FLEETNEWS #114

14.06.21 #114 12 Μια νέα μελέτη που διεξήγαγε η Fraunhofer ISI για λογαριασμό της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ( ACEA ) προσδιορίζει βασικές τοποθεσίες για μελλοντική ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλε - κτρικών φορτηγών μπαταρίας. Το μοναδικά δεδομένα της μελέτης μπορούν να χρησιμεύσουν στη χαρ - τογράφηση ενός δικτύου σημείων φόρτισης φορτηγών στην ΕΕ, συμπε - ριλαμβανομένων των υπεραστικών και περιφερειακών χώρων στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΗΒ και άλλων ευρωπαϊκών χωρών. «Η υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η απαραίτητη υποδομή φόρτισης αυτών των φορτηγών εξακολουθεί να υπολείπεται, επομένως πρέπει να δημιουργηθεί επειγόντως» , δήλωσε ο Eric-Mark Huitema , γενι - κός διευθυντής της ACEA. Η μελλοντική θέση των σταθμών φόρτισης πρέπει να βασίζεται στα σημερινά πρότυπα λειτουργίας των οχημάτων, σύμφωνα με τη μελέτη. Για να εντοπίσει αυτές τις τοποθεσί - ες, η Fraunhofer ανέλυσε ένα σύνολο 30.000 θέσεων στάσης φορτηγών. Αυτά τα στοιχεία, βάσει των logistics περίπου 400.000 φορτηγών που χρησιμοποιούν 750.000 μεμονωμέ - νες στάσεις, συνελέγησαν από τους επτά Ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών. Δείχνει ότι οι θέσεις στάσης φορτη - γών συγκεντρώνονται σε περιοχές μεγάλης πληθυσμιακής πυκνότητας της Κεντρικής Ευρώπης. Είναι πυκνό - τερες γύρω από σημαντικές βιομη - χανικές περιοχές και μεγάλες πόλεις -όπως η Βόρεια Ιταλία, το Παρίσι, το ευρύτερο Μάντσεστερ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη- και ακολουθούν κεντρικούς ευρωπαϊκούς δρόμους. Περίπου το ένα τρίτο έως και το ήμισυ των στάσεων βρίσκονται σε χώρους ανάπαυσης κοντά σε αυτο - κινητόδρομους, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Περίπου το ένα τέταρτο έως και το ένα τρίτο βρίσκονται σε χώρους εταιρειών ή σε θέσεις κόμ - βων logistics, με μόλις 1% έως 5% σε λιμάνια και πορθμεία. Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες στάσεων: μικρότερες των τριών ωρών (με το 35% μεταξύ 30 και 60 λεπτών) και μεγαλύτερες των οκτώ ωρών. Η υψηλή συχνότητα μικρό - τερων στάσεων, καθώς και οι κανο - νισμοί χρόνου οδήγησης και ανά - παυσης, υπογραμμίζουν την ανάγκη σημείων φόρτισης υψηλής ισχύος κατάλληλων για επαναφόρτιση φορ - τηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτή η νέα ανάλυση παρέχει μια κα - λή ένδειξη κατάλληλων τοποθεσιών για υποδομή φόρτισης από άποψη logistics και λειτουργίας. Θα απαιτη - θεί περαιτέρω ανάλυση με άλλα κρι - τήρια (π.χ. διαθέσιμη χωρητικότητα δικτύου, τοπικές εκτιμήσεις, ύπαρξη υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυ - τοκινήτων κ.λπ .) για λήψη επενδυτι - κών αποφάσεων. ΝΕΑΜΕΛΕΤΗΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΙ ΑΚΡΙΒΕΙΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΕ Ηλεκτρικά φορτηγά Η ΔΑΝΙΑ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚ ΓΙΑ ΤΟ 25ΩΡΟ ΟΡΙΟ ΣΤΑΣΗΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ Η Δανία περιορίζει την περίοδο στάσης φορτηγών σε δημόσι - ους χώρους ανάπαυσης στις 25 ώρες κατ’ ανώτατο όριο. Το δανικό μέτρο περιορίζει την ελευθερία παροχής υπηρεσιών, όπως δια - σφαλίζεται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τις οδικές μεταφορές (κα - νονισμός (ΕΚ) αριθ. 1072/2009), καθώς δημιουργεί εμπόδια στους ξένους διεθνούς μεταφορείς. Δε - δομένου ότι αυτοί οι μεταφορείς δεν διαθέτουν επιχειρησιακό κέ - ντρο στη Δανία, χρειάζονται χώρο στάθμευσης για την εκτέλεση των δραστηριοτήτων τους και τη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με το χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) 561/2006. Ο περιορισμός της στάθμευσης φορτηγών καθιστά δυσκολότερη τη συμμόρφωση με αυτές τις υπο - χρεώσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πως ο κανόνας δεν είναι σωστός, αναγκαίος ή ανάλογος με τους στόχους και, ως εκ τούτου, κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Δανίας, ζητώντας της να άρει το όριο των 25 ωρών.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=