FLEETNEWS #113

07.06.21 #113 12 Στη δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα επιτρέπει την ανάπτυξη και διεύρυνση της χρήσης του υδρογό - νου ως καύσιμου θα προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών, όπως αποκάλυψε ο υφυπουργός Με - ταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννη ς, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Υδρογό- νο Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη» , που διοργάνω - σε το υπό ίδρυση δίκτυο πόλεων «Ήλεκτρον» , μια πρωτοβουλία για την προώθηση των βιώσιμων αστι - κών μεταφορών και της ασφαλούς κινητικότητας. Από τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση του υδρογόνου στις Μεταφορές, το Υπουργείο θα δημιουργήσει θεσμικό πλαίσιο, για τη σταδιακή χρήση του καυσίμου με βάση τις προοπτικές, για τα διευρωπαϊκά δίκτυα οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών και ακολούθως τις αστικές μεταφορές. Η ΙΕΡΆΡΧΗΣΗ ΈΧΕΙ ΩΣ ΕΞΉΣ Τα πρώτα πρατήρια θα πρέπει να αναπτυχθούν στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Δηλαδή, ένα όχημα που έρχε - ται από το εξωτερικό δεν γίνεται να έχει εφοδιαστεί με υδρογόνο σε χώ - ρα της αλλοδαπής και όταν περάσει τα ελληνικά σύνορα να μην υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού. Σε δεύτερο στάδιο, απαιτείται η κά - λυψη του ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου τα οποία θα χρησιμοποι - ούν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάποιες χώρες έχουν ήδη προγραμ - ματίσει να τα θέσουν σύντομα σε τροχιά. Σε πρώτη φάση, το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα οχήματα ειδικών χρήσεων που διαθέτουν δήμοι και περιφέρειες, όπως π.χ. απορριμματοφόρα, σκού - πες και στο μέλλον, και στις δημοτι - κές συγκοινωνίες. Σε όλο αυτό το εγχείρημα, είπε ο υφυπουργός, το οποίο απαιτεί εξειδι - κευμένες τεχνικές προδιαγραφές και προηγμένη επιστημονική γνώση, θα βρίσκεται στο πλευρό μας ο Δημόκρι - τος. Και ίσως θα είναι η πρώτη φορά που ένα Εθνικό Κέντρο Έρευνας θα διοχετεύσει απευθείας την τεχνο - γνωσία του στον δημόσιο τομέα για τη σωστή διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα φροντίσει να προβεί στις απαραί - τητες νομοθετικές παρεμβάσεις, όσον αφορά τον τομέα των μετα - φορών, για την πλήρη αξιοποίηση όλων αυτών των χρηματοδοτικών εργαλείων και την εφαρμογή των νέ - ων τεχνολογιών, επιταχύνοντας την πορεία προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών, προάγοντας μία μορφή σύγχρονης οικονομίας. Αναφερόμενος στην σημερινή κα - τάσταση, ο κ. Κεφαλογιάννης ση - μείωσε: «Αναμένοντας το χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφο - ρών στη χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο θα κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται: „ Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων „ Προδιαγραφές των εγκαταστά - σεων „ Προδιαγραφές ασφαλείας „ Ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και, φυσικά, „ Τεχνική Υποστήριξη, που σημαίνει εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνί - τες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επι - σκευάζουν αυτά τα οχήματα. Γιατί δεν αρκεί κάποιος να χρησιμο - ποιεί ένα όχημα μηδενικών εκπο - μπών. Πρέπει να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του σε όλο τον κύκλο ζωής. Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη δείξει το δρόμο, στη Γερμανία λειτουργούν πάνω από 300 σταθμοί ανεφοδια - σμού οχημάτων με υδρογόνο, ενώ η διάθεση για στήριξη των έργων υπο - δομών υδρογόνου εκφράστηκε και μέσω των IPCEI (Important Projects of Common European Interest), στα οποία αναφέρθηκε και ο γενικός γραμματέας του Hydrogen Europe , Γιώργος Χατζημαρκάκης . Οι Οργα - νισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης μπο - ρούν και πρέπει να συμμετέχουν σε αυτές τις διαδικασίες, καθώς αναμέ - νεται μάλιστα και νέος γύρος IPCEI, ενώ στο σύνολό της η χώρα μας μπο - ρεί να καταστεί κόμβος υδρογόνου, αξιοποιώντας τα λιμάνια της και τη γεωγραφική της θέση. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δηλώνει έτοιμη να εξετάσει ώριμες προτάσεις (που θα περιλαμβάνουν προκαταρκτικές τεχνο-οκονομικές μελέτες) για χρηματοδότηση, σχετι - κές με έργα υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών. Για την αναγκαιότητα της συνεργασί - ας των δήμων μίλησε ο συντονιστής της Εθνικής Επιτροπής για το Υδρο- γόνο , Κωνσταντίνος Παπαλουκάς , επισημαίνοντας ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχει στην Ελλάδα περίσσεια αι - ολική ενέργειας που πηγαίνει ανεκ - μετάλλευτη και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή υδρογόνου. Σε κάθε περίπτωση, είναι αναγκαία η δημιουργία Εθνικής Οικο - νομίας Υδρογόνου, που θα πιάνει όλο τον κύκλο, από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωσή του. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΛΕΩΝ «ΗΛΕΚΤΡΟΝ» Η χρήση του υδρογόνου στις Μεταφορές Υδρογόνο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=