FLEETNEWS #113
07.06.21 #113 14 Τον περασμένο μήνα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αύξη - ση 261% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020, ταξινομώντας 1.029.008 μονάδες. Τέτοια περίοδο πέρυσι, οι νέες ταξινομήσεις σταμάτησαν σχεδόν εντελώς λόγω των περιορι - σμών στην Ευρώπη. Ωστόσο, παρά τη σημαντική έκτοτε ανάπτυξη, η αγορά απέχει πολύ από τα προ-παν - δημίας επίπεδα, με συνολικό όγκο ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων κατά 23% χαμηλότερο από τον Απρί - λιο 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics για 26 αγορές της περιοχής, ο Απρίλιος 2021 κατέγραψε τον χαμηλότερο συνολικό όγκο των τελευταίων 20 ετών - εκτός από τον Απρίλιο του 2020, όταν η πανδημία ήταν στο αποκορύφωμά της. Ο Felipe Munoz , παγκόσμιος αναλυ - τής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν πως η ανάκαμψη θα είναι πιο αργή από ό,τι περίμεναν πολλοί και, βραχυπρόθεσμα, αυτό δεν θα ενθαρρύνει πολύ τους κατα- σκευαστές, που προσπαθούν να αντιμε- τωπίσουν τις προκλήσεις συμμόρφωσης προς τις εκπομπές». Αν και το ετήσιο σύνολο του Απριλίου αυξήθηκε κατά 23% έναντι του 2020, ο συνολικός όγκος Ιανουαρίου - Απρι - λίου 2021 ήταν 25% χαμηλότερος από το 2019 και ο δεύτερος χαμηλότερος από το 2001. Όπως επισημαίνει ο κ. Munoz, «παρόλο που οι περιορισμοί και ο αντίκτυπος της πανδημίας φαίνεται να είναι το κύριο πρόβλημα, η μετατόπιση προς τα EV έχει επίσης τις επιπτώσεις της. Καθώς αυτά τα οχήματα είναι πιο ακριβά, πωλούνται λιγότερες μονάδες σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μοντέλα καύσης». Παρά τη συνολική αρνητική τάση, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών σημεί - ωσαν εξαιρετικά αποτελέσματα τον Απρίλιο του 2021, με τις ταξινομήσεις να αντιπροσωπεύουν το 15% της αγο - ράς, σε σύγκριση με μόλις 11% πριν ένα χρόνο. Η ζήτηση για αμιγώς ηλε - κτρικά μοντέλα αυξήθηκε κατά 338% στις 71.500 μονάδες και οι ταξινομή - σεις plug-in υβριδικών κατέγραψαν αύξηση 507% στις 81.000 μονάδες. Το Volkswagen ID.4 , που κυκλοφό - ρησε πρόσφατα, ήταν στην κορυφή JATODYNAMICS Η πορεία της αγοράς τον Απρίλιο Το ID.4 της Volkswagen είναι κορυφαίο στα ευρωπαϊκά BEV, το πρώτο SUV που καταλαμβάνει την πρώτη θέση, ενώ για άλλη μια φορά η Peugeot πρωτοστάτησε στη γενική κατάταξη μοντέλων. ΤΟ TOP 10 ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΤΟΝ ΑΠΡΊΛΙΟ 2021 - ΕΥΡΏΠΗ-26 ΣΥΝΟΛΙΚΆ Vs ΑΠΡ 20 Vs ΑΠΡ 19 PHEV* Vs ΑΠΡ 20 BEV* Vs ΑΠΡ 20 * Από την κατάταξη για τα BEV εξαιρούνται οι Εσθονία, Λιθουανία, Λετονία, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία και Ελλάδα 1 Peugeot 208 18.387 347% -8% Ford Kuga 4.171 495% Volkswagen ID.4 7.335 55% 2 Peugeot 2008 18.328 584% 13% Volvo XC40 3.798 1179% Volkswagen ID.3 5.735 228% 3 Volkswagen Golf 17.763 132% -50% Peugeot 3008 3.507 825% Renault Zoe 4.015 24% 4 Toyota Yaris 17.365 438% 2% Mercedes A-Class 3.184 1097% Peugeot 208 3.533 νέο 5 Volkswagen T-Roc 17.168 355% 0% BMW 3-Series 2.692 555% Hyundai Kona 3.383 νέο 6 Opel Corsa 16.934 312% 1% BMW X 1 2.457 1129% Fiat 500 3.240 59% 7 Renault Clio 16.859 167% -44% Seat Leon 2.374 νέο Kia Niro 3.150 187% 8 Fiat 500 15.771 734% 6% Mercedes GLC 2.221 788% Volkswagen Up 2.925 171% 9 Peugeot 3008 14.743 527% -17% Renault Captur 2.150 νέο Smart Fottwo 2.610 189% 10 Citroen C3 14.692 372% -22% BMW X5 1.894 202% Nissan Leaf 2.394 νέο ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΊΟΙ ΠΈΝΤΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΤΟΝ ΑΠΡΊΛΙΟ. ΕΥΡΏΠΗ-26 - ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ (ΧΙΛ.) ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΔΕΚΑΕΤΊΑ - ΑΠΡΊΛΙΟΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=