FLEETNEWS #111
24.05.21 #111 17 λιτικής της Δανίας έχουν καταστήσει αδύνατη την υιοθέτηση των ΕV. Οι συνεχείς αλλαγές πολιτικής (συμπε - ριλαμβανομένης της κατάργησης απαλλαγής EV από το φόρο αγοράς το 2015) καθυστερούν τις πωλήσεις EV. Ένα αποτελεσματικό επιχειρη - ματικό μοντέλο EV το οποίο πρέπει να εφαρμοστεί γρήγορα, πρέπει να περιλαμβάνει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, από την κατασκευή έως τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ, με στρατηγικές μετά την πώληση, που θα βελτιστοποιούν τη διάδοσή τους. Η ΑΝΆΓΚΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΌΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΌΤΕΡΕΣ ΓΡΑΜΜΈΣ ΣΥΝΑΡΜΟΛΌΓΗΣΗΣ Τα επιχειρηματικά μοντέλα υιοθέτη - σης EV πρέπει να εντάσσονται ή έστω να μη διαταράσσουν πλήρως τη δομή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η έλλει - ψη κερδοφορίας οφείλεται σε ακα - τάλληλες γραμμές συναρμολόγησης, οι οποίες μπορούν να αποδοθούν σε έλλειψη επενδύσεων στην τεχνολο - γία EV. Αυτή η στρατηγική καθιστά την παραγωγή EV αναποτελεσματι - κή και ακατάλληλη για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κατασκευής τους - όπως τα λιγότερο κινητά μέρη. ΈΝΑ ΙΔΑΝΙΚΌ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΜΟΝΤΈΛΟ ΒΑΣΙΣΜΈΝΟ ΣΤΟ LEASING Ένας τρόπος πρόσβασης των κατανα - λωτών σε πιο οικονομικά EV μπορεί να επιτευχθεί μέσω ενός ευέλικτου μοντέλου leasing. Οι αντιπροσωπίες του μέλλοντος θα μπορούσαν να προ - σαρμοστούν σε τέτοια προσφορά. Οι οδηγοί μπορεί να θέλουν διαφορετικά οχήματα για διαφορετικές χρήσεις: ένα EV κατά τη διάρκεια της εβδομά - δας, ένα SUV τα Σαββατοκύριακα ή το χειμώνα και ένα αναδιπλούμενης οροφής για το καλοκαίρι. Το κύριο όχημα (το EV) μπορεί να είναι μέσω leasing, με σταθερό μηνιαίο κόστος, στο πλαίσιο ενός ευέλικτου πακέτου που επιτρέπει τη χρήση και των άλλων οχημάτων όποτε χρειάζεται. Η ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΊΑ EV ΤΟΥΜΈΛΛΟΝΤΟΣ Στο μέλλον, ενδέχεται να υπάρχουν λιγότερες αντιπροσωπίες που θα πωλούν μία ή δύο μάρκες, αλλά θα λειτουργούν κυρίως ως συμβουλευ - τικά κέντρα κινητικότητας και περι - συλλογής και παράδοσης οχημάτων. Καθώς οι πελάτες μετακινούνται από την «αγορά» αυτοκινήτου στη «χρή - ση», το έργο του αντιπροσώπου θα είναι να τους βοηθήσει στην επιλογή του σωστού οχήματος (ή πακέτου) από στόλους νέων και μεταχειρισμέ - νων προϊόντων. Οι αντιπροσωπίες θα προσφέρουν συμβουλές για την καταλληλότητα συγκεκριμένων οχη - μάτων, όπως το κόστος λειτουργίας και η ασφάλιση. Γνωρίζουν τις το - πικές αγορές τους, οπότε θα έχουν πολύτιμο αλλά διαφορετικό ρόλο. Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να καινοτομήσει και να ξεφύγει από τη δραστηριότητα πώλησης αυτοκινή - των. Αυτό φαίνεται από την αυξημέ - νη ζήτηση επιλογών κινητικότητας εκ μέρους των καταναλωτών. Όσον αφορά στα EV, είναι σαν να έχει πει - στεί ο κλάδος πως δεν υπάρχει ζή - τηση, όταν στην πραγματικότητα ο ίδιος ο κλάδος ίσως να είναι απρόθυ - μος για αλλαγή. Οι ερευνητές του Χάρβαρντ σχε - διάζουν ξηρά μπαταρία λιθίου μακράς διάρκειας σταθερής από - δοσης, για να διορθώσουν ένα πρόβλημα 40 ετών. Οι μπαταρίες μακράς διάρκειας γρήγορης φόρ - τισης είναι απαραίτητες για τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημά - των, αλλά οι σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου υπολείπονται των αναγκών - είναι πολύ βαριές, πολύ ακριβές και χρειάζονται πολύ χρό - νο για να φορτιστούν. Επί δεκαετί - ες, οι ερευνητές προσπάθησαν να αξιοποιήσουν το δυναμικό των ξη - ρών μπαταριών μετάλλου-λιθίου, οι οποίες διαθέτουν ουσιαστικά περισσότερη ενέργεια στον ίδιο όγκο και φορτίζονται σε ελάχιστο χρόνο σε σύγκριση με τις παρα - δοσιακές μπαταρίες ιόντων-λιθί - ου. «Η μπαταρία μετάλλου-λιθίου θεωρείται το ιερό δισκοπότηρο της χημείας μπαταριών, λόγω της υψη- λής χωρητικότητάς της και της ενερ- γειακής της πυκνότητας», δήλωσε ο Xin Li , καθηγητής Επιστήμης Υλικών στη Σχολή Μηχανικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών John A. Paulson του Harvard (SEAS), υπενθυμίζοντας ωστόσο ότι «η σταθερότητα αυτών των μπαταριών ήταν πάντα ελλιπής». Ο Li και η ομά - δα του σχεδίασαν μια σταθερή ξη - ρά μπαταρία μετάλλου-λιθίου που μπορεί να φορτιστεί και να απο - φορτιστεί τουλάχιστον 10.000 φορές -πολύ περισσότερες από πριν- με ρεύμα υψηλής πυκνότη - τας. Οι ερευνητές συνδύασαν το νέο σχέδιο με ένα εμπορικό υλικό καθόδου υψηλής ενεργειακής πυκνότητας. Αυτή η τεχνολογία μπαταριών θα μπορούσε να αυξή - σει τη διάρκεια ζωής των ηλεκτρι - κών οχημάτων στο επίπεδο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων -10 έως 15 χρόνια- χωρίς αντικατάστα - ση της μπαταρίας. Με το ρεύμα υψηλής πυκνότητας η μπαταρία θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων που φορτίζονται πλήρως εντός 10 έως 20 λεπτών. ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Οι κυβερνητικές πολιτικές επηρεάζουν άμεσα τις αγορές λιανικής αυτοκινήτων και την υιοθέτηση EV
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=