσεων οχημάτων έως το 2030, η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα έθετε σε κίνδυνο την ευκαιρία να κα - ταστεί η Ευρώπη παγκόσμιος ηγέτης σε μία από τις βασικές τεχνολογίες του 21ου αιώνα. Η ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά EV της Ευρώπης είχε ως αποτέλε - σμα το σχεδιασμό 38 γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών, συνολικής παραγωγής άνω των 1000gWh και επενδύσεις σχεδόν 40 δισ. ευρώ. Ωστόσο, τα χαλαρά πρότυπα CO2 με - ταξύ 2022 και 2029 δεν προσφέρουν κίνητρο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρι - κών αυτοκινήτων έως το 2030. Αυ - τό θα οδηγήσει πάνω από το μισό της αναμενόμενης παραγωγής στα αζήτητα. Πρόκειται για μια χαμένη ευκαιρία ενίσχυσης της ευρωπαϊκής οικονομίας και εξασφάλισης χιλιάδων ειδικευμένων θέσεων εργασίας, λέει η T&E . Η Julia Poliscanova , ανώτερο δι - ευθυντικό στέλεχος οχημάτων και κινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Ο κλάδος μπαταριών ανταποκρίνεται θετικά στις φιλοδοξίες ηλεκτρικής κι - νητικότητας της Ευρώπης, ωστόσο οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. δεν παρέχουν κανονισμούς και εγγυ - ήσεις για επαρκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βα - σίλειο πρέπει να αυστηροποιήσουν τα πρότυπα CO2 της δεκαετίας προς αποφυγή σπατάλης επενδύσεων δισεκατομμυρίων και εκτροχιασμού της ανάπτυξης μπαταριών. Η προγραμματισμένη παραγωγή μπαταριών θα μπορούσε να είναι σχε - δόν τρεις φορές υψηλότερη από την ελάχιστη ζήτηση το 2025-2030, σύμ - φωνα με ανάλυση της T&E. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, η ζήτηση μπαταριών θα ανέλθει μόλις στα 174 GWh το 2025 και θα αυξηθεί στα 485 GWh το 2030, όταν τελικά τεθεί σε ισχύ ένα πιο φιλόδοξο πρό - τυπο CO2. Αυτό υπολείπεται της προβλεπόμενης παραγωγικής ικα - νότητας μπαταριών 462 GWh έως το 2025 και της αύξησης στα 1.144 GWh έως το 2030. Μεγάλο ποσοστό της επιπλέον παροχής μπαταριών μπο - ρεί να διατεθεί αυξάνοντας το στόχο μείωσης CO2 του 2025 στο 25% και θέτοντας έναν πρόσθετο στόχο -40% για το 2027, αναφέρει η T&E. Μέχρι σήμερα, 17 από τα 38 προ - γραμματισμένα εργοστάσια έχουν εξασφαλίσει πλήρη χρηματοδότηση, ύψους 25,5 δισ. ευρώ. Άλλα 10 έργα εξασφάλισαν μερική χρηματοδότη - ση, συμπεριλαμβανομένων πολλών σημαντικών για την ευρωπαϊκή αυ - τονομία εγχώριων μπαταριών, όπως το Britishvolt στο Ηνωμένο Βασί - λειο, το Italvolt στην Ιταλία, το Freyr στη Νορβηγία και το Basquevolt- Nabatt στην Ισπανία. Άλλα 11 έργα - συμπεριλαμβανομένων των τεσ - σάρων γιγαντιαίων εργοστασίων της Volkswagen - ανακοινώθηκαν πρό - σφατα, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα στοιχεία. Οι αυστηρότεροι στόχοι CO2 θα ωφελήσουν άμεσα το νεότερο κύμα ευρωπαϊκών κυρίως έργων μπαταριών. Η Julia Poliscanova πρόσθεσε: «Ενώ οι αυστηρότεροι στόχοι θα εξασφάλι- ζαν επενδύσεις σήμερα, η επίτευξη και διατήρηση της παγκόσμιας πρωτοπο- ρίας έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία. Η κατασκευή μπαταριών είναι το πλέον πολύτιμο μέρος της αλυσίδας εφοδια- σμού EV και με την Κίνα και τις ΗΠΑ να πραγματοποιούν τεράστιες επενδύσεις στην παραγωγή μπαταριών, οι χαμένες επενδύσεις της Ευρώπης αυτήν τη δε- καετία δεν θα είναι τίποτα σε σύγκριση με την ευκαιρία που χάθηκε αυτόν τον αιώνα». Η Ε.Ε. αναμένεται να προτείνει νέους στόχους CO2 αυτοκινήτων και βαν τον Ιούλιο. Η T&E συνιστά στην Ε.Ε. να αυστηροποιήσει το στόχο του 2025 και να θέσει έναν πρόσθετο δε - σμευτικό στόχο για το 2027. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ πρέπει να καταργηθούν έως το 2035 το αρ - γότερο, όπως αναφέρει. ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ T&E ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ Παραγωγή και ζήτηση μπαταριών ΕΦΟΔΙΑΣΜΌΣ ΚΑΙ ΖΉΤΗΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΊΑ ΤΟΥ ‘20 ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ *Το σενάριο «τρέχουσας πολιτικής» βασίζεται στους ισχύοντες στόχους CO2 της Ε.Ε. για αυτοκίνητα και βαν. Το «Ενισχυμένο 2030» προσομοιάζει με αυτό της «Τρέχουσας πολιτικής» με αύξηση των στόχων 2030. Το «επιταχυνόμενο» σενάριο βασίζεται στους στόχους που προτείνει η T&E. Η ζήτηση καλύπτει, επίσης, άλλες εφαρμογές όπως βαρέα οχήματα, αποθήκευση ενέργειας, ναυτιλιακές και βιομηχανικές εφαρμογές. Στόχος: ΕΕ+ΗΒ Πηγή: Ανάλυση της T&E για τα προγράμματα παραγωγής μπαταριών και την τυποποίηση των στόχων CO 2 της ΕΕ και CES online για αυτοκίνητα και βαν Παραγωγή κυψελών μπαταριών Δυνητική Βεβαιωμένη Σενάρια ζήτησης μπαταριών* Εφοδιασμός και ζήτηση μπαταριών σε GWh Επιταχυνόμενο Ενισχυμένο 2030 Τρέχουσα πολιτική
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=