FLEETNEWS #111
24.05.21 #111 16 Κατόπιν συνεντεύξεων με εμπειρο - γνώμονες 201 ιδρυμάτων 17 πόλε - ων της Δανίας, της Φινλανδίας, της Ισλανδίας, της Νορβηγίας και της Σουηδίας, μια ομάδα ερευνητών ευρωπαϊκών πανεπιστημίων κατέ - ληξε στο συμπέρασμα ότι το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο γραμμών συναρμολόγησης, αντιπροσωπιών, υπηρεσιών μετά την πώληση, εσό - δων συντήρησης και σταθμών ανε - φοδιασμού δεν θα υποστηρίξει την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων ούτε θα υποστηριχθεί από αυτήν. Το θέμα επιδεινώνεται, επειδή οι κυβερνήσεις, παγκοσμίως, δεν υι - οθετούν επείγουσες πολιτικές για επιτάχυνση των στόχων για το κλί - μα. Η νομοθεσία των περισσότερων χωρών υποστηρίζει τους τρέχοντες κανονισμούς για οχήματα εσωτερι - κής καύσης. Η ΥΙΟΘΈΤΗΣΗ EV ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΖΕΙ ΔΥΣΚΟΛΊΕΣ Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ταξινο - μήσεις EV αυξήθηκαν κατά 41% το 2020, παρά την πανδημία, σε πάνω από 10 εκατομμύρια οχήματα. Οι υπάρχουσες πολιτικές, παγκοσμίως, υποδηλώνουν ανάπτυξη έως 145 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Ωστό - σο, όπως αναφέρει ο Διεθνής Ορ- γανισμός Ενέργειας στο Global EV Outlook Report , αυτή η ανάπτυξη θα μπορούσε να ανέλθει στα 230 εκατομμύρια, εάν επιταχυνθεί η τα - χύτητα αλλαγής. Ωστόσο, μια έρευνα με τίτλο «Η περίπτωση της αγοράς για την ηλεκτρική κινητικότητα: Διερεύ- νηση επιχειρηματικών μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων για μαζική υιοθέτηση» (κοινή έρευνα των Πα - νεπιστημίων Aarhus της Δανίας, του Sussex και της Οξφόρδης του ΗΒ) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα EV αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω μη κερδοφόρων γραμμών παραγωγής και απρόσιτων τιμών αγοράς. Αλλά πολλοί φορείς έχουν εμπλακεί στο υπάρχον σύστημα παραγωγής και πώλησης αυτοκινήτων, με σημα - ντικές επενδύσεις, για να παραβλε - φθούν. Ο ΕΧΘΡΌΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΠΏΛΗΣΗ Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχί - ζουν να παρουσιάζουν στην αγορά νέα ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας (BEV) και υβριδικά (PHEV) και να τα επιβάλλουν σε αντιπροσωπίες οι οποίες στην πραγματικότητα δεν τα επιθυμούν. Τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά και δεν υπάρχουν έσοδα μετά την αγορά ή συντήρηση, τα οποία αποτελούν σημαντικές εισο - δηματικές πηγές. Τα EV χρειάζονται 80%-90% λιγότερη συντήρηση από τα οχήματα ICE. Σε ορισμένες αντι - προσωπίες, τα έσοδα μετά την πώ - ληση και οι υπηρεσίες συντήρησης αντιπροσωπεύουν το 50% του συνό - λου των εσόδων, κάτι που αποτελεί απόλυτο αντικίνητρο για πώληση EV. Κατά την έρευνα, ένας συμμετέχων δήλωσε: «Αν είχα αντιπροσωπία, θα έλεγα στους εργαζομένους μου «παι- διά, πωλήστε αυτοκίνητα βενζίνης, το περιθώριο κέρδους είναι καλύτερο και υπάρχει συνέχεια». Θα ήταν ανόητο [να πω]: “παιδιά, εστιάστε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν θα κερδίσουμε τίποτα με την πώληση ή κάτι ελάχιστο, αλλά τίποτα στη συνέχεια”. Δεν υπάρχει κάποιο σύ- στημα, οπότε δεν πρόκειται περί συνω- μοσίας». Κάποιος άλλος συμμετέχων το απέδωσε ως εξής: «Ισχυρίζονται πως εξοικονομείς τουλάχιστον 80% για τη συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων. Επειδή όλα λειτουργούν άψογα. Δεν υπάρχουν αλλαγές λιπαντικών, ούτε φίλτρο λαδιού ούτε εξάτμιση. Πρόκειται λοιπόν για μεγάλη πρόκληση για το μέλ- λον του κλάδου. Πώς θα έχουμε έσοδα όταν θα έχουμε κυρίως EV;» ΜΕΡΟΛΗΨΊΑ ΥΠΈΡ ΤΩΝ ΟΡΥΚΤΏΝ ΚΑΥΣΊΜΩΝ Η κυβερνητική πολιτική επηρεάζει άμεσα τις αγορές λιανικής αυτο - κινήτων και την υιοθέτηση EV. Η Νορβηγία αναγνωρίζεται ως πρω - τοπόρος σε επιτυχείς -χρηματικές και μη- πολιτικές υιοθέτησης EV. Αντιθέτως, οι αρμόδιοι χάραξης πο - ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑΜΟΝΤΕΛΑ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ EV Έρευνα για την υιοθέτηση EV Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται, αλλά τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα που στηρίζονται στην παροχή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) δυσκολεύουν την υιοθέτηση. Έρευνα επισημαίνει τη δυσκολία της αυτοκινητοβιομηχανίας να εξεύρει λειτουργικούς τρόπους παραγωγής και πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=