FLEETNEWS #112
31.05.21 #112 8 Η Volvo Cars έκανε ένα σημαντικό βήμα στην πρόθεσή της να καταστή - σει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της κλιματικά ουδέτερο μέχρι το 2025, ανακοινώνοντας πως το εργο - στάσιο Torslanda στη Σουηδία είναι το πρώτο της απολύτως ουδέτερο εκπομπών εργοστάσιο κατασκευ - ής αυτοκινήτων. Αυτό καθιστά το Torslanda το δεύτερο εργοστάσιό της με παρόμοια λειτουργία, μετά το εργοστάσιο κινητήρων Skövde στη Σουηδία, που κατέστη ουδέτερο από το 2018. Η Volvo Cars θεωρεί ένα ερ - γοστάσιο απολύτως ουδέτερο όταν δεν καταγράφει περαιτέρω αύξηση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα από τη χρήση ηλεκτρι - κής ενέργειας και θέρμανσης. Το εργοστάσιο Torslanda, το παλαιό - τερο της εταιρείας, τροφοδοτείται με ουδέτερη για το κλίμα ηλεκτρική ενέργεια από το 2008. Τώρα διαθέ - τει επίσης ουδέτερη θέρμανση. Το ήμισυ της θέρμανσης του εργοστα - σίου προέρχεται από βιοαέριο, ενώ το άλλο μισό προέρχεται κυρίως από τηλεθέρμανση βάσει βιομηχανικών αποβλήτων. Εκτός από την κλιματική ουδετερότητα, το Torslanda μειώνει επίσης συνεχώς την ποσότητα ενέρ - γειας που χρησιμοποιεί. Οι στοχοθε - τημένες βελτιώσεις δραστηριοτήτων του 2020 απέδωσαν ετήσια εξοικονό - μηση ενέργειας περίπου 7.000 μεγα - βατωρών (MWh), ίση με την ετήσια χρήση ενέργειας περισσότερων από 450 σουηδικά νοικοκυριά. Τα επόμενα χρόνια το εργοστάσιο σχεδιάζει περαιτέρω βελτιώσεις από - δοσης των συστημάτων φωτισμού και θέρμανσης, μεταξύ άλλων, που θα φέρουν πρόσθετη ετήσια εξοικο - νόμηση ενέργειας περίπου 20.000 MWh έως το 2023. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ TORSLANDA "Πράσινη" η παραγωγή της Volvo Η Ford είναι μεταξύ των εταίρων μιας κοινοπραξίας που ανακοίνωσε τη δη - μιουργία ενός ευρωπαϊκού κέντρου έρευνας στο οποίο θα μελετηθούν νέες διαδικασίες παραγωγής για την επόμενη γενιά ηλεκτροκινητήρων. Στόχος του ερευνητικού προγράμμα - τος με την ονομασία HaPiPro2 είναι η ανάπτυξη προηγμένων προϊόντων και νέων διαδικασιών, που θα απο - τελέσουν τη βάση για να μπορέσουν διάφοροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να γίνουν πρωτοπόροι στη μαζική παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρι - κών οχημάτων. Στο σχήμα αυτό συ - μπράττουν οι Ford , Thyssenkrupp System Engineering , τα τμήματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και προ - ϊοντικής μηχανολογίας του πανε - πιστήμιου RWTH Aachen , καθώς και η Engiro , η οποία ειδικεύεται στους ηλεκτροκινητήρες. Κατά τη διάρκεια του project δημόσιας χρη - ματοδότησης διάρκειας 36 μηνών, οι εταιρείες θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ευέλικτων και αποδοτικών νέων μεθόδων παραγωγής, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ευρεία κλίμακα για εξαρτήματα μελλοντικών ηλεκτροκινητήρων σε μία γραμμή παραγωγής. Το νέο συ - νεργατικό ερευνητικό κέντρο για ηλε - κτροκινητήρες θα φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της Ford την Κολωνία (Γερμανία). Η ονομασία HaPiPro2 αναφέρεται στην τεχνολογία φουρ - κέτας περιέλιξης πηνίων εντός του ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί σημείο-κλειδί στις καινοτο - μίες εξέλιξης των εξαρτημάτων ηλε - κτροκινητήρων. Στο πλαίσιο αυτό, το HaPiPro2 θα διερευνήσει την αξιοποί - ηση των δυνατοτήτων αποδοτικής παραγωγής πολλαπλών εκδόσεων ηλεκτροκινητήρων από μία και μόνο γραμμή παραγωγής. Εκτός από τη φιλοξενία του ερευ - νητικού κέντρου στο εργοστάσιο και τη λειτουργία των συστημάτων, η Ford θα ηγηθεί της εξέλιξης νέων μεθόδων βασισμένων στη χρήση λέ - ιζερ για τη σύνδεση των επαφών των χάλκινων φουρκετών, αλλά και της έρευνας ως προς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο των διαδικασιών. Άλλοι εταίροι της κοινοπραξίας θα συμβάλουν στο project με τη δική τους τεχνογνωσία. Το τμήμα Digital Additive Production του RWTH Aachen University θα προσφέρει την τεχνογνωσία του στην τρισδιάστατη εκτύπωση για την ανά - πτυξη εργαλείων κατάλληλων για τη γραμμή παραγωγής και θα διερευνή - σει περαιτέρω ευκαιρίες στις τεχνο - λογίες προσθετικής κατασκευής στη διαδικασία παραγωγής. Η διασφάλιση της βιωσιμότητας αποτελεί βασικό στόχο της κοινο - πραξίας μέσω μιας φιλοσοφίας προ - σέγγισηςκλειστού βρόγχου,που θα εξασφαλίζει ότι η συντήρηση, επανα - χρησιμοποίηση και ανακύκλωση των εξαρτημάτων ενός ηλεκτροκινητήρα θα αποτελούν παράγοντες που θα λαμβάνονται υπόψη κατά την αρχική κατασκευή. Η FORD ΣΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=